Kreidler 4,8 Parma kit
Kreidler 4,8 Parma kit
Jeg skulle egentlig igang med mit 44mm kit, men besluttede at montere mit 4,8 Parma cylinder, har kørt lidt med den, men ydelsen var ikke imponerende, jeg har nu lavet en enkelt boost kanal, og hævet udstødnings kanalen, skyllekanalerne er meget smalle, så jeg forventer ikke så meget
men den "skal" kunne køre 80.
jeg vender tilbage med et par spørgsmål senere
men den "skal" kunne køre 80.
jeg vender tilbage med et par spørgsmål senere
- Vedhæftede filer
-
- DSC00471.JPG (93.45 KiB) Vist 6462 gange
-
- DSC00472.JPG (99.45 KiB) Vist 6462 gange
-
- DSC00473.JPG (95.55 KiB) Vist 6462 gange
-
- DSC00474.JPG (54.39 KiB) Vist 6462 gange
-
- DSC00476.JPG (133.45 KiB) Vist 6462 gange
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
lidt cylinder data: udst.port 24,3mm åbningsvarighed 173 gr.
ind. 51-62 -----------------------154 gr.
skyl. 31,4 ------------------------122 gr.
kompression 1:13,1
skyllekanalerne er tilpasset krumtaphuset
kommer til at køre med karburator phbg 19mm, og Jarmarcol m afkortet forrør
gearing 13/36
jeg vender tilbage når jeg har testet, har i tips evt. til port tider, måske mere end 173 gr. udst.
ind. 51-62 -----------------------154 gr.
skyl. 31,4 ------------------------122 gr.
kompression 1:13,1
skyllekanalerne er tilpasset krumtaphuset
kommer til at køre med karburator phbg 19mm, og Jarmarcol m afkortet forrør
gearing 13/36
jeg vender tilbage når jeg har testet, har i tips evt. til port tider, måske mere end 173 gr. udst.
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
så kørte jeg en tur, dyser 42 og 88, jeg skal op i større hoved dyse,og ned i tomgangsdyse, 75 km/t men ingen respons på fuld spjæld, gik sådan set fint
indtil manifolden var dækket med is (kører uden sidedæksel og sprit)
indtil manifolden var dækket med is (kører uden sidedæksel og sprit)
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Det hjælper lidt det hele, men jeg vil nu påstå, den skal op på 170 graders varighed på udstødningsporten, førend du effektivt når dit mål.
Alternativt skal portbredden maksimeres, først, men når du nu kører 13,1:1 i kompressionsforhold, bør der ikke være noget negativt i at hæve udstødningsporten, så den får i hvert fald 10 graders varighed mere at arbejde med; især med 122 grader på skyllekanalerne.
Det kompressionsforhold tillader dig også at gå så langt ned som til 0,9mm fortænding. Mere end 1,1mm vil med rimelig sandsynlighed begrænse max rpm i et eller andet omfang.
Alternativt skal portbredden maksimeres, først, men når du nu kører 13,1:1 i kompressionsforhold, bør der ikke være noget negativt i at hæve udstødningsporten, så den får i hvert fald 10 graders varighed mere at arbejde med; især med 122 grader på skyllekanalerne.
Det kompressionsforhold tillader dig også at gå så langt ned som til 0,9mm fortænding. Mere end 1,1mm vil med rimelig sandsynlighed begrænse max rpm i et eller andet omfang.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Så kan jeg lære at nærlæse, hvad du skriver...
Den burde faktisk gå stærkere med de mål, du oplyser, men op til 178 grader vil faktisk være ok. Og hvis ikke du er bange for rpm, så kan den fint bære op til 182 grader med de skylletimings. Dog begynder det dynamiske kompressionsforhold at falde en sjat heromkring.
