Thansen knallertdæk

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Thansen knallertdæk

Indlæg af dexta »

Er der nogen herinde der har erfaring med knallert dæk fra thansen, jeg tænker på kvalitet og sådan.. :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Thansen knallertdæk

Indlæg af Lasse1969 »

Hej dexta

Dæk fra T-hansen er ok
Dæk 250/17,TH874, super. KR 129,00

De siger at de er godkendt til 140 KM,T. Men skal Yamaha'en køre rigtig stærkt ville jeg købe dem et andet sted, men til en fart fra 30 KM,T til 60 KM,T er de ok.

Husk at du ikke må bruge store dækjern, når du monterer dem, så bliver fælgen skæv.

Montage guide: 1: Ryk ud i dækket hele vejen rundt. 2: Læg fælgbånd på, sørg for det dækker skruerne helevejen rundt. 3: Sæt den ene side af dækket ind over. 4: Pust lidt luft i slangen, 2-3 pust på en fod pumpe, så er slangen lettere at styre. 5: Læg slangen i, start ved ventilen, læg den skiftevis i fra begge sider hele vejen rundt. 6: Pres den anden side af dækket ind over start modsat af ventil, sørg for at dækket ligger i midter rillen så bliver det lettere at presse det sidste af dækket ind over, sprøjt VD40 olie på dæk og fælg det sidste af vejen, så kan du presse det på uden brug af dækjern (husk olien skal være syrefri). 7: Pres ventilen op i dækket så slangen ikke bliver nappet når der skal luft i, sørg for at ventil sidder lige, hvis ikke ret til, skru ventilskruen løst på. 8:Pust dækket op & luk luften ud igen så slangen ligger sig rigtigt. 9: Pust dækket op, stram ventilskruen, men ikke for hårdt. 10: Lad dækket stå natten over, holder det luft dagen efter, er det ok og kan monteres.

God arbejds lyst
Senest rettet af Lasse1969 man 1. sep 2008 13:29, rettet i alt 3 gange.
mvh. Lars
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Thansen knallertdæk

Indlæg af Kim B S »

Hej Dexta.
Jeg har dæk fra T Hansen, og de har udemærkede køreegenskaber til normal knallertkørsel. De er ret bløde i gummiet, og det er en fordel for vejgrebet, men til gængæld er holdbarheden nok begrændset af samme grund. Men med det antal kilometer man normalt køre på en knallert, vil de nok aligevel mørne inden de bliver slidt helt ned, hvis man da ikke lige frem er vandt til at lave hjulspind eller blokere bremserne. :lol: Så jeg vil mene at de fleste vil være udemærket kørende med de dæk. :wink: :mrgreen:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Thansen knallertdæk

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Kim B S

De dæk er ikke til høj fart, hvis man skal køre 80 km,t til 110 km,t skal det være motorcykel dæk, af en hel anden kvalitet, for at det er sikkert.

Men jeg vil nu heller ikke køre så stærkt. :lol: :lol: :lol:
mvh. Lars
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Thansen knallertdæk

Indlæg af Kim B S »

Hej Lasse.
Det har du nok ret i, nu skrev jeg også normal knallertkørsel, det vil jeg ikke mene at hastigheder over 80 høre under. Min egen køre også kun godt 40 km/t ud af lige vej, og der er de fuld tilstrækkelig. :wink: På længere sigt kunne jeg godt tænke mig at få kørekort til MC, og så få min Yamaha indregistreret som motorcykkel. Hvis det bliver til noget, skal jeg nok også have andre dæk til den tid. :wink: :mrgreen:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Thansen knallertdæk

Indlæg af Lasse1969 »

Hej Kim B S

Ja det har du ret i, jeg overså hvis normal knallertkørsel i farten. :( :wink: .

Det lyder spændende at du vil indregistrere Yamaha'en som MC. :mrgreen: :mrgreen: :wink:
mvh. Lars
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Thansen knallertdæk

Indlæg af dexta »

Så i bund og grund kan jeg sagtens sætte thansen dæk på når jeg kun lige kører omkring 40 ? :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Thansen knallertdæk

Indlæg af Allan M »

Garanteret sagtens!
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"