Samling af forlygte!

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Jazz
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 18:50
Kontakt:

Samling af forlygte!

Indlæg af Jazz »

Hej,

Lige et par hurtige spørgsmål:
1. Når jeg skal samle min forlygte, skal der så silicone eller lignende mellem forlygteparabolen og lygteranden? Den virker bare så løs ellers (og åben for regnvand), men der var intet på da jeg skilte den i atomer - så det undrer mig bare lidt!
2. Hvilken forpære skal jeg købe (v & W) - der er jo 10 forskellige at vælge imellem?

Vh.

Jesper
Dum Spiro Spero
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Samling af forlygte!

Indlæg af FS1originalen »

Hej jesper,

Du skal ikke fuge mellem lygtekrans og parabol - hvis det virker løst så har du enten vendt de 3 fjederclips forkert eller også skal de bare lige af og bøjes lidt tilbage så der bliver spænd i dem... kommer der lidt regnvand ind så løber det ud af hullet i bunden af lygtehuset!

Og nej! Der er ikke 10 men blot 3 pærer at vælge imellem hvis du kigger det rigtige sted nemlig på www.yamahafs1.dk :oops:
Knallerten er født med 6V 15/15W. Hvis dit lysanlæg er "lidt for effektivt" eller du kører tunet så pærerne har tendens til at springe ofte så kan du vælge 6V 25/25W! Hvad man kan bruge en 35/35W til ved jeg ikke :oops:

Jeg har prøvet nogen af dem "fra den butik der har 10 at vælge imellem" og de var alle samlet så skævt at knallerten kunne lyse om hjørner, men ikke ned på vejbanen :crying

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Elkjaer
Junior knallert
Indlæg: 82
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 21:26
Kontakt:

Re: Samling af forlygte!

Indlæg af Elkjaer »

FS1originalen skrev:Hej jesper,

Hvad man kan bruge en 35/35W til ved jeg ikke :oops:



Erik

Jeg kører faktisk med en af den fra tossehansen af, på 35/35W den lyser faktisk fint dog skævt, men min lygte sidder vidst også lidt skævt :)

Det skal nok siges at med en almindelig baglygtepære kunne den slet ikke lyse, nu kører jeg med en ombygget baglygte med led dioder i, så kom der lige pludselig knald på forlygten :)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"