File på primærhjulet

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Mikkelmohr
Junior knallert
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
Kontakt:

File på primærhjulet

Indlæg af Mikkelmohr »

Hej alle sammen.

Inden jeg går ud og ødelægger min kobling vil jeg lige have grønt lys fra jer. Jeg har set på forum at det anbefales at slibe eventuelle riller i primærhjulet i koblingen væk - sådan nogle er der på mit primær hjul. Jeg tænker bare vil det ikke blot give slør i koblingen eftersom man giver pladerne mere frigang.

Så er det okay bare at tage jernfilen og fjerne rillerne, så koblingspladerne nemmere kan gå ind og ud?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af nielsfup »

Mikkelmohr skrev:Hej alle sammen.

Inden jeg går ud og ødelægger min kobling vil jeg lige have grønt lys fra jer. Jeg har set på forum at det anbefales at slibe eventuelle riller i primærhjulet i koblingen væk - sådan nogle er der på mit primær hjul. Jeg tænker bare vil det ikke blot give slør i koblingen eftersom man giver pladerne mere frigang.

Så er det okay bare at tage jernfilen og fjerne rillerne, så koblingspladerne nemmere kan gå ind og ud?
Hej
Ja det er lige præcist det man skal.
Det betyder intet at der kommer lidt mere frigang på dette sted
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af strynboen »

ja og dog..hvis du kan få svejset takkerne med tig svejsning..det var det bedste...men det hjælper at file hakkerne væk..problemet er at de kommer hurtigere tilbage når der er slør..de kan ligesom hamre,når der er større slør,,,men mon ikke der går 20,000 km før problemet kommer igen..så fil du bare :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af Morten - Webmaster »

et lille råd !

Tæl strygene med filen eller mål bredden på sporene så alle hakkerne i koblingspladerne bærer koblingspladerne rimeligt ens.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af T.B. »

Sådan gør du
Fil alle hakkerne væk så lodret som muligt,det hjælper dig senere
Mål alle "hullerne" både for oven og for neden med en dig.skydelære og find det sted hvor der er mest afstand
Fil så de andre så de er så tæt på den største afstand som muligt,der skal være det samme for oven som for neden
På den måde trykker "ørene"på fiber pladen alle 8 steder i stedet for først 1 så 2 så 3 .....når den når nr 8 er der allerede hakker i dem der var mindst afstand i :D
Vedhæftede filer
76er 005.jpg
76er 005.jpg (104.32 KiB) Vist 8668 gange
76er 006.jpg
76er 006.jpg (116.92 KiB) Vist 8668 gange
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af nielsfup »

Sådan
Lige efter min bog :D :D :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af T.B. »

Tak Niels :D
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af Morten - Webmaster »

Var det noget at tilføje til Dewils koblingsguide ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af Dewil »

Enten det, ellers skulle man kombinere dette med din guide om renovering af skålen som jeg jo har linket til i guiden?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: File på primærhjulet

Indlæg af 12V »

Dewil skrev:Enten det, ellers skulle man kombinere dette med din guide om renovering af skålen som jeg jo har linket til i guiden?
God ide, når først der er store hakker er sandsynligheden for døde gummier stor.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"