Tvillingerne er godt i gang!
: tirs 27. sep 2011 14:50
Jeg fik for noget tid en Suzuki Samurai (årgang 1994) i bytte for en gammel Yamaha MC benzintank
caff-inspireret DM50, men den kunne godt laves "bedre" på nogen punkter...
Jeg fik den idé at arbejde lidt på mit eget lille café-racer projekt - men i en lidt anden stil end hans.
Jeg havde en mere eller mindre komplet Yamaha Virago liggende efter et stripshow, og der lå bl.a. en pæn tank, i mine gemmer fandt jeg også et Magura clubman styr som ville passe perfekt til mit lille balade-projekt.
Desuden skal der laves lidt om på elnettet, luftfilteret skal fjernes (og udskiftes med et gammelt rundt Puch-filter der spændes direkte på karburatoren) - og ja alle beslag skal fjernes! Tilbageflyttersæt, bullet-sæde, et andet lygtehus og meget mere er også planlagt.
Jeg ville gerne have nogle aluminiumsfælge på for at undgå Samurai-sygdommen med eksede fælge - men det kan være jeg bare banker nogle tykkere eger på.
En af de mest krævende dele er bagenden, for bagsvingeren skal bygges helt om; dæmpningen skal foregå via mono-affjedring, og der skal en helt tæt bagskærm på - skærm og svinger bliver sat sammen så hjul og hjulkasse følges ad så man altid kan have den korte afstand mellem hjul og skærm: Bagsvingeren kommer fra en anden Samurai som jeg fik af Stilads. Begge knallerter blev nemlig strippet og delene blev sorteret i tre bunker; en bunke til hver af knallerterne og en overskudsbunke.
Planen er at den jeg fik fra Stilads (årgang 1984) skal ende med at stå i originalt patina, hvor den anden som sagt skal custombygges. Her er et billede af dem begge hvor de er løst samlet: Lige nu er "Originalen" næsten færdig: motoren skal lige serviceres og så skal elnettet efterses så både lys, horn, blink osv er fuldt ud funktionelt. Når "Originalen" er færdig går jeg igang med "Den Specielle" - og så bliver der oploadet billeder!
Men den var... noget træt, bl.a. var benzintanken fuldkommen rusten indvendigt:
Den røg samme vej som benzinhanen - nemlig i skraldespanden!
Men uden benzintank skulle der jo gerne findes på noget andet... og jeg valgte at den skulle da bygges lidt om. Jeg har altid gerne ville bygge mig en caff, men aldrig haft et projekt som jeg virkelig gerne ville bruge på det... Jeg havde set en anden på ScooterGalleri der havde en Jeg fik den idé at arbejde lidt på mit eget lille café-racer projekt - men i en lidt anden stil end hans.
Jeg havde en mere eller mindre komplet Yamaha Virago liggende efter et stripshow, og der lå bl.a. en pæn tank, i mine gemmer fandt jeg også et Magura clubman styr som ville passe perfekt til mit lille balade-projekt.
Desuden skal der laves lidt om på elnettet, luftfilteret skal fjernes (og udskiftes med et gammelt rundt Puch-filter der spændes direkte på karburatoren) - og ja alle beslag skal fjernes! Tilbageflyttersæt, bullet-sæde, et andet lygtehus og meget mere er også planlagt.
Jeg ville gerne have nogle aluminiumsfælge på for at undgå Samurai-sygdommen med eksede fælge - men det kan være jeg bare banker nogle tykkere eger på.
En af de mest krævende dele er bagenden, for bagsvingeren skal bygges helt om; dæmpningen skal foregå via mono-affjedring, og der skal en helt tæt bagskærm på - skærm og svinger bliver sat sammen så hjul og hjulkasse følges ad så man altid kan have den korte afstand mellem hjul og skærm: Bagsvingeren kommer fra en anden Samurai som jeg fik af Stilads. Begge knallerter blev nemlig strippet og delene blev sorteret i tre bunker; en bunke til hver af knallerterne og en overskudsbunke.
Planen er at den jeg fik fra Stilads (årgang 1984) skal ende med at stå i originalt patina, hvor den anden som sagt skal custombygges. Her er et billede af dem begge hvor de er løst samlet: Lige nu er "Originalen" næsten færdig: motoren skal lige serviceres og så skal elnettet efterses så både lys, horn, blink osv er fuldt ud funktionelt. Når "Originalen" er færdig går jeg igang med "Den Specielle" - og så bliver der oploadet billeder!