Tændrør NGK Til Bosch
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Syns det er lidt spooky med de problemer der opleves med tændrør
Jeg har brugt NGK i mange år, og aldrig haft bøvl med dem.
Hverken på Yamahaen, crosseren, motorsav, havetraktoren eller andet.
Til gengæld er Bosch Yamahaens værste fjende, 10-20 km så er der ingen gnist.
Jeg har brugt NGK i mange år, og aldrig haft bøvl med dem.
Hverken på Yamahaen, crosseren, motorsav, havetraktoren eller andet.
Til gengæld er Bosch Yamahaens værste fjende, 10-20 km så er der ingen gnist.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Kai skrev: Til gengæld er Bosch Yamahaens værste fjende, 10-20 km så er der ingen gnist.
Der har jeg så ikke haft problemer de sidste 1000 km det er sært så meget der kan være forskel på tingende
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Junior knallert
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: lør 8. nov 2008 15:03
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Jeg har altid kørt med NGK tændrør og nummer 9 så vidt jeg husker,og det var for at undgå at den skulle begynde at stifte og sætte ud når man kørte med tunsæt som jeg altid har gjort.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Som opfølgning til indlægget 14 nov. har der ikke været problemer med det nyindkøbte NGK "8" til en scooter med 47 mm. boring. Det får mig til at danne en teori om, at det måske er et kæmpeparti tændrør indkøbt af f.eks. Thansen, hvor transporten har været udsat for fugt. Jeg har nemlig pakket op for et med rustpletter...
Det ville være dejlig (nærmest en milepæl), hvis vi undgår problemer med NGK fremover
Det ville være dejlig (nærmest en milepæl), hvis vi undgår problemer med NGK fremover
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Hej
Ja det er også en terori jeg hælder til.
Jeg har lige skiftet tændrør på min saab (bil) den køre også med NGK og der har ikke været nogen problemer. Den har 250 Hk på 2.3 liter så det er ikke fordi der ikke er piv i den.
Ja det er også en terori jeg hælder til.
Jeg har lige skiftet tændrør på min saab (bil) den køre også med NGK og der har ikke været nogen problemer. Den har 250 Hk på 2.3 liter så det er ikke fordi der ikke er piv i den.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Har før hen haft mange problemer med den type ngk som de fleste kører med, den som feks thansen sælger.. Men siden jeg gik over til en anden type ngk, har jeg aldrig haft tændrørs problemer - Det er serien til biler, hvor selve der hvor gnisten springer fra går lidt længere ned i forbrændnings kamret.. Og tændrøret er ikke til at slå ihjel..
Idag fik jeg, tændnings sætten ud og tænkte ikke på tændrøret før jeg tog tændrørs hætten af - Et ngk tændrør af den dårlige type..? I med en af den gode type, og ingen problemer..
Og det bedste er tændrøret er rimelig billig. Det hedder Bp6hs - Et fantasisk tændrør..
Har ikke planer om at skifte over til bosch, nej ngk virker for mig..
Idag fik jeg, tændnings sætten ud og tænkte ikke på tændrøret før jeg tog tændrørs hætten af - Et ngk tændrør af den dårlige type..? I med en af den gode type, og ingen problemer..
Og det bedste er tændrøret er rimelig billig. Det hedder Bp6hs - Et fantasisk tændrør..
Har ikke planer om at skifte over til bosch, nej ngk virker for mig..
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosh
i min søgen efter et bosch W2ac til drejeventileren, fandt jeg denne side med lidt referencer.
http://www.veteranmopeder.com/moped348.htm
drejeventileren har slået et 9'er NGK ihjel på under 200 km.. forbistrede møg NGK
http://www.veteranmopeder.com/moped348.htm
drejeventileren har slået et 9'er NGK ihjel på under 200 km.. forbistrede møg NGK
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Her kan man se hvilke tændrør man skal bruge, hvis det skal være Champion. De har også SCO i deres tabel
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... es-ccp.asp
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... es-ccp.asp
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Re: Tændrør NGK Til Bosh
hej toke,,så skal jeg bruge champion RZ96C til hondaen,,men hvor mon vi bestiller det,,ved ikke om daxen bruger samme
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Tændrør NGK Til Bosh
Du kan bestille på den side jeg linkede til, men www.reservedelen.dk har også Champion tændrør.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Re: Tændrør NGK Til Bosh
jeg talte en dag med Bruun Larsen i Odense (Yamaha forhandler)om de promlemer vi har med NGK
han rystede bare på hovede og sagde at det havde han aldrig hørt om før da alle yamahaér køre på NGK
så havde der været et problem ville han nok vide det
Der imod havde han hørt at boss har en del problemer med deres tændrør, kan ikke huske om det er Suzzuki eller Honda der køre med boss'
mener og kan huske at han fortalte at hvis man kører med forkert olie eller olieblanding kan det have en vis indvirkning på levetiden
ligeledes har det stor betydning om hele tendings systemet virker 100 % som det skal
det kan selfølgelig være at det er lige præcis den tændrørs tybe vi bruger der dårlige men div scooter bruger jo også denne type
og der har jeg aldrig hørt om problemet
han rystede bare på hovede og sagde at det havde han aldrig hørt om før da alle yamahaér køre på NGK
så havde der været et problem ville han nok vide det
Der imod havde han hørt at boss har en del problemer med deres tændrør, kan ikke huske om det er Suzzuki eller Honda der køre med boss'
mener og kan huske at han fortalte at hvis man kører med forkert olie eller olieblanding kan det have en vis indvirkning på levetiden
ligeledes har det stor betydning om hele tendings systemet virker 100 % som det skal
det kan selfølgelig være at det er lige præcis den tændrørs tybe vi bruger der dårlige men div scooter bruger jo også denne type
og der har jeg aldrig hørt om problemet
Mvh
Frandsen
Frandsen
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosh
jeg kan ihvertfald konstatere at ingen af mine yamahaer kan køre mere end 2-500 km på et ngk, hvorimod jeg har kørt mindst 2000 km uden problemer med Bosch platinum W7AC på min 76'er. og når så mange af os oplever problemer, så MÅ der da være noget om snakken
Jeg er ihvertfald færdig med dem.