Den burde faktisk gå stærkere med de mål, du oplyser, men op til 178 grader vil faktisk være ok. Og hvis ikke du er bange for rpm, så kan den fint bære op til 182 grader med de skylletimings. Dog begynder det dynamiske kompressionsforhold at falde en sjat heromkring.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Jeg vil prøve at hæve udstødnings porten lidt, de smalle skyllekanaler kan jeg ikke klare med min dremel, tændingen står på 1,1-1,2 vil ændre det til ca 0,9.
Jeg går snart igang med min 44mm cylinder og Gol stempel, har lavet huller til boost, men skal lige have drejet noget af stemplet
vender tilbage med billeder senere.
Steen Thorhauge
Jeg går snart igang med min 44mm cylinder og Gol stempel, har lavet huller til boost, men skal lige have drejet noget af stemplet
vender tilbage med billeder senere.
Steen Thorhauge
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Der er intet som bør afholde dig fra at lave et par boostere, som blot er tættere på hovedskyllekanalerne.
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=32232
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=32232
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
ja det er nok en mulighed, hvis jeg kan få det til at passe med stempelrings låse tap
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Hwlt pragmatisk set, så kan ringåbningen godt bære at køre midt i en boost-port.
Der kan findes mange kreative løsninger, derude. Nogle kræver mere mod at implementere end andre, men jeg kan afsløre, at grænsen for, hvad man kan tillade sig, er overskredet langt senere end "den forsigtige type" lige forventer.
Der kan findes mange kreative løsninger, derude. Nogle kræver mere mod at implementere end andre, men jeg kan afsløre, at grænsen for, hvad man kan tillade sig, er overskredet langt senere end "den forsigtige type" lige forventer.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
så har jeg hævet udstødnings porten til 23,8mm åbner 180gr. ændret på pakninger kompression 1:13,8 mangler at justere tænding, men med det vejr vi har bliver der ingen test, ja så har jeg købt ny udstødning, KTP 60 touring, havde bestilt et med knæk, og hvad får jeg, en skæv svejset potte som peger nedad, det kan jeg ikke holde ud at se på, så jeg skærer, og svejser den ved dæmperen.
- Vedhæftede filer
-
- DSC00489.JPG (126.18 KiB) Vist 6330 gange
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Med tungen lige i munden og lidt mandsmod, kan skyllekanalernes top rettes af med en af de flade slibesten på en Dremel (eller skæreskiver, hvis man er kold).
Det kan også fint gå an til at gøre kanalerne bredere op op mod din booster. Der er selvsagt grænser for, hvor meget man kan vinde derved, men til 2-4mm ekstra bredde er det effektivt.
I det mindste er de potter ikke sååå dyre hos VHS Tuning, men den har da været vendt på hovedet, da beslaget blev svejset på.
Det kan også fint gå an til at gøre kanalerne bredere op op mod din booster. Der er selvsagt grænser for, hvor meget man kan vinde derved, men til 2-4mm ekstra bredde er det effektivt.
I det mindste er de potter ikke sååå dyre hos VHS Tuning, men den har da været vendt på hovedet, da beslaget blev svejset på.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Tak Jesper, jeg vil nok ikke gøre mere ved denne cylinder, den er med svingstuds, det er nok begrænset hvad den kan yde, nu vil jeg igang med min 44mm cylinder med Gol stempel, ja det er sku for dårligt af VHS, dem handler jeg ikke med mere, har ventet over to måneder, og så får jeg sådan noget sjusk.
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
lige en opdatering, Harrie fra WHS vil få lavet en ny udstødning til mig.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
VHS er gode nok - han er fagmand.
Ork, den kan sagtens komme til at flyve med svingstuds. Med lidt snilde kan en 21mm Dellorto PHBG monteres og studsen kan rives op til 20mm - det hjælper altsammen, hvis man giiider.
Ork, den kan sagtens komme til at flyve med svingstuds. Med lidt snilde kan en 21mm Dellorto PHBG monteres og studsen kan rives op til 20mm - det hjælper altsammen, hvis man giiider.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
studsen er fræst op så den passer til 19mm PHBG, lige et spørgsmål om blow down, hvis jeg ikke hæver skyllekanalerne bliver blow down over 30
hvordan påvirker det ydelsen?
hvordan påvirker det ydelsen?
