Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
For et par år siden købte og restaurerede jeg en Yamaha RS 125. Da den var færdig, stillede jeg den hen i et hjørne til bedre dage. Nu her i min ferie, fik jeg lyst til at starte den op igen, men nej. Den kunne hverken startes på kickstarteren eller løbes i gang.
Batteriet var selvfølgelig både tørt for syre og kunne ikke genoplades. Den fik et nyt fra biltema.
Af med karburatoren. Der lå noget i svømmerhuset, der lignede kødsovs. Efter en rengøring, startede den i første huk. I dag blev jeg så enig med mig selv om, at der skulle plade på, så jeg kunne komme ud at nyde min store knallert. Jeg hentede et prøvemærke i Padborg, og en time efter, stod den køreklar med plade på.
Den er i sandhed en stor knallert. Den er encylindret, totakts motor og hammer sjov at køre på. Jeg var forundret over bundtrækket, da jeg jo har været vant til at køre på RD 125, der skal have lidt tæsk for at flytte sig. Det skal denne her ikke. Den har et dejligt solidt bundtræk, den har omdrejningstæller, skivebremse foran, emblemtank, 5 gear - ja alt det vi går og ønsker os af vores FS1´ere. Forskellen er bare, at denne her gav jeg 4000 kr for - helt original og komplet. Den har selvfølgelig kostet en del at renovere, men ikke nær så meget som det koster at sætte en FS1´er i stand. Og så er den, i min optik, lige så sjov og mere sikker at køre på som en voldtunet FS1´er. En herlig knallert
Her kommer lige de seneste dugfriske billeder, efter en dejlig og underholdende køretur på ca. 30 km.
Batteriet var selvfølgelig både tørt for syre og kunne ikke genoplades. Den fik et nyt fra biltema.
Af med karburatoren. Der lå noget i svømmerhuset, der lignede kødsovs. Efter en rengøring, startede den i første huk. I dag blev jeg så enig med mig selv om, at der skulle plade på, så jeg kunne komme ud at nyde min store knallert. Jeg hentede et prøvemærke i Padborg, og en time efter, stod den køreklar med plade på.
Den er i sandhed en stor knallert. Den er encylindret, totakts motor og hammer sjov at køre på. Jeg var forundret over bundtrækket, da jeg jo har været vant til at køre på RD 125, der skal have lidt tæsk for at flytte sig. Det skal denne her ikke. Den har et dejligt solidt bundtræk, den har omdrejningstæller, skivebremse foran, emblemtank, 5 gear - ja alt det vi går og ønsker os af vores FS1´ere. Forskellen er bare, at denne her gav jeg 4000 kr for - helt original og komplet. Den har selvfølgelig kostet en del at renovere, men ikke nær så meget som det koster at sætte en FS1´er i stand. Og så er den, i min optik, lige så sjov og mere sikker at køre på som en voldtunet FS1´er. En herlig knallert
Her kommer lige de seneste dugfriske billeder, efter en dejlig og underholdende køretur på ca. 30 km.
Mvh Per.
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Jeg prøvekørte en, da de kom i handlen. Den kørte rigtig godt.
Dog mindes jeg, at den var meget blød i forgaflen.
Husker jeg rigtigt?
Meget fin maskine, du har.
Dog mindes jeg, at den var meget blød i forgaflen.
Husker jeg rigtigt?
Meget fin maskine, du har.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Hej Jens.
Du har en blændende god hukommelse. Den er lidt blød i affjedringen foran.
Jeg har overvejet at hælde en smule mere olie i benene. Det burde hjælpe.
Du har en blændende god hukommelse. Den er lidt blød i affjedringen foran.
Jeg har overvejet at hælde en smule mere olie i benene. Det burde hjælpe.
Mvh Per.
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Jeg prøvede en, da man stadig kunne købe MZ ETZ150.
Den var der altså mere motorcykel i. I hvert fald som transportmiddel.
I dag ville jeg helst have Yamahaen. Den lugter mere af knallert.
Nej Per, jeg skal ikke have flere motorcykler.
I fredags handlede jeg en 2009 Harley XR1200, så ikke mere til mig (I år).
Den var der altså mere motorcykel i. I hvert fald som transportmiddel.
I dag ville jeg helst have Yamahaen. Den lugter mere af knallert.
Nej Per, jeg skal ikke have flere motorcykler.
I fredags handlede jeg en 2009 Harley XR1200, så ikke mere til mig (I år).
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Stort tillykke med din Harley. Så er du da blevet potent kørendeJensmc skrev:Jeg prøvede en, da man stadig kunne købe MZ ETZ150.
Den var der altså mere motorcykel i. I hvert fald som transportmiddel.
I dag ville jeg helst have Yamahaen. Den lugter mere af knallert.
Nej Per, jeg skal ikke have flere motorcykler.
I fredags handlede jeg en 2009 Harley XR1200, så ikke mere til mig (I år).
Mvh Per.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Vidste i? at der er flere harley davidson på vejene end nogen anden motorcykel!(de nåede aldrig hjem til garagen...)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
godt jens...så kan jeg købe dine hondaer...har ikke fået nogen mc i år...så er lidt i underskud
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Den er fin
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Du har ret det er en rigtig fin lille motorcykel. De er meget charmerende at køre på.
