Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
YAM FS1

Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Nej det er ikke en jule spøg,Har samlet en blok sæt som kræver meget svejse arbejde for at komme ud at køre,men prøvet at samle med flydne parkning for at se hvordan det ligger i krumtap huset,men blev på en måde lidt overasket over hvor meget parkning der entlig tætnet på parkfladerne,tror ikke det kan måles med en skydelære,så tyndt er micro hinden på parkningen,på et af stykket er parkningen er det så tynd at det minder om voks man bruger til lakeret flader,hvordan kan det så fylde revner ud der skulle være på en blok :whew
Vedhæftede filer
002.JPG
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4253
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Indlæg af FS1originalen »

Hmmm... Jeg tror da bare du skal tænde for det store julesmil :P

Som jeg ser billedet så passer dine pakflader bare så godt sammen at alt dit flydende pakning bliver presset ud - dvs. at den er "næsten tæt uden pakning" :(y)
Er der andre steder på blokken hvor fladerne ikke når helt sammen bliver pakningsmassen i mellemrummet!!!

Et godt tip når du bruger flydende pakning er at "smøre en streg" på fladen og så vente en halv til en hel time med at samle. Så når pakningsmassen lige at sætte sig, og chancen for at "et lidt stort mellemrum" bliver tæt er større...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
YAM FS1

Re: Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Erik

Du har nok ret i at fladerne presser parkningen fuldstændig væk,når blok passer godt sammen,på en måde er det jo godt,men ville så gerne bruge flydne parkning :D,Tak for rådet med at lade det hærde en smule :(y)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Indlæg af nielsfup »

Hej Henrik
Ja for mig ser det også ud som delene passer rigtig godt sammen.
Og så kan jeg kun tilslutte mig Eriks rås med at vente 30min før det samles.

Jeg har haft æren af at adskille en motor der aldrig har været pillet fra hindenden før. Og der var godt nok heller ikke meget pakning mellem blokkende.

Du har bare en god og lige motor :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
YAM FS1

Re: Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Niels

ja jeg synts den snyder lidt,det er det når man tænker på flydne parkning mellem blokke,så har man også et billede af der sider parkning helle vejen rundt i et pænt lag,men forstår godt at når de passer godt sammen,så presses der mere parkning væk fra fladen,og her med denne blok forsvinder det meste :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Indlæg af Dewil »

Det du oplever er lige efter bogen.... Når du har dine helt rene blokdele, så sæt dem sammen og kik ind i eksempelvis krumtaphuset. Lig så mærke til hvor meget lys der trænger igennem netop mellem blokdelene, hvis det er ret meget, så bør man plane fladerne en anelse. erik har tidligere beskrevet hvordan dette gøres.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvor bliver parkningen af.(ikke en jule spøg)

Indlæg af strynboen »

en glasplade med slibe pasta..er den perfekte metode til at slibe blok halvdele plane..det tager bare en hel dag..og er mega tungt arbejde..lidt olie på pladen hjælper..men så sliber den jo mindre
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"