fartvindkøling vs tvunget blæsekøling
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling
Hvad skulle være maks for en støbejerns/alu cylinder?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling
Der er intet 'max' ift. om motoren dør... ydelsen falder ret drastisk inden da.juhl-drengen skrev:Hvad skulle være maks for en støbejerns/alu cylinder?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling
Jeg tænker hvad der funktions mæssigt er det maksimalt fornuftige
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fartvindkøling vs tvunget blæsekøling
Op til det punkt, hvor ydelsen begynder at falde. I princippet burde 150 grader være helt galt, men hvis motoren stadig trække igennem, er der ingen umiddelbar fare...juhl-drengen skrev:Jeg tænker hvad der funktions mæssigt er det maksimalt fornuftige
...medmindre cylinderen pludselig afkøles voldsomt af vand (kørsel gennem stor vandpyt), da cylinderen så kan trække sig for meget sammen ift. stemplet.
Nåja, jeg TROR ikke, der kan fastsættes en bestemt grænse. Man kan mærke det, når motoren begynder at flade ud, og derefter skal man gøre sit bedste for at mindske belastningen, mens man kører lidt videre.
Temperaturmålinger på en fartvindkølet motor kan ene og alene vise, om motoren opfører sig anderledes end ellers. Dvs. man måske kan tage kommende ballade i opløbet, men heller ikke mere end dét.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!