varm.
varm.
Har lige købt mig en yamaha fs1 nummer 2.
den har stået natten over, ISKOLD starter den op. der går ca 1 minut så er den bare møj varm!
er det normalt eller??
den har stået natten over, ISKOLD starter den op. der går ca 1 minut så er den bare møj varm!
er det normalt eller??
Re: varm.
Altså hvis den bare står ligeså stille i tomgang i 1 minut, og uden belastning og hvis den herefter bliver så varm at du ikke længere kan holde hænderne på Cylinderen, så er der noget galt.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Re: varm.
Er der Olie PÅ ??????
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: varm.
der er olie på.
Det er ikke 1 minut i tomgang, men hvor jeg kører!
Det er ikke 1 minut i tomgang, men hvor jeg kører!
Re: varm.
Men jeg vil stadigvæk mene at efter 1 minuts kørsel, så skulle man kunne holde fingerene på Cylinderen uden at brænde dem, kan du det ???
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: varm.
Det kan godt være, jeg har 'anden' hud på fingrene end I andre, men allerede ved 50 grader begynder jeg at trække nallerne til mig!
Kreidleren når også små 50-60 grader, hvis jeg giver den dyyygti'...
Kreidleren når også små 50-60 grader, hvis jeg giver den dyyygti'...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: varm.
altså efter 1 minut kan jeg ikke holde fingrenen på. Kan røre den hurtig og træk fingerne tilbage..
Re: varm.
Den skulle helst kun være håndlun efter 1 minuts kørsel
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: varm.
Slik på fingeren og tør dit savl af på en køleribbe; Hvis det 'svitser' eller fordamper vanvittigt hurtigt, er det i overkanten. Er det nogle sekunder om at forsvinde, er alt ok.
'Meget varmt' er relativt. Som sagt, allerede ved 50 grader er det for mange/de fleste meget ubehageligt at røre ved.
43-45 grader er f.eks. typisk den maksimale vandtemperatur, man finder tålelig.
Dog bør den umiddelbart kun blive så varm i det tempo, hvis den er fornuftigt trimmet (~4HK eller derover) OG den har fået de vindinger, den kan tage.
'Meget varmt' er relativt. Som sagt, allerede ved 50 grader er det for mange/de fleste meget ubehageligt at røre ved.
43-45 grader er f.eks. typisk den maksimale vandtemperatur, man finder tålelig.
Dog bør den umiddelbart kun blive så varm i det tempo, hvis den er fornuftigt trimmet (~4HK eller derover) OG den har fået de vindinger, den kan tage.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: varm.
HELT ENIG ! Det er unormalt med så total varm en motor på så kort tid, den skal virkelig op i mange omdrejninger og belastning for at nå så stor en temperatur, at man slet ikke kan røre ved cylinderen.Thorsen skrev:Den skulle helst kun være håndlun efter 1 minuts kørsel
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Re: varm.
Hvad kan problemet så være??
Re: varm.
Hvis du er sikker på at din olieblande benzin er korrekt %, så er der nok kun en mulighed tilbage.... for lille tolerance mellem stempel og cylinder, det er jo der varmen udvikles. Så må det af og man må måle på delene og kikke after mærker. Evt. sætte et andet sæt på for at kunne udelukke.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: varm.
Måske du skulle prøve at måle stempel / cylinder tolerancen, hvis den er for snæver kan der nemlig hurtigt udvikles en varmesætning af motoren. Dette kunne være en mulig årsag.Nico8856 skrev:Hvad kan problemet så være??
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Re: varm.
En for mager blanding øger også temperaturen.
Men prøv savl tricket som kreidlerhansen nævner, det er svært at bedømme temperaturen med ens hændr når vi er oppe i de temperaturer. Jeg sætter ikke gerne fingre på mine maskiners cylindre efter ét minuts kørsel.
Men prøv savl tricket som kreidlerhansen nævner, det er svært at bedømme temperaturen med ens hændr når vi er oppe i de temperaturer. Jeg sætter ikke gerne fingre på mine maskiners cylindre efter ét minuts kørsel.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: varm.
Ved for lille tolerance mellem stempel og cylinder, frembringer NOGLE motorer en sagte 'hvisle-lyd', som skyldes olien nogle steder fortrænges mellem de to.
Det kan også skyldes 'høje punkter' på stemplet, hvilket især kan være aktuelt ved uoriginale skrammelstempler.
Jeg ville pille cylinder og stempel af og tjekke for blanke slidmærker i cylinder og stempel. Hvis hele cylinderen er slidt blank for honemærker, bør den hones påny og naturligvis måles ud.
Er der kun et par blanke områder, og de tydeligvis er skabt af høje punkter på stemplet, kan man i princippet nøjes med at slibe punkterne på stemplet ned med sandpapir@korn 280-400.
Alternativt kan man være kold i en vis legemsdel og gå op på 4% olieblanding med ét nummer større dyse og køre forsigtigt de næste 1.000km, så alt slides til med tiden. Så slutter den i hvert fald tæt!
Det kan også skyldes 'høje punkter' på stemplet, hvilket især kan være aktuelt ved uoriginale skrammelstempler.
Jeg ville pille cylinder og stempel af og tjekke for blanke slidmærker i cylinder og stempel. Hvis hele cylinderen er slidt blank for honemærker, bør den hones påny og naturligvis måles ud.
Er der kun et par blanke områder, og de tydeligvis er skabt af høje punkter på stemplet, kan man i princippet nøjes med at slibe punkterne på stemplet ned med sandpapir@korn 280-400.
Alternativt kan man være kold i en vis legemsdel og gå op på 4% olieblanding med ét nummer større dyse og køre forsigtigt de næste 1.000km, så alt slides til med tiden. Så slutter den i hvert fald tæt!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: varm.
Tak, det prøver jeg
Re: varm.
Lyder lidt mærkelig, men igår kørte jeg min først lange tur på den. Jeg kom hjem den fra brændende varm lod det stå til næste morgen og kørte den samme tur igen. Da jeg kom tilbage var den ikke så varm som sidste gang jeg kørte den. Og nu kan jeg holde hånden på uden jeg brænder mig, det er self varm, men ikke på samme måde.
Skulle det hele køres til eller hvad?
Skulle det hele køres til eller hvad?
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: varm.
Definér 'brandende varm'...
Men jo, under tilkørsel vil varmedannelsen teoretisk være voldsommere, end når det hele er kørt til.
Men jo, under tilkørsel vil varmedannelsen teoretisk være voldsommere, end når det hele er kørt til.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: varm.
brændende varm er når jeg bare lige hurtig rør brænder det mine finger;)
Re: varm.
Luft temperaturen spiller selfølgelig også ind, så hvis du tænker tilbage på de 2 ture du nævner, var der så evt køligere på tur nr 2, for det har meget at sige, da motoren jo er luftkølet. ???
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Min samling af veteraner består af :
1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.
1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.