Hvad skal man med mere
Den giver lige så meget køreglæde som noget der har kostet det tidoppelte.
Hvad skal man med mere
Den giver lige så meget køreglæde som noget der har kostet det tidoppelte.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Jeg kan se, at billederne forsvinder. Det er lidt ærgerligt - men måske en rest af hackerangrebet.
Der kommer lige et par billeder igen...
Der kommer lige et par billeder igen...
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0283_1024x683.JPG (183.69 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0284_1024x683.JPG (188.89 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0285_1024x683.JPG (191.16 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0286_1024x683.JPG (218.71 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0287_1024x683.JPG (177.05 KiB) Vist 15233 gange
-
- Dsc_0307_1024x482.jpg (71.98 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0310_1024x683.JPG (157.18 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0312_1024x683.JPG (231.54 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0629_1024x683.JPG (178.18 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0630_1024x683.JPG (235.61 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0631_1024x683.JPG (171.64 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0632_1024x683.JPG (171.42 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0633_1024x683.JPG (188.9 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0634_1024x683.JPG (226.49 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0635_1024x683.JPG (217.18 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0636_1024x683.JPG (206.12 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0637_1024x683.JPG (239.08 KiB) Vist 15233 gange
-
- DSC_0638_1024x683.JPG (212.85 KiB) Vist 15233 gange
Mvh Per.
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Rigtig fine billeder.
På nær det af tanken. Ham, der tager billedet er da ikke for køn. Men tanken er jo blank, så han kan ses.
På nær det af tanken. Ham, der tager billedet er da ikke for køn. Men tanken er jo blank, så han kan ses.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Tak Jens. Du har nu altid de mest finurlige kommentarer i ærmetJensmc skrev:Rigtig fine billeder.
På nær det af tanken. Ham, der tager billedet er da ikke for køn. Men tanken er jo blank, så han kan ses.
Mvh Per.
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Yamaha RS 125 registreret første gang i 1987.
Undskyld at jeg hiver en gammel tråd op Men jeg kunne ikke lade være med at smile lidt da jeg så en RS 125. Jeg har selv haft to; den første jeg havde fik jeg forærret af en anden 70'er RD350 kører, og bestod stortset kun af stel og motorblok. Den gik jeg så og lavede lidt sjov med, indtil at jeg fandt den første type RS125, som var lidt mere rund i kanterne - den model kom vist aldrig til Danmark.
Idéen var at få bygget én op på den danske, men da begge motorcykler viste sig at have match nummer, og der allerede var banet vej for at kunne søge om nye papirer på den blå ældre model, så fortsatte jeg med idéen om at finde dele til den anden.
Enden på legen blev dog at jeg monterede bagsvinger og forgaffel fra en XV250, og legede lidt med forskellige tanke, herunder en FS1-tank, men har også haft idéer over i XV250 og selv en Kreidler eller Aprilia-tank som alternativer til jeg kunne finde en rigtig. Sædet har også været på idéer herunder en Virago-sadel, en Aprilia-sadel og en FS1-sadel blandt andet.
Jeg havde fået købt nogle dele, bl.a. sideskjoldene, Haynes manual, reservedelskatalog, og nogle andre småting, inden min veninde fortalte mig at hun ledte efter en projektcykel, max 150cc (eller 250cc) og let, til at lave en café racer. Jeg forærede hende derfor RSen, med de dele der var på samt en beskrivelse af hvad der skulle laves og hvad der var på. Jeg fandt desuden en cylinder og topstykke til hende som jeg købte og lagde med.
Så nu står min gamle RS på Fyn og er blevet splittet totalt ad, vedsiden af hendes mands veteran Opel, og hun er igang med at lave det helt store café projekt.
Den blå blev byttet til en tysk XS400 - billederne er fra den dag den blev byttet væk
Idéen var at få bygget én op på den danske, men da begge motorcykler viste sig at have match nummer, og der allerede var banet vej for at kunne søge om nye papirer på den blå ældre model, så fortsatte jeg med idéen om at finde dele til den anden.
Enden på legen blev dog at jeg monterede bagsvinger og forgaffel fra en XV250, og legede lidt med forskellige tanke, herunder en FS1-tank, men har også haft idéer over i XV250 og selv en Kreidler eller Aprilia-tank som alternativer til jeg kunne finde en rigtig. Sædet har også været på idéer herunder en Virago-sadel, en Aprilia-sadel og en FS1-sadel blandt andet.
Jeg havde fået købt nogle dele, bl.a. sideskjoldene, Haynes manual, reservedelskatalog, og nogle andre småting, inden min veninde fortalte mig at hun ledte efter en projektcykel, max 150cc (eller 250cc) og let, til at lave en café racer. Jeg forærede hende derfor RSen, med de dele der var på samt en beskrivelse af hvad der skulle laves og hvad der var på. Jeg fandt desuden en cylinder og topstykke til hende som jeg købte og lagde med.
Så nu står min gamle RS på Fyn og er blevet splittet totalt ad, vedsiden af hendes mands veteran Opel, og hun er igang med at lave det helt store café projekt.
Den blå blev byttet til en tysk XS400 - billederne er fra den dag den blev byttet væk
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)