lidt mere alvorlig tuning af FS1
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Nu tror jeg projektet skal startes op igen
Har bestilt ny cylinder
https://www.motoscoot.net/en/cylinder-d ... -60mm.html
Har bestilt ny cylinder
https://www.motoscoot.net/en/cylinder-d ... -60mm.html
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Er det ikke samme cylinder som på den motor Morten Dehn netop har sat til salg på Facebook?
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
jo det er samme type derbi cylinder. Mit budget er dog et andet, kr,-42.500 for en let tunet FS1 motor er lige i overkanten til mig
Der er lidt forskellige udgaver en på Ø44 en Ø47 og en Ø47,6
Benny har et plug and play set der er baseret på Ø44 cylinderen, her kræves der ikke ændring af motorblok
https://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1- ... -2560.html
når man tager den med dem med den store boring kræver det lidt arbejde med at skabe plads i motorblokken
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Port timings taget i betragtning, burde den 47mm cylinder altså ligge noget højere i ydelse. Den har både timings og portareal som Athena Evolution til Minarelli; de ligger i omegnen af 15HK. Desværre har den skylleporte, som åbner lige tidligt nok.
Morten benytter vist rulningen som en art reklame og presser prisen op. Omvendt har den absolut ikke været gratis. Den ombygning er ret bekostelig.
Morten benytter vist rulningen som en art reklame og presser prisen op. Omvendt har den absolut ikke været gratis. Den ombygning er ret bekostelig.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Cool, glæder mig rigtig meget til at se mere til dette projekt!
Jesper, hvad port tider snakker vi? Slaglængde på sådan en Derbi?
Jesper, hvad port tider snakker vi? Slaglængde på sådan en Derbi?
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
har kendskab til en der har monteret Airsal Ø 47 og der forlyder det at timings er ca. 185/125 med standard yamaha slaglængde
nu er det jo ikke en Airsal jeg har købt så hvem ved hvordan den er.
jeg har jo også den 42 stroke krumtap, så når cylinderen kommer måler jeg lidt på portene og beregner timings på begge slaglængder, og så tager jeg beslutning af krumtap type
nu er det jo ikke en Airsal jeg har købt så hvem ved hvordan den er.
jeg har jo også den 42 stroke krumtap, så når cylinderen kommer måler jeg lidt på portene og beregner timings på begge slaglængder, og så tager jeg beslutning af krumtap type
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
42mm slaglængde ender på 190-192°/135° ... i enkelte tilfælde lidt højere. Så bliver selv 70-72ccm til noget med max 4HK op til 8.000rpm
185/125° er nok det teknisk bedste max for en FS1, hvis den skal være nogenlunde at leve med. Især når den har så meget udstødningsareal (tredelt) til reelt små skylleporte ... som stadig har en for lille volumen gennem kanalerne.
Derfor er den nu stadig det bedste bud på markedet, alene fordi den har en nogenlunde fornuftig form på udstødningskanalen = Giv den milde timings og et godt stempel, så holder den længe.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er cylinderen dukket op
Og den ser fin ud Cylinder har følgende mål
Længde 60mm
Afstand fra top til bund af kanaler 39,7mm
Afstand fra top til top af hoved udstødsport 23mm
Afstand fra top til top af små udstødsporte 24mm
Afstand fra top til top af hoved skylleporte 31,5mm
Afstand fra top til top af booster skylleporte 31mm
skørt diameter Ø54mm
skørt længde 24mm
Krydspind til stempelkant 25mm
Alt dette betyder at det bliver standard slaglængde 39,7mm
Timings ved standard slaglængde og deck = 0
Hoved udstødsport 175,5
Små udstødsporte 169,6
Hoved skylleporte 120,4
Booster skylleporte 124,1
Timings ved 42 slaglængde og deck = 0
Hoved udstødsport 183,6
Små udstødsporte 178
Hoved skylleporte 133,7
Booster skylleporte 137
Timings ved 42mm slaglængde og deck = -1 (stempel 1mm ovenud af cylinder)
Hoved udstødsport 178
Små udstødsporte 173
Hoved skylleporte 127
Booster skylleporte 130,4
Og den ser fin ud Cylinder har følgende mål
Længde 60mm
Afstand fra top til bund af kanaler 39,7mm
Afstand fra top til top af hoved udstødsport 23mm
Afstand fra top til top af små udstødsporte 24mm
Afstand fra top til top af hoved skylleporte 31,5mm
Afstand fra top til top af booster skylleporte 31mm
skørt diameter Ø54mm
skørt længde 24mm
Krydspind til stempelkant 25mm
Alt dette betyder at det bliver standard slaglængde 39,7mm
Timings ved standard slaglængde og deck = 0
Hoved udstødsport 175,5
Små udstødsporte 169,6
Hoved skylleporte 120,4
Booster skylleporte 124,1
Timings ved 42 slaglængde og deck = 0
Hoved udstødsport 183,6
Små udstødsporte 178
Hoved skylleporte 133,7
Booster skylleporte 137
Timings ved 42mm slaglængde og deck = -1 (stempel 1mm ovenud af cylinder)
Hoved udstødsport 178
Små udstødsporte 173
Hoved skylleporte 127
Booster skylleporte 130,4
Senest rettet af anj tirs 6. feb 2024 15:17, rettet i alt 1 gang.
