Puch Maxi P fra 1974
Puch Maxi P fra 1974
Hejsa,
I søndags var jeg så heldig at falde over denne Puch Maxi på DBA, som jeg simpelthen måtte eje. Det er en 100% original Puch Maxi P fra 1974. Ham jeg købte den af, hans kone købte den fra ny i 1974, dvs. jeg er ejer nr. 2! Der fulgte også org. instruktionsbog med, desværre ingen købspapirer eller nøglen.
Men knallerten er som sagt 100% original med speedometer som rent faktisk fungere og i følge speedometeret har den kun kørt 12.000 km, hvilket jeg tror passer meget godt! Tror endda stadig den har org. gummi på fordækket. Efter jeg fik den hjem fik jeg skiftet benzin hane og nyt benzinslange og vupti så startede den igen som en drøm efter flere års stilstand. Desværre er forrøret fuldstændig gennemtærret, så det bliver jeg nødt til at skifte ud. Ved afmontering af udstødningen var jeg desværre så uheldig at en at pinboltene ved udstødningsporten knækkede, så det skal jeg have fikset somehow. Der sidder stadig en stump gevind tilbage, så hvis nogen derude har et trick, så er jeg meget åben!
Lige pt har jeg kun dette billede, men planen er at jeg skal ud og skrue i den lørdag og så skal jeg nok skyde nogle bedre billeder.
Stellet er i ekstremt god stand. Absolut ingen gennemtærring eller noget. Kun overflade rust. Desværre er kromdelene ikke længere så flotte.
Planen med knallerten er at få den lavet køreklar og skiftet diverse væsker. Har ikke umiddelbart planer om en større renovering da jeg synes det er lidt synd nu hvor den står så fint i org. lak. Som i kan se har den org. sæde på hvilket ikke ses ofte. Desværre er det sten hårdt, så jeg tror jeg sætter et andet, lidt nyere, org. sæde på.
I søndags var jeg så heldig at falde over denne Puch Maxi på DBA, som jeg simpelthen måtte eje. Det er en 100% original Puch Maxi P fra 1974. Ham jeg købte den af, hans kone købte den fra ny i 1974, dvs. jeg er ejer nr. 2! Der fulgte også org. instruktionsbog med, desværre ingen købspapirer eller nøglen.
Men knallerten er som sagt 100% original med speedometer som rent faktisk fungere og i følge speedometeret har den kun kørt 12.000 km, hvilket jeg tror passer meget godt! Tror endda stadig den har org. gummi på fordækket. Efter jeg fik den hjem fik jeg skiftet benzin hane og nyt benzinslange og vupti så startede den igen som en drøm efter flere års stilstand. Desværre er forrøret fuldstændig gennemtærret, så det bliver jeg nødt til at skifte ud. Ved afmontering af udstødningen var jeg desværre så uheldig at en at pinboltene ved udstødningsporten knækkede, så det skal jeg have fikset somehow. Der sidder stadig en stump gevind tilbage, så hvis nogen derude har et trick, så er jeg meget åben!
Lige pt har jeg kun dette billede, men planen er at jeg skal ud og skrue i den lørdag og så skal jeg nok skyde nogle bedre billeder.
Stellet er i ekstremt god stand. Absolut ingen gennemtærring eller noget. Kun overflade rust. Desværre er kromdelene ikke længere så flotte.
Planen med knallerten er at få den lavet køreklar og skiftet diverse væsker. Har ikke umiddelbart planer om en større renovering da jeg synes det er lidt synd nu hvor den står så fint i org. lak. Som i kan se har den org. sæde på hvilket ikke ses ofte. Desværre er det sten hårdt, så jeg tror jeg sætter et andet, lidt nyere, org. sæde på.
Re: Puch Maxi P fra 1974
Den ser fin ud! Du skal lade den stå i den rigtige farve, og så lige en mælkekasse bagpå.Glaede skrev:Hejsa,
I søndags var jeg så heldig at falde over denne Puch Maxi på DBA, som jeg simpelthen måtte eje. Det er en 100% original Puch Maxi P fra 1974. Ham jeg købte den af, hans kone købte den fra ny i 1974, dvs. jeg er ejer nr. 2! Der fulgte også org. instruktionsbog med, desværre ingen købspapirer eller nøglen.
