Hej
Jeg har købt en rigtig flot yamaha fs1 dx 1978. Efter jeg lavede den lovlig, Begyndte den at sprænge forlygtepæren. Nu har den sprunget 7 pærer, og den sidste var en 12v 25w, i forsøget på at undgå dette. Hvad kan der være galt?
Mvh. Henning Ranzau
Sprængte forlygtepærer
Sprængte forlygtepærer
- Vedhæftede filer
-
- fs1 001.jpg (66.65 KiB) Vist 6446 gange
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Sprængte forlygtepærer
Det lyder mystisk,,,, men et bud kunne være at enretteren er defekt eller ikke er tilsluttet på den,,,og du skal normalt køre med 6 volt pære iden ,,, kunne også være at den har en forkert lysspole så den giver formeget strøm,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Sprængte forlygtepærer
ja eller en taivansen styr kontakt..som kobler baglygten ud..når man skifter mellem høj og lav..og derved giver forpæren overspænding et kort øjeblik..er alle pære forbundet i spedo så du har alle forbrugere på..batteri og ensretter stabilicere også lidt på spændingen...pære fra taivansen er dårlig kvalitet..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Sprængte forlygtepærer
Hvis det er ensretteren kan jeg ikke forstå at blinklyset virker. Jeg har ikke sat instrument-lys, frigearsindikator, højtlys eller bagbremselys til, for disse pærer sprænger også.
Re: Sprængte forlygtepærer
du er nødt til at have alle pære på,,inden du starter..de er tilsammen med til at stabilicere spændingen..hvis halvdelen er væk bruges der ikke nok strøm..og den ene pære der er tilbage får alt for meget spænding..lyset er ikke forbundet til batteriet som en bil..det kommer fra den gule ledning fra lysspolen..og er ikke reguleret..så det svinger meget i spænding..alt efter omdrejningerne disse knallerter var billige transport midler...som ikke var så teknisk udviklede,,med spændings regulering og andre finesser..som dyrere køretøjer
hvis din ankerplade og spoler er taivansen..kan spolen give for høj spænding..men de plejer ikke at sprænge pærene..men nogle gange er der lidt rod i ledningerne ud fra spolen..alså lade udtag og lys udtag på spolen er sat på samme udtag..har vi set..er der et forum medlem i nærheden som kan tjekke dine ledninger
hvis din ankerplade og spoler er taivansen..kan spolen give for høj spænding..men de plejer ikke at sprænge pærene..men nogle gange er der lidt rod i ledningerne ud fra spolen..alså lade udtag og lys udtag på spolen er sat på samme udtag..har vi set..er der et forum medlem i nærheden som kan tjekke dine ledninger
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Sprængte forlygtepærer
Det eneste tidpunkt jeg har sprunget pærer på mine Yamaha´r var når jeg satte tun på.... og så glemte at sætte en større forlygtepære i, så sagde det bare puff ved mange omdrejninger.... så det virker helt omvendt.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Sprængte forlygtepærer
Tak for jeres tilbagemeldinger.
Jeg tjekkede lige ledningsnettet og så at der var forkerte ledninger forbundet. Feks. var der tre ledninger til ensretteren, hvorefter jeg forbandt dem rigtig med rød og hvid. I forlygten fik fatningen sin stelforbindelse via en ledning til horn. Den fjernede jeg og satte stel til i bolten i lygtehuset. Jeg har endnu ikke været ude at køre, for at se om lyset virker, men det gør det nok, da blinklyset virker. Nu vil jeg studere Nielsfups tegning over ledningsnettet og prøve at sætte resten til. Det vigtigste er dog at for- og baglys virker.
Mvh. Henning Ranzau
Jeg tjekkede lige ledningsnettet og så at der var forkerte ledninger forbundet. Feks. var der tre ledninger til ensretteren, hvorefter jeg forbandt dem rigtig med rød og hvid. I forlygten fik fatningen sin stelforbindelse via en ledning til horn. Den fjernede jeg og satte stel til i bolten i lygtehuset. Jeg har endnu ikke været ude at køre, for at se om lyset virker, men det gør det nok, da blinklyset virker. Nu vil jeg studere Nielsfups tegning over ledningsnettet og prøve at sætte resten til. Det vigtigste er dog at for- og baglys virker.
Mvh. Henning Ranzau