77' tank original eller ej?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

77' tank original eller ej?

Indlæg af Krelleh »

Hej forum.

Hvis man kigger på denne her tank på dba

http://www.dba.dk/yamaha-fs1-4gear-77-7 ... gentStatus" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvor det står den sælges som patina, kom jeg til at kigge på dens klistermærker og den min tank havde. Og de sidder ikke ens! :?:

Hvis man ligger mærke til hvor teksten står i forhold til den den sidste streg på den lange staffering er de langt fra ens. (Den nederste er min og håber da på det er rigtig :(y) )

Hvis man klikker på de her 1977, http://www.fs1forum.com/Folders1977.html" onclick="window.open(this.href);return false; er det også forskel :what2 :!: :!:

Hvad er rigtig og hvad er forkert? er begge rigtig :shutup :?: :?: :whew

Mvh. Krelleh
Vedhæftede filer
Langt fremme
Langt fremme
tilbage
tilbage
Mvh. Christian
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Dewil »

Mener at Mathias Ruseng lagde billeder op med mål på monteringen af mærkerne...... men her er i al fald et billede af en nos tank med samme problem som din, en bule.. :shock:
Vedhæftede filer
$(KGrHqQOKj4E2BV10YlNBN)Yf8tC7w~~_3.jpg
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Dewil »

Men kikker du på brochurerne, sidder mærkerne faktisk heller ikke ens.... :? http://www.fs1forum.com/Folders1977.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Tænkte faktisk på det samme Johannes,,, hvorfor ikke kigge i brochure billederne,,,, japserne har drukket for meget saki,, eller hvad deres risvin nu hedder,,, da de satte dem på,,, det må være som at vinde i lotto at finde 2 ens påsatte fra fabrikken,,,

viewtopic.php?f=21&t=171" onclick="window.open(this.href);return false;
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS tirs 25. okt 2011 20:24, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Dewil »

Det har uden tvivl været hårdt at være ansat et sted hvor man gik så alvorligt ind for alkohol-politik... :lol: :lol: :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Krelleh »

Jeg har fra starten også linkede til http://www.fs1forum.com/Folders1977.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det var hvorfor? Hvilket af det er rigtig?. :(y) Eller er det bare de Japper der har fået lidt for skæve øjne? :shutup

Det kunne jo godt være der var forskel fra land til land, hvis man kigger på brochureren har de 2 sidste spejl i venstre side (lige som herhjemme) de har også det høje styr. De har teksten tilbage.

Eller skal man antage at de begge er rigtig, eller er der en bestemt forskel?. :whew
Mvh. Christian
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Dewil »

Jeg ville ikke bekymre mig så meget, blot se at få nogle originale sager i hænderne.... så ER man faktisk sjældent i tvivl om det er originalt eller ej..... også lakarbejde. Måske specielt lakarbejde, da langt de fleste malere desværre har leveret utroligt ringe arbejde gennem tiden.... længe leve dovenskaben... :cry:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Krelleh »

Dewil skrev:Jeg ville ikke bekymre mig så meget, blot se at få nogle originale sager i hænderne.... så ER man faktisk sjældent i tvivl om det er originalt eller ej..... også lakarbejde. Måske specielt lakarbejde, da langt de fleste malere desværre har leveret utroligt ringe arbejde gennem tiden.... længe leve dovenskaben... :cry:
Jeg har fået af vide da jeg købte min, den var helt "ny" altså original. Men jeg synes ikke maling/lak har en særlig pæn overflade? Den står ikke spejl blank, den har en "bølgede" effekt, hvis man kan sige det sådan.
Mvh. Christian
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Dewil »

Præcis.. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Thoms »

Det originale lak kan have "appelsinhud" og støv i lakken. Klarlakken kan nærmest kradses af med en negl omkring bogstaverne. Og hold nu op - de har da ikke stået med et målebånd holdt op mod hver tank de har sat stafferinger på (Sake eller ej) :D Du kan finde NOS tanke hvor de ikke engang sidder lige højt i hver side :oops:
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af Krelleh »

Appelsinhud passer meget godt!.

Så jeg regner med at når jeg skal til at male min nye tank til min 77' er den "over standard" :hihi :teeth2
Mvh. Christian
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af M.Ruseng »

det ser ud som om det er selve "yamaha" der ikke er det samme sted for på den første er den y´et ud for hullet men den anden ser sidder y´et i den ene side af hullet
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: 77' tank original eller ej?

Indlæg af patrick j. »

Tror skam også det er det de mener :)
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"