Men knallerten er som sagt 100% original med speedometer som rent faktisk fungere og i følge speedometeret har den kun kørt 12.000 km, hvilket jeg tror passer meget godt! Tror endda stadig den har org. gummi på fordækket. Efter jeg fik den hjem fik jeg skiftet benzin hane og nyt benzinslange og vupti så startede den igen som en drøm efter flere års stilstand. Desværre er forrøret fuldstændig gennemtærret, så det bliver jeg nødt til at skifte ud. Ved afmontering af udstødningen var jeg desværre så uheldig at en at pinboltene ved udstødningsporten knækkede, så det skal jeg have fikset somehow. Der sidder stadig en stump gevind tilbage, så hvis nogen derude har et trick, så er jeg meget åben!
Lige pt har jeg kun dette billede, men planen er at jeg skal ud og skrue i den lørdag og så skal jeg nok skyde nogle bedre billeder.
Stellet er i ekstremt god stand. Absolut ingen gennemtærring eller noget. Kun overflade rust. Desværre er kromdelene ikke længere så flotte.
Planen med knallerten er at få den lavet køreklar og skiftet diverse væsker. Har ikke umiddelbart planer om en større renovering da jeg synes det er lidt synd nu hvor den står så fint i org. lak. Som i kan se har den org. sæde på hvilket ikke ses ofte. Desværre er det sten hårdt, så jeg tror jeg sætter et andet, lidt nyere, org. sæde på.
Min første knallert var også en Puch Maxi fra '74. Rød med pedaler og det hele. Den skulle jeg ikke have solgt.
Re: Puch Maxi P fra 1974
Ja det er sku en dejlig knallert Har 3 andre Maxi'er i forvejen, hehe
Er der nogen som ved hvordan man afmontere den "nitte" som sidder i forgaflen ved styrlåsen, således at jeg kan få en ny monteret?
Er der nogen som ved hvordan man afmontere den "nitte" som sidder i forgaflen ved styrlåsen, således at jeg kan få en ny monteret?
Re: Puch Maxi P fra 1974
Flot for alderen må man sige er jo selv fra tiden da Stakkels Jim udkom.
Dog vil jeg påpege at en mælkekasse ikke hører hjemme på en Maxi! Den er flot som den er!
Min '82r K model har flere km. på bagen. Mindst 40000-45000 kørt af undertegnede med stadig lovlig original motor.
Stemmer motor og stel nummer overens?
Dog vil jeg påpege at en mælkekasse ikke hører hjemme på en Maxi! Den er flot som den er!
Min '82r K model har flere km. på bagen. Mindst 40000-45000 kørt af undertegnede med stadig lovlig original motor.
Stemmer motor og stel nummer overens?
Re: Puch Maxi P fra 1974
Hehe jeg fik faktisk en blå Kløver mælkekasse med i prisen
Ja samme motor og stelnr Alt er originalt lige umiddelbart hvilket den tidligere ejer også sagde. De havde haft den i familien som sagt siden '74 og deres børn havde kørt lidt på den for en 5-10 år siden, men det havde vist ikke rigtig fanget deres interesse. Den kommer oprindeligt fra Randers - kan jeg se på klistermærket på bagskærmen
Det skal siges at den altid har stået tørt inde i et skur, så det er nok derfor at stellet er i så fin stand.
Ja samme motor og stelnr Alt er originalt lige umiddelbart hvilket den tidligere ejer også sagde. De havde haft den i familien som sagt siden '74 og deres børn havde kørt lidt på den for en 5-10 år siden, men det havde vist ikke rigtig fanget deres interesse. Den kommer oprindeligt fra Randers - kan jeg se på klistermærket på bagskærmen
Det skal siges at den altid har stået tørt inde i et skur, så det er nok derfor at stellet er i så fin stand.
Senest rettet af Glaede fre 4. feb 2011 20:27, rettet i alt 1 gang.
