Krumtap

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Krumtap

Indlæg af Thomas P. »

Lasse1969 skrev:Hej

jeg ved ikke, men jeg tror at Anj er inde på noger af det rigtige hvad angår en krontap
Jep, jeg er også sikker på at det er det mest korrekte anj skriver.

Og det er så det de 2 plastikkapper gør :) Og det er jo så dermed forskellen på den alm krumtap, og raceren :)

Vi savner lidt og høre fra nogen som konkret har prøvet de 2 krumtapper, om der er en mærkbar forskel på en lovlig knallert med racer´eren i :)
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Krumtap

Indlæg af Lasse1969 »

ja det kunne være rart at høre fra en der har prøvet dem begge
mvh. Lars
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Krumtap

Indlæg af Lasse1969 »

Hej

Der blev jeg forvirret, hvad ordet super står for :? :? , her er den almindelige med mærket super, nu tror jeg at T-Hansen bruger ordet super som det best klinger i deres tegnebog. Kromtapperne på begge billeder har samme varenummer: 10030100 , så for at sælge en racer, er det jo best at nedgradere den anden til almindelig :!: :!: .
Vedhæftede filer
Kromtap ny Model yamaha 1 på nettet.jpg
Kromtap ny Model yamaha 1 på nettet.jpg (24.74 KiB) Vist 3060 gange
kromtap ny model yamaha katelog.JPG
kromtap ny model yamaha katelog.JPG (47.8 KiB) Vist 3060 gange
mvh. Lars
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Krumtap

Indlæg af strynboen »

det er helt rigtigt hvad anj skriver,det er spild af ccm hvis der er hulrum i krumtapshuset,,som stjæler det effektive skyl,,det vil svare til at man kun udnytter halvdelen af stempelslaget i en cykelpumpe
i gamle dage limede vi kork stykker i krumtappens huller,og i toppen
indvendig i stemplet,for at få effektivt skyl,,alle hulrum skal væk,da
de ødelægger indsugeningen og skylningen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Krumtap

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Strynboen

Ja jeg mener også anj har ret og du har ret, forresten det med cykelpumpen er en fin måde at illustrere det på, det er til at forstå :wink: :wink: .
mvh. Lars
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Krumtap

Indlæg af strynboen »

lige en anden ting,,man kan forbeder acc,ved at montere en innerrotor tænding,det er alså en fordel at mindske svinghjulet på en 2,takter,,den køre så at sige på forbrændingerne,dvs at svinghjulet ikke stabilicere eller giver moment,,som på en 4,takter,,de køre dog også med inner rotor,,så hvor meget det har at sige ,,ved jeg ikke,måske er rotoren bedre ved høje omd,,
men ved al tuning skal man se på motor,cross,,de er længst fremme
der er en del stumper fra gamle crossere som passser på fs1..
man skal dog ikke købe brugte stumper da de er moslede..
kørte selv cross i 80"erne,,,på en gammel suzuki rm-125 luft kølet 8) med tromlebremser,,den var skide tung,,men stabil.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jan34
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tors 28. aug 2008 13:01
Kontakt:

Re: Krumtap

Indlæg af Jan34 »

Har selv haft en Honda 125ccm crosser fra 77 og ja meget stabil maskine.
Jeg vil sige tak for den gode debat der har været her.
Jeg er da blive en del kloger på krumtaper. vil nok vælge en racer, da der ikke er noget imod den men entenlig
kun for den

MVH Jan L
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"