Fs1 mc motor
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
Oh! Drej hellere så meget af bunden på cylinderen som muligt, eller indtil bunden af kanalerne lige flugter med stempeltoppen.
Ret så cylinderens øverste pakflade af, for at gøre den 100% plan.
Tag resten af topstykkets pakflade og sørg for den er 100% plan.
Drop toppakningen og tvær en dråbe alu-pasta ud over begge pakflader, inden du spænder toppen fast.
Det vil slutte 100% tæt, og varmeoverførslen vil være optimal.
Ret så cylinderens øverste pakflade af, for at gøre den 100% plan.
Tag resten af topstykkets pakflade og sørg for den er 100% plan.
Drop toppakningen og tvær en dråbe alu-pasta ud over begge pakflader, inden du spænder toppen fast.
Det vil slutte 100% tæt, og varmeoverførslen vil være optimal.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Fs1 mc motor
havde regnet med og dreje af topstykket da stempel passer helt fint med skyllekanaler. man kan nemlig se på topstykket der er ret langt fra "kanten" og ned til squishen starter, hvis det giver mening?
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0490.JPG (502.48 KiB) Vist 10958 gange
-
- DSC_0260.JPG (511.5 KiB) Vist 10958 gange
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
Det er da en start! Og så er der lidt at hente ved at skrotte toppakningen.
Bare squishafstanden kan komme ned omkring 1mm, så skal den nu nok spadsere.
Du kan også give den ~2mm fortænding, inden du får toppen planet. Det kompenserer udmærket for manglende kompression, omend man går glip af noget effekt. Faktisk mere end man lige regner med, og især udenfor trækområdet.
Bare squishafstanden kan komme ned omkring 1mm, så skal den nu nok spadsere.
Du kan også give den ~2mm fortænding, inden du får toppen planet. Det kompenserer udmærket for manglende kompression, omend man går glip af noget effekt. Faktisk mere end man lige regner med, og især udenfor trækområdet.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Fs1 mc motor
Det var vel også en mulighed at skrotte bundpakningen og bruge en lille smule silikone pakning.
Hvor køber i alupasta til toppen?
Hvor køber i alupasta til toppen?
Re: Fs1 mc motor
Det er lidt aveligt at din Jt1 krumtap ikke dur! for tænkte på om det ikke ville passe hvis du monteret den, og fik sænket cylinderen 1-2mm ned, så stempeltop flugtede med det nedereste af kanalerne, og lod være med at ta noget af topstykket, så kunne du vel justere squish afstand med pakninger til et sted mellem 0.8 til 1,0mm squish??. Især nu hvor du har så stor Squish afstand at gøre godt med...Bare en tanke
Jesper Høyer
Jesper Høyer
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
Kobberfedt kan også bruges. Et tyndt lag som glattes med et blad fra en hobbykniv på hver pakflade.
Laget skal groft sagt være gennemsigtigt.
Laget skal groft sagt være gennemsigtigt.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Fs1 mc motor
ja jt1 tappen er faktisk lavet nu, med ny plejstang + leje, den skal bare rettes op. problemet er bare når du ligger tappen i holderen og måler på tændingsiden er den inden for 2/100 skæv, måler du på sekundærhjul siden er den 2/10 skæv! mener jeg. den er i hvertfald meget skæv. og det forstår jeg ikke helt
prøver lige med lidt forskelligt inden jeg får drejet af noget
prøver lige med lidt forskelligt inden jeg får drejet af noget
Tim C
Re: Fs1 mc motor
Lidt brainstorm her:
Har monteret den gamle cylinder jeg kørte med før jeg lavede større skyllekanaler.
Og der er 0.8mm squish
Omkring 1mm fortænding
Forbrændingskammer er ikke målt, men den var 5.3 ml nu der bare en ekstra toppakning på, på 0.4 mm.
Den starter fint, står fint i tomgang, kan satme tage nogle omdrejninger, og vil gerne fremad nu, som i meget hurtig!
Problemet er nu den lyder som om den tændingsbanker, og tager selv omdrejninger når den kommer over trækområdet, også når man drejer nøglen.
I mekaniker verden betyder det den køre på motorolie.
Så mit bud er også min motor køre på motorolie
Synes dog ikke den ryger voldsomt, men kan tage fejl?
Ender måske med denne motor er ødelagt i forsøget på og gøre det godt
Har monteret den gamle cylinder jeg kørte med før jeg lavede større skyllekanaler.
Og der er 0.8mm squish
Omkring 1mm fortænding
Forbrændingskammer er ikke målt, men den var 5.3 ml nu der bare en ekstra toppakning på, på 0.4 mm.
Den starter fint, står fint i tomgang, kan satme tage nogle omdrejninger, og vil gerne fremad nu, som i meget hurtig!
Problemet er nu den lyder som om den tændingsbanker, og tager selv omdrejninger når den kommer over trækområdet, også når man drejer nøglen.
I mekaniker verden betyder det den køre på motorolie.