Re: Puch Maxi P fra 1974
En lille flad skuetrækker. Det er mere en "plastikprop" Og så lige en dorn fra den anden side, så er den ude, dog skal forgaflen måske skrues lidt af.Glaede skrev:Ja det er sku en dejlig knallert Har 3 andre Maxi'er i forvejen, hehe
Er der nogen som ved hvordan man afmontere den "nitte" som sidder i forgaflen ved styrlåsen, således at jeg kan få en ny monteret?
Mht. til nøgle, så er det ærgeligt at knallerten ikke blev lavet med tændningslås, der er blevet smidt alt for mange nøgler væk på den måde.
Mvh. Jacob M. C.
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Re: Puch Maxi P fra 1974
Super, tak for tippet! Kan proppen bruges igen?
Ja, det er bestemt synd. Specielt fordi han fortalte mig at de havde nøglen da hans datter kørte på den for en 5-10 år siden Men han havde ledt efter den uden held.
Ja, det er bestemt synd. Specielt fordi han fortalte mig at de havde nøglen da hans datter kørte på den for en 5-10 år siden Men han havde ledt efter den uden held.
Senest rettet af Glaede fre 4. feb 2011 20:27, rettet i alt 1 gang.
Re: Puch Maxi P fra 1974
Ja blevet vænnet til en Puch Maxi kan tage tid eller år for man vil da heller have en Honda cd50/Dax eller Yamaha 4 gear.
Min første knallert var en Puch VZ50 tilbage i 1987 og den kom da også i Jyllands posten søndags udgaven. Desværre så måtte jeg ikke køre på vejen men en mand fra Vejle ville gerne bytte med en Puch Maxi P og jeg fik lov til at køre på vejen før jeg fik knallert kørekort. Siden blev det til flere forskellige knallerter men en Puch Maxi kørte altid hvilket var praktisk med mindst 7 km til alt.
Min '82r K købte jeg omkring 1998 for at køre 42km mindst på arbejde dagligt sådan frem og tilbage. Jeg holdt op i sommeren 2001 og siden har den stået hos min forældre for sikkerhedens skyld. Jeg mistede en Puch Maxi i Holstebro 2 gange jeg købte ny omkring 1991. Siden er man blevet mere intereseret i at beholde den for evigt og få den sat lidt i stand inklusive lakering og krom.
Min første knallert var en Puch VZ50 tilbage i 1987 og den kom da også i Jyllands posten søndags udgaven. Desværre så måtte jeg ikke køre på vejen men en mand fra Vejle ville gerne bytte med en Puch Maxi P og jeg fik lov til at køre på vejen før jeg fik knallert kørekort. Siden blev det til flere forskellige knallerter men en Puch Maxi kørte altid hvilket var praktisk med mindst 7 km til alt.
Min '82r K købte jeg omkring 1998 for at køre 42km mindst på arbejde dagligt sådan frem og tilbage. Jeg holdt op i sommeren 2001 og siden har den stået hos min forældre for sikkerhedens skyld. Jeg mistede en Puch Maxi i Holstebro 2 gange jeg købte ny omkring 1991. Siden er man blevet mere intereseret i at beholde den for evigt og få den sat lidt i stand inklusive lakering og krom.
Re: Puch Maxi P fra 1974
Så der sateme liv i den gamle traver! Den spinner bare som en mis.. Lidt frisk benzin, ny benzinhane og rens af karburator så kører bussen. Den kører 30-35 km/t ud af lige vej i følge speedometeret og ca. 40 km/t ned af bakke Fint optræk og fint træk hele vejen faktisk. Kører som en drøm. Prutter en smule på toppen når det rigtig går stærk
Fik også fikset lyset både foran og bag, så nu dur alt! Lækkert..
Fik også fikset lyset både foran og bag, så nu dur alt! Lækkert..
Re: Puch Maxi P fra 1974
fin maskine..især den runde bing er et stort ++..den køre 40 når det går lidt ned eller der er god medvind..så dig på puch vennerne..fin puch side..som vi må hjælpe med at puste mere liv i ,,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch Maxi P fra 1974
Ja, det er bare med at få alle Puch nørderne ind på forummet, så vi kan få sparket lidt liv i det!
Re: Puch Maxi P fra 1974
Som lovet her lidt flere billeder af herligheden:
Her ses den i skuret med Bonnie og Lars Lystig:
Her ses den i skuret med Bonnie og Lars Lystig: