Malerens drejeventiler.
Re: Malerens drejeventiler.
Så blev det drejeventilerens tur.
Jeg har fået alle sorte dele, og de mandarin-orange er også færdigmalede.
I dag blev det så til det, som billederne viser.
Motoren er også færdig, men da jeg mangler de rigtige motorbolte fra galvaniseringsmanden, kan jeg ikke komme videre...
Nå, men jeg skal og også passe mit arbejde - selvom lysten ligger et andet sted
Jeg har fået alle sorte dele, og de mandarin-orange er også færdigmalede.
I dag blev det så til det, som billederne viser.
Motoren er også færdig, men da jeg mangler de rigtige motorbolte fra galvaniseringsmanden, kan jeg ikke komme videre...
Nå, men jeg skal og også passe mit arbejde - selvom lysten ligger et andet sted
Mvh Per.
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Malerens drejeventiler.
det er altså fantastisk at se det der den er jo ekstrem flot indtil videre
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Malerens drejeventiler.
Efter en lang dag med både møder og andet overflødigt arbejdsrelateret tidsrøveri, var det velgørende at komme en tur i templet, hvor det helt rigtige horn, tændspole, tændingskontakt og tænding blev monteret.
Motoren står nu lige på tændingsmærket, så jeg forventer den starter i første huk, når den en gang i en nær fremtid skal startes op
Motoren står nu lige på tændingsmærket, så jeg forventer den starter i første huk, når den en gang i en nær fremtid skal startes op
Mvh Per.
Re: Malerens drejeventiler.
simpelhen bare flot makker,
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Re: Malerens drejeventiler.
Den bliver vel selvfølgelig med match?
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: Malerens drejeventiler.
Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Re: Malerens drejeventiler.
Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Det er en fra Holland, og det er selvfølgelig med matching numbers. Maleren vil ikke have andetThorsen skrev:Den bliver vel selvfølgelig med match?
Mvh Per.
Re: Malerens drejeventiler.
Det lyder rigtigt lækkert, glæder mig meget til at se den færdigPer skrev:Bibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlægDet er en fra Holland, og det er selvfølgelig med matching numbers. Maleren vil ikke have andetThorsen skrev:Den bliver vel selvfølgelig med match?
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: Malerens drejeventiler.
Ifølge Kenneth (Reedvalve), som er den tidligere ejer af maskinen, så er hornet det helt rigtige til den hollanske model - som maskinen jo er. Baglygteholderen er også original (ifølge Kenneth), idet man i Holland kunne købe en forkromet original version (søndagsudgaven ). Yamahaen skal netop køre og indregistreres som en importeret hollansk MC, så den skal have lov til at blære sigt med en forkromet baglygteholderBibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Da jeg har fuld tiltro til Kenneths detaljekendskab - også på udenlandske versioner, så er holderen godkendt herfra
Den har selvfølgelig også 5-trins gearkasse og oplagt udstødning.
Mvh Per.
Mvh Per.
Re: Malerens drejeventiler.
Så fik jeg adskilt en komplet forgaffel og pudset og poleret kromdele og inderben. Inderbenene fik lige en tur i drejebænken - dels for at checke om de var skæve - dels for at give dem en let slibning med korn 500, så de er helt glatte og dermed kan lukke tæt omkring simmerringen.
De ser ud som nye
Den ene skive til lygteholderen har jeg ikke gjort noget ved, da den har fået et slag og skal kasseres. En ny haves - heldigvis
De ser ud som nye
Den ene skive til lygteholderen har jeg ikke gjort noget ved, da den har fået et slag og skal kasseres. En ny haves - heldigvis
Mvh Per.
Re: Malerens drejeventiler.
Hej Per og ErikPer skrev:Ifølge Kenneth (Reedvalve), som er den tidligere ejer af maskinen, så er hornet det helt rigtige til den hollanske model - som maskinen jo er. Baglygteholderen er også original (ifølge Kenneth), idet man i Holland kunne købe en forkromet original version (søndagsudgaven ). Yamahaen skal netop køre og indregistreres som en importeret hollansk MC, så den skal have lov til at blære sigt med en forkromet baglygteholderBibendum skrev:Mig bekendt er det et Tysk match, så mon ikke den også bliver lavet "rigtigt" med oplagt udstødning. Der er jo også 5-gear i den
Men et spørgsmål til detaljerne (må ikke tolkes som kritik!): Skal baglygteholderen ikke være malet? Det ligner kopi'en man kan købe. Og hornet, er det nu også det helt rigtige til den?
Jeg ved selv at der er svært at finde alle de rigtige ting, så måske det er helt bevidste kompromiser? Jeg kunne også tage fejl, så vil gerne korrigeres hvis det er tilfældet. Bygger selv en lige nu, så følger spændt med.
Ellers er meget veldokumenteret indlæg
Da jeg har fuld tiltro til Kenneths detaljekendskab - også på udenlandske versioner, så er holderen godkendt herfra
Den har selvfølgelig også 5-trins gearkasse og oplagt udstødning.
Mvh Per.
Jamen det ser jo bare godt ud indtil videre Begge omtalte detaljer er købt ved sidste tur i Holland. Hornet er med fast monteret ledninger. Der findes også en udgave i sort, hvor ledningerne er fast monteret med en slags klemme med en stjerne skrue i midten af klemmen. Denne har Erik også købt af mig. Så om han vil have den ene eller anden på denne, må være optil ham . Han skal jo også bygge en Dansk 72`er. Baglygteholderen er Original. Det ses tydeligt hvis man sammenligner med den uorignale. Denne vejer over det dobbelte, og kan specielt ses på forarbejdningen. Ledningerne er også et punkt hvor man kan se om det er originalt eller ej.
Jeg glæder mig personligt rigtig meget til, at se det endelige resultat.
Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Re: Malerens drejeventiler.
Så er weekenden desværre slut, men jeg fik da lavet lidt mere på malerens drejeventiler
Den har fået forgaffel, styr, speedometer m.m. monteret, så den begynder efterhånden at ligne en rigtig Yamaha.
Maleren har også taget et par billeder - det er patina-dele versus nylakerede dele
Jeg har både set og rørt ved de nylakerede dele....
...Suttede bolsjer
PS: Bare rolig - Kenneth. 381-cylinderen skal ikke på drejeventileren, men den originale FS1-cylinder er monteret på motoren
Den har fået forgaffel, styr, speedometer m.m. monteret, så den begynder efterhånden at ligne en rigtig Yamaha.
Maleren har også taget et par billeder - det er patina-dele versus nylakerede dele
Jeg har både set og rørt ved de nylakerede dele....
...Suttede bolsjer
PS: Bare rolig - Kenneth. 381-cylinderen skal ikke på drejeventileren, men den originale FS1-cylinder er monteret på motoren
Mvh Per.
Re: Malerens drejeventiler.
Bliver nu lidt våd i øjnene... for %&¤#(#)%¤ hvor er den flot... Bukker dybt i respekt!
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Malerens drejeventiler.
ved slet ikke hvad jeg skal sige, ud over. lækker!! lækker!!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Malerens drejeventiler.
Så er det weekend, og der kan igen ske lidt på malerens 72´er.
Der er kommet bolte og skruer tilbage fra galvanisering, og det er bare flot!
Motoren er nu monteret med de rigtige motorbolte, og der er lavet strøm og forhjul.
Maleren har igen poleret, så det ligner krom
Billederne kommer her:
Der er kommet bolte og skruer tilbage fra galvanisering, og det er bare flot!
Motoren er nu monteret med de rigtige motorbolte, og der er lavet strøm og forhjul.
Maleren har igen poleret, så det ligner krom
Billederne kommer her:
Mvh Per.
- fiskepeter
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 438
- Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
- Kontakt:
Re: Malerens drejeventiler.
Ser sku godt ud...knald godt ud
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Malerens drejeventiler.
Du giver den gas Per, det ser bare rigtig godt ud !
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Malerens drejeventiler.
Igen.. lækkert lækkert lækkert!!!!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Malerens drejeventiler.
Og jeg har set den live..... FØJ altså
Venlig hilsen
Niels Koch
Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Niels Koch
Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Re: Malerens drejeventiler.
Mojn igen.
Så lykkedes det at få de sidste dele monteret og startet den op.
Alt el virkede
Den var ekstremt omdrejningsvillig, så jeg tror den vil køre fint, men vejret.....
Det må vente.
De sidste stafferinger må maleren selv sætte på, da han har dem liggende på firmaet.
Specielt til Jesper J:
Jeg har fået vendt akslen
Jeg har fået klippet splitten til, så den ikke er så lang
Jeg har desværre ikke fået fat i den originale dækplade til oliepumpen, så betegnelsen "Ik´ så ring endda" må vi vente lidt med
Mvh Per.
Så lykkedes det at få de sidste dele monteret og startet den op.
Alt el virkede
Den var ekstremt omdrejningsvillig, så jeg tror den vil køre fint, men vejret.....
Det må vente.
De sidste stafferinger må maleren selv sætte på, da han har dem liggende på firmaet.
Specielt til Jesper J:
Jeg har fået vendt akslen
Jeg har fået klippet splitten til, så den ikke er så lang
Jeg har desværre ikke fået fat i den originale dækplade til oliepumpen, så betegnelsen "Ik´ så ring endda" må vi vente lidt med
Mvh Per.
Mvh Per.