Så mit bud er også min motor køre på motorolie
Synes dog ikke den ryger voldsomt, men kan tage fejl?
Ender måske med denne motor er ødelagt i forsøget på og gøre det godt
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
Den er utæt eller karburatoren er sur over et eller andet (tilstoppet tomgangssystem, clipsen hoppet af nålen, etc.)
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
Øh... hov?!
Havde ikke lige fået læst dit indlæg ordentligt...
Dobbelttjek om den virkelig kapper tændingen. Det er farligt, det der!
Tændingsbanken bør kunne ses på stempeltoppen. Prøv at øge squishafstanden så meget, du kan, hvis det vitterligt ér tændingsbanken.
Havde ikke lige fået læst dit indlæg ordentligt...
Dobbelttjek om den virkelig kapper tændingen. Det er farligt, det der!
Tændingsbanken bør kunne ses på stempeltoppen. Prøv at øge squishafstanden så meget, du kan, hvis det vitterligt ér tændingsbanken.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Fs1 mc motor
Hvis det ikke er tændingsbanken hvad er det så?
Og det er samme karburator som jeg hele tiden har kørt med, og har tjekket den igennem, alt virker.
Kan prøve og smide en bundpakning mere i, har nemlig en 0,4mm til og ligge.
Og det er samme karburator som jeg hele tiden har kørt med, og har tjekket den igennem, alt virker.
Kan prøve og smide en bundpakning mere i, har nemlig en 0,4mm til og ligge.
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
Tændingsbanken lyder virkelig grimt, og hvis den ligefrem kan køre uden gnist fra tændrøret, så er det helt vildt.
Jeg havde vist nok lige prøvet en større dyse, som det først.
Skulle det hjælpe med øget squishafstand, kan noget tyde på, din motor ikke har det godt med så højt et kompressionsforhold.
I så fald graver du bare lidt med en Dremel i bulen nær tændrøret, indtil du har øget volumen med 0,5ml i forbrændingskammeret.
En af ulemperne ved det asymetriske forbrændingskammer er, at turbulensen bliver voldsommere end med et rundt/mere konventionelt kammer.
Et for højt kompressionsforhold + for stort squishareal + for lav squishafstand kan lave alvorlig ballade.
Det burde bare ikke være tændingsbanken, men derimod detonation.
Jeg havde vist nok lige prøvet en større dyse, som det først.
Skulle det hjælpe med øget squishafstand, kan noget tyde på, din motor ikke har det godt med så højt et kompressionsforhold.
I så fald graver du bare lidt med en Dremel i bulen nær tændrøret, indtil du har øget volumen med 0,5ml i forbrændingskammeret.
En af ulemperne ved det asymetriske forbrændingskammer er, at turbulensen bliver voldsommere end med et rundt/mere konventionelt kammer.
Et for højt kompressionsforhold + for stort squishareal + for lav squishafstand kan lave alvorlig ballade.
Det burde bare ikke være tændingsbanken, men derimod detonation.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Fs1 mc motor
det siger ihvertfald meget grimt!
men som sagt har jeg kun erfaring fra automekaniker verden, og den banken og køre uden tænding betyder den køre på motorolien. må lige tjekke olie standen senere i dag når jeg lige prøver de par ting du forstår jesper
men som sagt har jeg kun erfaring fra automekaniker verden, og den banken og køre uden tænding betyder den køre på motorolien. må lige tjekke olie standen senere i dag når jeg lige prøver de par ting du forstår jesper
Tim C
Re: Fs1 mc motor
Prøvede og smide en ekstra toppakning i, så squish var 1.1mm
Samme problem, når den bliver varm køre den selv også selvom du tager tændingen.
Kom olie på inden jeg startede. Kørte en længere tur, da jeg kom tilbage var der ikke mere olie på. Så den drikker olie
Samme problem, når den bliver varm køre den selv også selvom du tager tændingen.
Kom olie på inden jeg startede. Kørte en længere tur, da jeg kom tilbage var der ikke mere olie på. Så den drikker olie
Tim C
Re: Fs1 mc motor
Den må dælme drikke noget olie, øv!
Re: Fs1 mc motor
det er glødene tændrør eller pakning..som tænder..ikke kompresions tænding...det er jeg 96%sikker på..den køre vel ikke uden bensin..for så er det gearkasse olie den tænder på...diesel knallert er vel fint nok...
strynboen på test profil
Re: Fs1 mc motor
det er gearkasse olien den drikker, krumtapshuset er smurt ind i tyk olie. desværre
Tim C
Re: Fs1 mc motor
det kan jo komme ind i kobling siden/ved primær sek tandhjulet..den simmering kan let miste fjederen..især hvis det er en billig simmering
strynboen på test profil
Re: Fs1 mc motor
det rigtigt, det den eneste ting jeg ikke har tjekket, men får jeg gjort når motor alligevel skal skilles ad
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Fs1 mc motor
Det er godt nok utroligt, hvis den kan holde sig selv i gang på gearkasseolie. Det havde jeg ikke troet!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!