Side 1 af 1

startproblemer

: søn 23. jan 2011 12:57
af stampe55
Hej alle.

Hjælp ønskes.
Har købt en gammel fs1 og troede ellers at jeg nok kunne huske at få sådan en til at køre igen, men er kørt fuldstendigt fast. :whew

Har givet den en del nye stumper så den skulle køre lovlig, men den vil altså ikke starte.....

Der er fin gnist ved tændrør
den får bensin ( vådt tændrør)
der er kompression.

Prøver at løbe den igang og når det foregår langsomt næsten i skridtgang, så skyder den lidt i udstødningen.
ellers er der ikke meget liv i den. som om den ikke tænder ordenligt..
svinghjulet sidder rigtigt på noten og platinerne er 0,35

Håber der er en yamaha kyndig der kan hjælpe.

Mvh stampe55

Re: startproblemer

: søn 23. jan 2011 13:11
af Tottenham
stampe55 skrev:Hej alle.

Hjælp ønskes.
Har købt en gammel fs1 og troede ellers at jeg nok kunne huske at få sådan en til at køre igen, men er kørt fuldstendigt fast. :whew

Har givet den en del nye stumper så den skulle køre lovlig, men den vil altså ikke starte.....

Der er fin gnist ved tændrør
den får bensin ( vådt tændrør)
der er kompression.

Prøver at løbe den igang og når det foregår langsomt næsten i skridtgang, så skyder den lidt i udstødningen.
ellers er der ikke meget liv i den. som om den ikke tænder ordenligt..
svinghjulet sidder rigtigt på noten og platinerne er 0,35

Håber der er en yamaha kyndig der kan hjælpe.

Mvh stampe55
Tyder meget på at den alligevel ikke står rigtigt i tænding :(y)
Husk at tilføje hvor du bor i sigatur? Landsdel evt postnummer :bravo

Re: startproblemer

: søn 23. jan 2011 13:27
af stampe55
Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker

Re: startproblemer

: søn 23. jan 2011 13:33
af Tottenham
stampe55 skrev:Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker
Velkommen til dette forum
Og signatur har du jo klaret :bravo
Tænding kan sagtens stå forkert selvom der er gnist
Prøv iøvrigt at søge i SØG feltet foroven og skriv Tænding så vil du sagtens finde info :(y)
Kan se du bor i Roskilde ! Der bor måske en nørd ,tæt på , der kan hjælpe dig ??

Re: startproblemer

: søn 23. jan 2011 13:35
af stampe55
Takker

ser lige på det, du hører nærmere

Re: startproblemer

: søn 23. jan 2011 13:36
af Yamaha FS1 50SS
stampe55 skrev:Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker
jo du kan justere den så den vil tænde på vej ned ,,, istedet for på vej op,,, sæt stemplet helt i top og juster så platinet til det er max åben på 0,30mm,,, og jo nogen tændrør vil kunne lave numret med at de ikke vil gnistre når de kommer under tryk fra kompressionen NGK er slemme hvad det angår,,,

sted navn i signatur kan du finde oppe under brugerkontrolpanelet i øverste højre hjørne af siden :(y)

Re: startproblemer

: søn 23. jan 2011 14:23
af Nikolaj Y
stampe55 skrev:Du er hurtig med svar... super

En tænding kan da ikke stå forkert. det er kun platinafstanden man kan justerer.

Kan tændingen forsvinde ved kompression, altså med tændrøret i ?

Er helt ny her på fs1. hvor skriver man i signatur ? bor forøvrigt ved Roskilde

takker
jeg ville lige tjekke om du har vendt ankerpladen forkert.. har jeg før gjord og kunne ikke forstå hvorfor den ikke ville starte.... lidt pinligt :oops: :lol:
fandt ud af det da jeg så den tændte når stemplet var i bund :roll: :wink:

Re: startproblemer

: søn 23. jan 2011 20:11
af nielsfup
Ja eller så er det en af de ubrugelig Thansen tændspoler ( den i stellet)
De kan gniste i det fri men ikke køre

Re: startproblemer

: lør 29. jan 2011 19:15
af stampe55
Hej

Så kom der gang i dyret.

Efter at have sikret de normale fejl ikke var tilstæde, så ville den stadig ikke starte ordentligt.
Det var somom den ikke fik nok bensin.
løsningen var: af med sidedækslet, tjække om den suger ordentligt samtidig med det trædes på kikken.
holdt tommeltotten for karburatoren og pludselig kom der bensin ud.
slap med tomlen og wrooom så var der liv.
Kune det mon tænkes at der sad en luft-prop i karburatoren ?

Takker alle for gode råd

Re: startproblemer

: lør 29. jan 2011 19:48
af Dewil
Lyder som om din choker ikke virker.... nu mere du lukker at for luften, nu federe blanding af benzin og luft. Ville måske prøve en god gang adskild og rens.

Re: startproblemer

: søn 30. jan 2011 10:23
af Poul-Erik A.
Ja, som Johannes foreslår - for det tyder på en tilstoppet chockerdyse... :wink: