Korrekt instilling (sort tændrør)

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Maister82
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 14. apr 2011 10:30
Kontakt:

Korrekt instilling (sort tændrør)

Indlæg af Maister82 »

Hej gutter!

Jeg har problemer med at få min Yamaha til at gå ordentligt.
Den sætter ud fra tomgang til fuld gas. Jeg har tændrøret afmonteret og det er helt sort på elektroden, og meget fugtig.
Jeg har sat en #160 dyse i, men er det tegn på den er for stor?
Der sidder org Mikuni 16mm karburator på, samt plumben er pillet. Alt andet er std.
Nålen sidder i midterste hak. Det giver intet at skrue på luftskruen, udover den dør helt når den bliver skruet i bund.
Er problemet en forkert dyse?

Mvh
Michael
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Korrekt instilling (sort tændrør)

Indlæg af Kai »

160 er lige stor nok, prøv med en 130
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: Korrekt instilling (sort tændrør)

Indlæg af jesmo71 »

Maister82 skrev:Hej gutter!

Jeg har problemer med at få min Yamaha til at gå ordentligt.
Den sætter ud fra tomgang til fuld gas. Jeg har tændrøret afmonteret og det er helt sort på elektroden, og meget fugtig.
Jeg har sat en #160 dyse i, men er det tegn på den er for stor?
Der sidder org Mikuni 16mm karburator på, samt plumben er pillet. Alt andet er std.
Nålen sidder i midterste hak. Det giver intet at skrue på luftskruen, udover den dør helt når den bliver skruet i bund.
Er problemet en forkert dyse?

Mvh
Michael
Jeg vil anbefale du læser Niels Fub´s kaburator guide http://knallertforum.dk/download/yamaha ... urator.pdf og tjekker den i de forskellige områder efter hvilke dyser der virker hvor, så tro jeg du vil finde fejlen om det er dyse, nål, tomgang eller helt andet der er fejl :)
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Maister82
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 14. apr 2011 10:30
Kontakt:

Re: Korrekt instilling (sort tændrør)

Indlæg af Maister82 »

jesmo71 skrev:
Maister82 skrev:Hej gutter!

Jeg har problemer med at få min Yamaha til at gå ordentligt.
Den sætter ud fra tomgang til fuld gas. Jeg har tændrøret afmonteret og det er helt sort på elektroden, og meget fugtig.
Jeg har sat en #160 dyse i, men er det tegn på den er for stor?
Der sidder org Mikuni 16mm karburator på, samt plumben er pillet. Alt andet er std.
Nålen sidder i midterste hak. Det giver intet at skrue på luftskruen, udover den dør helt når den bliver skruet i bund.
Er problemet en forkert dyse?

Mvh
Michael
Jeg vil anbefale du læser Niels Fub´s kaburator guide http://knallertforum.dk/download/yamaha ... urator.pdf og tjekker den i de forskellige områder efter hvilke dyser der virker hvor, så tro jeg du vil finde fejlen om det er dyse, nål, tomgang eller helt andet der er fejl :)
Den er gennemlæst, og alt er renset og klart.
Jeg har sat en #140 dyse i, men mistænker lidt tændingsjustering nu, da den skyder lidt ud af udstødningen.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"