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Ah ... så hæver GT altså udstødningskanalen en pæn sjat for at øge blowdown.
42mm med stempel 1mm over deck og så hæve udstødningsporten til 180-182° ville være mit bud på en balanceret portning til FS1 til god tophastighed.
Timings med standard slaglængde og deck height på 0mm er i min optik nok den ultimative hverdagsopsætning med overskud til også at kunne overdreje. Det kræver umiddelbart kun et kompressionsforhold mellem 11-12:1 og squishareal omkring 40%, hvis ellers min regnemaskine duer.
Det bør spille rigtig fint sammen med en god standardpotte eller en Homoet 4P på et tilpas langt forrør (~350mm)
Det er mit bud.
42mm med stempel 1mm over deck og så hæve udstødningsporten til 180-182° ville være mit bud på en balanceret portning til FS1 til god tophastighed.
Timings med standard slaglængde og deck height på 0mm er i min optik nok den ultimative hverdagsopsætning med overskud til også at kunne overdreje. Det kræver umiddelbart kun et kompressionsforhold mellem 11-12:1 og squishareal omkring 40%, hvis ellers min regnemaskine duer.
Det bør spille rigtig fint sammen med en god standardpotte eller en Homoet 4P på et tilpas langt forrør (~350mm)
Det er mit bud.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
hej Jesper ved du hvilke timings GT har lavet i den der testes i denne video, han siger jo ikke noget om detkreidlerhansen skrev: ↑fre 19. jan 2024 21:15 Ah ... så hæver GT altså udstødningskanalen en pæn sjat for at øge blowdown.
42mm med stempel 1mm over deck og så hæve udstødningsporten til 180-182° ville være mit bud på en balanceret portning til FS1 til god tophastighed.
Timings med standard slaglængde og deck height på 0mm er i min optik nok den ultimative hverdagsopsætning med overskud til også at kunne overdreje. Det kræver umiddelbart kun et kompressionsforhold mellem 11-12:1 og squishareal omkring 40%, hvis ellers min regnemaskine duer.
Det bør spille rigtig fint sammen med en god standardpotte eller en Homoet 4P på et tilpas langt forrør (~350mm)
Det er mit bud.
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Jeg kan højst gætte ud fra følgende parametre:
Standard-potte
Træk område begynder mellem 7.200-7500rpm
Peak omkring 9.200-9.300rpm
Den overdrejer forbi 10.300rpm med angiveligt stor dyse
Beskedent dyk i overgangen til potten begynder at arbejde
Den raller en smule.
Den er et sted mellem 185-190° på udstødningsporten; ellers vil det være usandynligt at dreje så højt med en standard-potte.
Kompressionsforholdet er i den høje ende og squisharealet ligeså; jeg gætter på 13:1 med 50% squishareal.
FS1 oplever jeg har det anstrengt med mere end 12:1 og 40-42% squishareal.
Til en standard-potte vil mere end 185° ikke rigtigt bringe noget godt med sig, og skylletimings bør holdes under 125°.
For høje skylleporte koster bare bund og mellemområde, men kan også påvirke overdrejning.
Hvis man partout vil have de 42mm slaglængde, så er stempel 1mm over deck bedste valg. Men det kræver lidt kreativitet at centrere topstykket.
Jeg vil nu holde på, at den bedste balance opnås med std. Krumtap, 0mm deck og hovedudstødningskanal hævet 0,5-1,0mm.
Højere timings end det bør matches med en let gearing og en effektiv ekspansionspotte. 185/125° rækker feks til peak omkring 10-10.500 og max 11.500-12.000rpm.
Det indikerer, de timings er ineffektive til en mild standard-potte.
