Ja mit sprøgsmål er som sådan ikke om en knallert, men mere om to takts motoren generalt.
Jeg samler på motorsave, med fokus på Stihl save fra 60'erne. Det sjove ved disse er at de er opbygget på samme måde som knallerterne fra den tid. De bruger fx samme bosch tænding som Puch og Kreidler. Og lejer med mere er også de samme. Fx den jeg bygger på pt har din 625 6302 og 6004 C3 lejer, som jeg husker det bruger nogle Kreidler også disse lejer.
Men mit egentlige spørgsmål handler om udskiftning af lejer og justering af tolerancer med shims.
Er der nogle af jer som har nogle dokumenter, eller reparations manualer hvor det er beskrevet hvad den optimale tolerancer er? Også hvordan man i praksis kontrollere tolkerancen.
Jeg går ud fra det er noget med at montere de nye lejer og samle motoren. Derefter skubbes krumtappen helt til den ene side og måler så hvor meget den kan flyttes til den anden side.
Jeg hører meget gerne om jeres erfaringer og om i har nogle tips og triks eller en bestemt fremgangsmåde at udføre denne opgave.
Jeg takker meget for jeres hjælp, og ønsker jer alle en god jul og godt nytår!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)