Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
KIM.M
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 16:43
Kontakt:

Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af KIM.M »

Jeg er den stolte ejer af en fs1 fra 72´ med stelnr : 400xxx og så er spørgsmålet om hvordan jeg kan finde ud af om det er den org motor da den har samme nr. Jeg har læst mig frem til at mellem 69-72 var de ikke rillet ved motornr men glatte ligesom dem man kunne købe uden nr. Mit motor nr starter med 381 hvilket nogle siger at de ikke gjorde i 72´men har læst at nogle godt kan starte med 381-, det skal siges at den er uden drejeventil.......Håber nogen kan hjælpe mig.
Kim
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Dewil »

Er det noget du lige har købt? tag nogle gode billeder at af både hele maskinen og numrene, så er der helt sikkert nogen herinde der kan hjælpe dig. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
KIM.M
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 16:43
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af KIM.M »

Ja jeg har købt den for nylig og så først senere at nummerne var ens men nogen siger at det ikke er rigtig men ifølge andre sider på nettet kan det godt passe...;O/
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af M.Ruseng »

du har købt katten i sækken hvis du har købt den i Stouby
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
KIM.M
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 16:43
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af KIM.M »

Hmmmm....Du skal jo lige læse mit spørgsmål før du skriver sådan......Du har jo selv været og kigge på den og grunden til jeg spørger herinde er jo netop for at finde ud af hvordan det hænger sammen,og ud fra det du selv sagde ang drejeventil og en årg 72´med at en 72´ikke kan have membram stemmer jo heller ikke helt....Og en 72´kan GODT starte med 381 i motornr har jeg læst. :bravo
fr havn
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 21. maj 2008 22:41
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af fr havn »

72 starter med fs1 400*** både stel og motor og er på glat flade undtagen 5 gears der er fladen ribbet sådan er mine i hvert fald
KIM.M
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 16:43
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af KIM.M »

Okay,men kan man måske søge et sted på nettet ang stel/motor nr hvad den er født med..?? :whew Der er åbentbart forskellige meninger om en 72´er...;o/
KIM.M
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 16:43
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af KIM.M »

fr havn : Er dine så med drejeventil eller med membran...Som jeg forstår det så kan de være med begge dele....!!
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Reedvalve »

Der er ikke nogen grund til, at søge andre steder! Det er som fr havn skriver. Motornummer 381-000*** kom først i 73`(Hvis nummeret er 381-400***? Er det iøvrigt et nummer som ikke eksiterer) Og 72`er kun født med drejeventil.
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Guess who »

Fuldstændig korrekt som du skriver, efter min mening Reedvalve :bravo :bravo

Mvh
Benny
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af M.Ruseng »

Reedvalve skrev:Der er ikke nogen grund til, at søge andre steder! Det er som fr havn skriver. Motornummer 381-000*** kom først i 73`(Hvis nummeret er 381-400***? Er det iøvrigt et nummer som ikke eksiterer) Og 72`er kun født med drejeventil.

det er fordi at manden selv har hygget nummert i
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Dewil »

Det tror jeg godt du kan regne med :? Det er jo også fint nok hvis det er noget til sig selv og man er helt afklaret med at det ikke er helt korrekt, men det tætteste man kommer det.
Men som jeg ser sagen her har man hugget et for det første forkert nummer i blokken, ydermere sælger man det som værende originalt. Så er det bedrageri. Hvis du laver ændringer på et stelnummer ved en bil, skal der jo være dokumentation på det og man fortæller naturligvis en evt. køber hvorfor man har gjort det.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af M.Ruseng »

Prøv at hør der findes ingen 72 med stel/motornr381. i 72 hed det fs1. 381 starter først i73 og der findes heller ikke membran i 72 det starter ogs først i73
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Morten - Webmaster »

Emne flyttet da det ikke er en guide...

Skal vi lige finde kammertonen :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Poul-Erik A. »

Reedvalve skrev:Der er ikke nogen grund til, at søge andre steder! Det er som fr havn skriver. Motornummer 381-000*** kom først i 73`(Hvis nummeret er 381-400***? Er det iøvrigt et nummer som ikke eksiterer) Og 72`er kun født med drejeventil.
Hej Kim M. og velkommen til.
Jeg har også fået lidt udbytte af denne (måske lidt hede) diskussion, for jeg har fået bekræftet, at 381 000 *** eksisterer og er fra 1973.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
KIM.M
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 14. aug 2010 16:43
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af KIM.M »

UTROLIG som man skal hakkes på bare fordi man stillet et spørgsmål......Fortryder sgu næsten man er reg bruger.... :shutup Syntes bare at spørgsmålet er droppet,finder svar andre steder.... :whew
sailor

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af sailor »

Jeg mener godt at en membranstyret motor kan have et nummer der begynder med "FS1" !!!!

Den 30.november 1972 blev tillæg nr.1 til type godkendelse TUM178 udfærdiget,
og deri gøres der opmærksom på, at fra motornummer FS1 401174 er motorerne
forsynet med membraner i stedet for drejeventil, og ligeledes at indsugnings
begrænsningen ændres fra 6.0mm til 6.5mm.

Dertil kommer endvidere, at den nedlagte udstødning som vi kender den i dag, godkendes
under TUM178 fra selvsamme dato, og dermed udgår den tidlige Hollandsk producerede
udstødning med aftagelig bag ende.

Men for at gøre en lang historie kort, så findes der membran styrede motorer fra og
med motornummer FS1 401174 :wink:

Mvh Poul Erik E
Senest rettet af sailor man 16. aug 2010 17:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Guess who »

Hej Kim M
Der er svaret på spørgsmålet - klart og tydeligt!

Det burde ikke være til at misforstå - jeg henviser til indlægget fra Reedvalve.

Jeg er ked af at høre du føler dig trådt på i nogle af svarene, jeg må henvise ruseng om at svare i en normal og sorber tone. Ikke som man svarer andre på scootergalleri.

Du finder ikke mere præcise svar andre steder på nettet.

Mvh
Benny
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af M.Ruseng »

undskyld hvis jeg har svaret lidt "grimt"
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hjælp til motor / stelnr årg 72´

Indlæg af Morten - Webmaster »

KIM.M skrev:UTROLIG som man skal hakkes på bare fordi man stillet et spørgsmål......Fortryder sgu næsten man er reg bruger.... :shutup Syntes bare at spørgsmålet er droppet,finder svar andre steder.... :whew
Hej Kim..

Jeg er rigtig ærgerlig over at du har fået det indtryk at du hakkes på... sådan fungerer tingene altså normalt ikke herinde... SLET ikke.

Der er svaret lidt uheldigt på dit spørgsmål, det beklager jeg på forums vegne. Jeg mener også at de svar der alligevel er givet er meget ret-visende, og jeg tror absolut ikke du vil finde bedre / mere rigtige svar andre steder på nettet. Uden, på nogen måde at skulle virke selv-fed (på forums vegne) så vil jeg mene at nogle af de mennesker der ved mest om FS 1 i Danmark er registrerede brugere herinde. Derfor er der i reglen meget præcise og dokumenterede info herinde i modsætning til f. eks. mange tilfælde på scooter galleri og lign.

Jeg håber du alligevel vil bruge lidt tid herinde og på den måde være en del af det fællesskab der intereserer sig for denne herlige gamle knallert.

Velkommen til :tuba
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"