Bøde for hastighedsoverskridelse.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af Ace »

Hej YamahaFs1.dk :-)

Jeg blev stoppet her i dag, på min knallert jeg lige havde købt igår. Den blev målt til 62 km/t på rullefelt, og jeg blev skrevet for 500 kroner.

Kender i fremgangsmåden på hvorved man får bøden?

Med posten?

Bonus-spørgsmål, da jeg er 17, bedte hun om mit mors telefonnummer, tror i der bliver ringet dertil? Det var bare mere om jeg skulle sige det til mine forældre, eller om jeg bare kunne betale bøden i smug.

Mvh. Oliver :-)
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af Henrik N »

Hej oliver

ang bøden så kommer den med posten til dig, og ang at sige det til dine forældre så ja sige det som det er, sig altid sandheden det
kommer du længst med,
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af Ace »

Henrik N skrev:Hej oliver

ang bøden så kommer den med posten til dig, og ang at sige det til dine forældre så ja sige det som det er, sig altid sandheden det
kommer du længst med,
Tak for svaret :)

Jeg vil bare helst ikke bekymre dem for meget med det, jeg er igang med at gøre den lovlig nu, og så håber jeg at jeg aldrig bliver taget for noget ulovligt igen.

Men jeg tror jeg siger det til dem når jeg har gjort den lovlig.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af hybber »

[Tak for svaret :)

Jeg vil bare helst ikke bekymre dem for meget med det, jeg er igang med at gøre den lovlig nu, og så håber jeg at jeg aldrig bliver taget for noget ulovligt igen.

Men jeg tror jeg siger det til dem når jeg har gjort den lovlig.[/quote]

Hejsa!

Du skal bare melde ud som det er ! Den slags bliver alligevel opdaget, og nu er den jo snart lovlig. Så ud med sproget og forklar som det er ! Det skulle prøves, men det er slut nu og knallerten er lovlig! Så kommer du også af med den dårlige samvittighed!

Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af Luskibuski »

hold da op, har du lag og kørt ræs fordi politigården?
du er da godt nok uheldig hvis du bliver taget dagen efter! :teeth2
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af Nikolaj Y »

Luskibuski skrev:hold da op, har du lag og kørt ræs fordi politigården?
du er da godt nok uheldig hvis du bliver taget dagen efter! :teeth2
ja det syntes jeg godt nok også.. jeg har snart kørt 4 år og er aldrig blevet stoppet af politiet, men bor selvfølgelig også på landet :D :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af Kim B S »

Ace skrev:Hej YamahaFs1.dk :-)

Jeg blev stoppet her i dag, på min knallert jeg lige havde købt igår. Den blev målt til 62 km/t på rullefelt, og jeg blev skrevet for 500 kroner.

Kender i fremgangsmåden på hvorved man får bøden?

Med posten?

Bonus-spørgsmål, da jeg er 17, bedte hun om mit mors telefonnummer, tror i der bliver ringet dertil? Det var bare mere om jeg skulle sige det til mine forældre, eller om jeg bare kunne betale bøden i smug.

Mvh. Oliver :-)
Hej Oliver.
Da jeg stadig boede hjemme ved mine forældre, blev jeg også stoppet af ordensmagten. :oops: Da havde jeg en periode, hvor det altid var mig, som hentede posten fra postkassen, før mine forældre kom fra arbejde. :wink: Og derfor har de aldrig opdaget, at jeg fik en bøde. :lol: Til gængæld kunne de ikke forstå, at jeg næsten kunne følge med deres flyttebil, en gang hvor de flyttede. :lol: Fy Kim. :roll: :oops:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af Ace »

Haha, tak for alle svarene, det er sørme hyggeligt! :bravo

Jeg var ret uheldig, mig og en ven havde kørt til fra Hillerød til Nøddebo (Nordsjælland), vi kørte på Fredensborg vejen og der skete ingenting på vej derud, nu kører min vens også kun 40, så jeg fulgte pænt med ham, MEN, da jeg så skulle tilbage igen var det at da jeg kørte over Isterød syntes jeg at jeg hørt nogle mærkelige lyde af græsset der blev kørt over, og da jeg kiggede mig over skulderen så jeg en denne fine hvide bil, med blå blink på toppen, og så var der jo ikke andet at gøre end at stoppe.

Jeg sagde med lidt lang næse at den vist ikke var helt lovlig, og den blev så hevet på rullefelt og smed 61 km/t... Ups :(

Det sjove var at betjenten roste den, og sagde at det var en virkelig fed maskine der gik super godt, men hun var dog stadig nød til at skrive mig en bøde på 500 bobs :lol:

Så, nu kører jeg altså lovligt fremover, og så tror jeg at jeg prøver at hente posten før mine forældre.. :-)
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
haulund
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 13. mar 2011 13:40
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af haulund »

det er bare at, sige det til dem. Jeg blev på et tidspunkt stoppet, også med omkring 60km/t (lige da de smarte mobile rullefelt var kommet frem ) men var dog så heldig, at han kiggede på mit kørekort også på mig og knallerten smilte så og sagde:

-hvis du køre hjem og fortæller til dine forældre, at du er blevet stoppet på en ulovlig knallert, og får den gjort lovlig giver vi dig ikke nogle bøde ogdu skal ikke mere fra os.

puha. tænkte jeg, og tøffede lige så stille hjem, og fortalte det som det var, de blev hverken sure eller noget grinde bare lidt af mig, og det var det, gjorde den dog ikke lovlig, og er ikke blevet stoppet på knallert siden :)
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Re: Bøde for hastighedsoverskridelse.

Indlæg af maxibent »

En bøde på 500 kr lyder jo ikke så slemt,når det nu skal være galt.......men
tænkte på om de er holdt op med at slæbe dem på synshallen og adskille dem? ,
det er ikke altid det ser godt ud bagefter Fx har jeg set en fs1 2 gear´s med
4 gear der fik fjernet to gear,ikke særligt kønt syn bagefter.....
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"