Standard-potte
Træk område begynder mellem 7.200-7500rpm
Peak omkring 9.200-9.300rpm
Den overdrejer forbi 10.300rpm med angiveligt stor dyse
Beskedent dyk i overgangen til potten begynder at arbejde
Den raller en smule.
Den er et sted mellem 185-190° på udstødningsporten; ellers vil det være usandynligt at dreje så højt med en standard-potte.
Kompressionsforholdet er i den høje ende og squisharealet ligeså; jeg gætter på 13:1 med 50% squishareal.
FS1 oplever jeg har det anstrengt med mere end 12:1 og 40-42% squishareal.
Til en standard-potte vil mere end 185° ikke rigtigt bringe noget godt med sig, og skylletimings bør holdes under 125°.
For høje skylleporte koster bare bund og mellemområde, men kan også påvirke overdrejning.
Hvis man partout vil have de 42mm slaglængde, så er stempel 1mm over deck bedste valg. Men det kræver lidt kreativitet at centrere topstykket.
Jeg vil nu holde på, at den bedste balance opnås med std. Krumtap, 0mm deck og hovedudstødningskanal hævet 0,5-1,0mm.
Højere timings end det bør matches med en let gearing og en effektiv ekspansionspotte. 185/125° rækker feks til peak omkring 10-10.500 og max 11.500-12.000rpm.
Det indikerer, de timings er ineffektive til en mild standard-potte.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Jeg har bestemt mig for standard slaglængde, så 42mm slaglængde krumtappen bliver på hylden
Har lige lavet plads i blokken og lavet en 2mm spacer.
Så må vi jo se hvad deck bliver efter prøvesamling med pakninger. Så mangler tilpasning af skylle kanaler bare
Har lige lavet plads i blokken og lavet en 2mm spacer.
Så må vi jo se hvad deck bliver efter prøvesamling med pakninger. Så mangler tilpasning af skylle kanaler bare
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er der også lige trimmet lidt på køleribber
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Fedt!
Sig evt. til, når du har styr på de port timings, du ender med. Jeg kan køre det gennem min hjemmebryggede regnemaskine og komme med et fornuftigt bud på kompressionsforhold og squishareal, som hverken bliver for aggressivt eller mildt (hvis du vil have det, selvfølgelig).
Sig evt. til, når du har styr på de port timings, du ender med. Jeg kan køre det gennem min hjemmebryggede regnemaskine og komme med et fornuftigt bud på kompressionsforhold og squishareal, som hverken bliver for aggressivt eller mildt (hvis du vil have det, selvfølgelig).
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Altid glad for input og gode råd. Så du regner bare når jeg poster, mit første bud på de endelige timings.kreidlerhansen skrev: ↑lør 10. feb 2024 20:26 Fedt!
Sig evt. til, når du har styr på de port timings, du ender med. Jeg kan køre det gennem min hjemmebryggede regnemaskine og komme med et fornuftigt bud på kompressionsforhold og squishareal, som hverken bliver for aggressivt eller mildt (hvis du vil have det, selvfølgelig).
Jeg tror jeg prøvekører uden at ændre på udstødsport.
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er pakflader udvidet lidt med J-B weld
Der er også lagt lidt på inde ved tænding så jeg er sikker på ikke at slibe hul ved tilpasning af kanaler
Der er også lagt lidt på inde ved tænding så jeg er sikker på ikke at slibe hul ved tilpasning af kanaler
- Vedhæftede filer
-
- Ved tænding
- image.jpg (175.04 KiB) Vist 892 gange
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
-
- Moderator
- Indlæg: 3940
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Det skal nok blive godt!
Det vigtigste er at finde en balance mellem det statiske kompressionsforhold og det dynamiske ditto.
Et for højt dynamisk baldrer stempler ad helvede til og et for lavt statisk koster effekt over hele linjen.
Det vigtigste er at finde en balance mellem det statiske kompressionsforhold og det dynamiske ditto.
Et for højt dynamisk baldrer stempler ad helvede til og et for lavt statisk koster effekt over hele linjen.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så har filen været på
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er kanaler i blokken tilpasset cylinderen
Det går det også tydeligt hvorfor det var nødvendigt med lidt klister
Det går det også tydeligt hvorfor det var nødvendigt med lidt klister
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: lidt mere alvorlig tuning af FS1
Så er det meste af motoren samlet og cylinder er prøve monteret og timings målt
Uden pakninger er timings meget tæt på de beregnede ved deck =0
Uden pakninger er timings meget tæt på de beregnede ved deck =0
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter