Hvad er min yamaha værd?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af Simonb »

Hey, ville gerne spørge hvad min yamaha er værd
Den starter altid på 2-3 huk kold med chocker.
Den kører omkring 75 på toppen
Trækker rigtig godt
Defekter
Tanken skal lige males færdig (halvdelen mangler da jeg løb tør ups.. )
Bagbremsen skal lige strammes op og bag og forlygten virker ikke
Der er storset lige kommet ny cylinder, koblingssnegl original ledningsnet benzinhane og mange andre dele..


-link for billed http://www.scootergalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1066051
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
munkebo
Junior knallert
Indlæg: 80
Tilmeldt: man 12. okt 2009 16:43
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af munkebo »

4000kr, vil jeg sige. Er svært at sige når man ikke har set knallerten. Og hvem der køber den+hvad de går efter ;)
Lige børn leger bedst...

Men dem der har knallert har det sjovest.

Original grøn Yamaha Fs1 dx fra 78

Amager, Kastrup
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af Morten - Webmaster »

MEGET svært at sige... det kommer nok meget an på hvem der viser interesse for den. Er det "bare" salg af en "4gears" til en 16 års knægt der er ligeglad med originalitet så er den mulige salgspris nok højere end de fleste entusiaster vil give (med mindre det er et sjældent årgang med match numre) Umiddeltbart fornemmer jeg på billedet at der er boret huller til plastiksideskjold så du kan komme noget tættere et præcist bud ved at give os en del af stelnummeret (bare udelad de sidste cifre hvis du syntes)

Er det en 77-78 uden match nummer vil jeg gætte på 3000-4000 til en kender og måske 5000 på SG
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af Dewil »

Vil også mene et sted mellem 3000 og 4000, de 4000 er hvis det er nummermatch eller numre af særlig interesse.. og må sige at hvis du kan trække mere end 4000 for den , så har du klart en fremtid indenfor salg... :D Knallerten består desværre af forfærdelig mange dele som en hardcore samler ikke har nogen interesse i.. og hjemmelakering er desværre ofte penge direkte ud af vinduet, medmindre at man også der er meget talentfuld (ingen nævnt, ingen glemt)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg fatter ikke at hvis bagbremsen " bare skal strammes " at du ikke gør det... det må også være en smal sag at få lys i lygterne... personligt kan jeg ikke lide dine bagstøddæmpere fordi at de er alt for lange... jeg begriber simpelthen heller ikke hvorfor tanken er blevet monteret hvis den ikke er malet færdig... nu skal det ikke lyde som et surt opstød fra min side, men er der for mange mystiske forklaringer på dit og dat, kan man frygte at knallerten er gennemsyret af fejl, mangler og defekter... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af Simonb »

Okay bare iorden stellet er et 76'er, men ville jeg kunne tjene mere på at sælge den i dele?
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af Poul-Erik A. »

claus olieklud skrev:hej... jeg fatter ikke at hvis bagbremsen " bare skal strammes " at du ikke gør det... det må også være en smal sag at få lys i lygterne... personligt kan jeg ikke lide dine bagstøddæmpere fordi at de er alt for lange... jeg begriber simpelthen heller ikke hvorfor tanken er blevet monteret hvis den ikke er malet færdig... nu skal det ikke lyde som et surt opstød fra min side, men er der for mange mystiske forklaringer på dit og dat, kan man frygte at knallerten er gennemsyret af fejl, mangler og defekter... hilsen claus olieklud...
Jeg tænker akkurat det samme og ud fra det samt billede vil jeg også mene max 4000,-... :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af strynboen »

hvad med forbremsen..virker den perfekt..forgaflen lækker den olie...osv osv..3500 vil jeg tro
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af Dewil »

Der er ingen tvivl om at mange af disse køretøjer ville få sig et "nægtet godkendt" hvis de skulle synes... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af strynboen »

det er nok også det skrappe + syn..hvis man spørger herinde...jeg turde ikke selv prøve :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Hvad er min yamaha værd?

Indlæg af patrick j. »

Jeg vil sige 3500 ca, hvis man vænter længe nok kan man finde en i den stand noget billigere, så omkring 3500, hvis man finder den lidt Uvidende køber
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"