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Nu tror jeg min 44mm cylinder er klar
porte: ud-24mm (hævet 1mm)
skyl: 32,5 (hævet 0,5mm) det var ikke nemt med en dremel
ind: 52 - 63,5
tider: ud- 181 gr.
ind: 155gr.
skyl: 122gr.
blow down 29,5gr.
kompession 1: 13,07
21mm PHBG, udstødning KTP 60 Touring
håber det ser fornuftigt ud
porte: ud-24mm (hævet 1mm)
skyl: 32,5 (hævet 0,5mm) det var ikke nemt med en dremel
ind: 52 - 63,5
tider: ud- 181 gr.
ind: 155gr.
skyl: 122gr.
blow down 29,5gr.
kompession 1: 13,07
21mm PHBG, udstødning KTP 60 Touring
håber det ser fornuftigt ud
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Blowdown på 30° er uproblematisk, når kompressionsforholdet er højt nok, men motoren bliver noget hidsigere.
Lige nu er portningen grovere end en 6,25HK, kompressionsforholdet højere og udstødningen mere effektiv. I takt med den bliver kørt lidt til over de næste 100km, skulle der gerne komme ekstra spræl i den.
Lige nu er portningen grovere end en 6,25HK, kompressionsforholdet højere og udstødningen mere effektiv. I takt med den bliver kørt lidt til over de næste 100km, skulle der gerne komme ekstra spræl i den.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
nu har jeg monteret 44mm cylinder, første observering: støj, min 40 mm Parma har næsten ingen støj fra stemplet, det har 44mm cylinderen m Gol stempel, er det normalt ? tolerancen stempel/cyl skulle passe.
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
jeg fandt dette: Tomgangsdyse: 42
Hoveddyse: 76
Nål: W7, tredje hak fra oven
Blandingsskrue: 1 omgang ud
kan se det er en PHBG 19mm på en 50cc opsætning (mener Jesper har skrevet det) da jeg har lidt problemer med inddysning af min PHBG 21mm
på min 44mm cylinder, kunne i måske fortælle lidt om jeres erfaringer med dyse størrelser, det er en billig kopi model jeg har, den er måske ikke brugbar.
Hoveddyse: 76
Nål: W7, tredje hak fra oven
Blandingsskrue: 1 omgang ud
kan se det er en PHBG 19mm på en 50cc opsætning (mener Jesper har skrevet det) da jeg har lidt problemer med inddysning af min PHBG 21mm
på min 44mm cylinder, kunne i måske fortælle lidt om jeres erfaringer med dyse størrelser, det er en billig kopi model jeg har, den er måske ikke brugbar.
- Vedhæftede filer
-
- DSC00514.JPG (103.81 KiB) Vist 5625 gange
-
- DSC00511.JPG (105.88 KiB) Vist 5625 gange
-
- DSC00513.JPG (90.41 KiB) Vist 5625 gange
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler 4,8 Parma kit
Hvis du har problemer med at få studsen til at slutte tæt ved karburatoren, bliver den næppe helt god.
Det er min erfaring, Kreidler skal gå lidt fed i tomgang og op til ¼ gas. Ellers har den en tendens til at blive hængende mellem 2-4.000rpm.
Men til standardfilter synes jeg ikke dyse 76 lyder helt skævt. W7 er typisk til den fede side men sjældent problematisk. Mange bruger W9, 10 eller 11 + spjæld 45 eller 50.
Det er min erfaring, Kreidler skal gå lidt fed i tomgang og op til ¼ gas. Ellers har den en tendens til at blive hængende mellem 2-4.000rpm.
Men til standardfilter synes jeg ikke dyse 76 lyder helt skævt. W7 er typisk til den fede side men sjældent problematisk. Mange bruger W9, 10 eller 11 + spjæld 45 eller 50.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!