nu er jeg da helt forviret?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

jeg kan køre en god lang tur på min FS1 2 gear uden problemer. men næste gang jeg skal ta en tur ville den ikke tag så mange omdrejninger som den første tur.

så jeg rensede kaburatoren og tog en tur på den. den gørte perfekt. så kørte jeg hjem og ville køre en tur på den dagen efter med samme problem. den ville ikke tag nok omdrejninger.

prøvede at lukke for benzinen og køre den helt tør. tændte for bezinen igen og fik gode omdrejninger som den plegede. der gik 5 minutter og problemet kom igen.

rensende Kaburatoren igen og den kørte fint. og problemet kom igen ved den næste køretur.

Hvad kan jeg gøre/hvad kan være galt?

Tak på forhånd :D
Brugeravatar
munkebo
Junior knallert
Indlæg: 80
Tilmeldt: man 12. okt 2009 16:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af munkebo »

Prøv at sætte benzin filter på
Lige børn leger bedst...

Men dem der har knallert har det sjovest.

Original grøn Yamaha Fs1 dx fra 78

Amager, Kastrup
Fidibus

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af Fidibus »

Din benzinhane eller filteret er stoppet så den ikke får den mængde branstof den har behov for ved fuld gas.
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

har benzin filter på men min tank er også lidt rusten inden i så jeg ville lige rense de to ting imorgen tak for rådet=)
Bibendum

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af Bibendum »

FS1FAN skrev:har benzin filter på men min tank er også lidt rusten inden i så jeg ville lige rense de to ting imorgen tak for rådet=)
Jeg er helt sikker på at Fidibus har ret. Jeg har selv prøvet det samme mange gange dengang det var højaktuelt med FS1 (i mine unge dage...).
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

Har prøvet det og har kørt et par dage men problemet er der stadig. kan det være tændrøret?
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

er kommet lidt længere frem til problemet. den virker fint i starten. men når jeg så har kørt lidt tid så den er var sker det.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4253
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1originalen »

Jeg sidder og tænker "måske endnu en T. Hansen tændspole"?????

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

nej det er det ikke. men kunne det tænkes at der var noget galt med tændrøret?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4253
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1originalen »

FS1FAN skrev:nej det er det ikke. men kunne det tænkes at der var noget galt med tændrøret?
Det er også en mulighed - eller at dine platiner åbner så lidt at det bliver til ingenting når motoren er varm...

Men vær nu først sikker på at der er benzinforsyning! Skru svømmerhuset af mens karburatoren sidder på og prøv så at åbne for benzinen. Hvis "det pisser ud" fra karburatoren så er tankhane, benzinfilter og nåleventil ikke stoppet.

Prøv at rette elektroden helt ud på et gammelt tændrør og se om den slår en stor kraftig blå gnist når du lægger det på cylinderen og træder på kickstarteren (husk tænding på :oops: ) Er gnisten "lidt fesen" og ikke hvergang så har du et tændingsproblem...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

jeg skilte min karburator ad og tjekkede at alt virkede. så fandt jeg ud af at den slange som den overskydne benzin kommer ud af var utæt. selvom jeg skruede skruen lingere forsatte den med at være utæt. så jeg brændte det yderste at slangen så det smeltede sammen. og nu virker den fint. hvorfor kunne sådan en lille ting gøre det ?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af Dewil »

Overskydende benzin??? :? Hvor skulle det komme fra..... og hvor skal det hen? Billeder tak.... :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej FS1FAN.

I relation til din egen overskrift er det vist vi andre, der er forvirret og jeg forstår godt bl.a. Johannes stiller spørgsmål. En slange er blevet blændet - øh hvordan...en lighter... :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

undskyld men jeg skal nok uploade et billed imorgen så i kan se hvad jeg mener
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4253
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1originalen »

Jeg tror at jeg har fattet det :hihi

Karburatoren er med skrue i bunden af svømmerhuset og denne skrue kan ikke lukkes så du har proppet slangen i stedet????

Du kan ikke have kørt langt på literen hvis benzinen er løbet hurtigere ud af karburatoren end det kunne komme ind :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
FS1FAN
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: fre 27. maj 2011 17:43
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af FS1FAN »

nemlig det var lige det jeg mente=)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: nu er jeg da helt forviret?

Indlæg af Dewil »

Ok... ja så giver det jo sig selv... :D Studsen og "ventilen" er til at tømme svømmerhuset for benzin....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"