Jeg er ihvertfald færdig med dem.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Tændrør NGK Til Bosch
Hej Frandsen.Frandsen skrev:jeg talte en dag med Bruun Larsen i Odense (Yamaha forhandler)om de promlemer vi har med NGK
han rystede bare på hovede og sagde at det havde han aldrig hørt om før da alle yamahaér køre på NGK
så havde der været et problem ville han nok vide det
Der imod havde han hørt at boss har en del problemer med deres tændrør, kan ikke huske om det er Suzzuki eller Honda der køre med boss'
mener og kan huske at han fortalte at hvis man kører med forkert olie eller olieblanding kan det have en vis indvirkning på levetiden
ligeledes har det stor betydning om hele tendings systemet virker 100 % som det skal
det kan selfølgelig være at det er lige præcis den tændrørs tybe vi bruger der dårlige men div scooter bruger jo også denne type
og der har jeg aldrig hørt om problemet
Det har jeg. Jeg har selv oplevet det med en Yamaha Neo`s, som min søn har haft. På min egen FS1 har jeg samme erfaring som Morten.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Tændrør NGK Til Bosch
har samme prob med hondaen,,at den æder tændrørene,,har købt nogle billige kina rør,,de dør også,,så det er nok ikke fabrikatet der gør det,,men skiftede vi ikke mange tændrør i gamle dage på japanerne,,mener ikke at jeg kørte en uge uden at have noget skildt af,,men husker et bosch w-175 t1 som et super rør,der holdt.men puch var også mere driftsikker angående tænding,,det var tysk kvalitet...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Tændrør NGK Til Bosch
Daxen har også brændt et par NGK af. Et af dem efter under 50km...
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosch
Jeg mindes altså heller ikke at have haft de problemer da jeg kørte for 17 år siden, men ikke desto mindre har jeg nu mindst 5-6 døde NGK og endnu ingen døde bosch. så min plan er klart at navigere uden om de NGKjesper j skrev:Jeg er fuldstændig uforstående overfor jeres problemer med ngk jeg har aldrig stødt på de problemer
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Tændrør NGK Til Bosch
Mit syn på sagen
Til daglig arbejder jeg i en butik hvor vi sælger mange NGK tændrør,og det er ikke fordi de ikke holder.
Jeg mener bestemt at NGK er lige så godt som så meget andet,men for nogle år siden sendte Gilera en model Runner Pure Jet på markedet,altså med indsprøjtning. De skulle partout køre med champion rør,på forespørgsel til service teknikeren ved gilera dk som er en meget kompetent tekniker, fik jeg svaret at de kunne "tåle" at blive våde,hvilket skete når man satte tænding på og benzin pumpen skød benzin ind i indsugningen. Med den i mente kan det da være at der er nogen der har problemer med at røret bliver vådt.
Har altid selv kørt på b6hs, på yamsen og det har kørt fint,men da jeg hentede min 77er ved Originalen for 14 dage siden havde jeg taget et nyt ngk rør med som vi monterede. Så startede vi den op og den gik vel i ca 1 min hvorefter den skød et par gange og så duede det ngk rør ikke mere..... i med det champion rør som Erik havde sat i og straks kørte den igen.
Til den med at et Bp6hs rør skulle være bedre så er det det samme rør lavet af nøjagtig de samme matrialer,P betyder "bare" fremskudt elektrode,men om det så betyder at man nemmere holder elektroden ren kan jeg ikke svare på.
Hvis der er nogen der gerne vil have "oversat" nogle ngk rør til andre fabrikater så har jeg den store ngk bog som kan oversætte det meste, så skriv endelig en pb så skal jeg se hvad jeg kan hjælpe med.
Mvh Dalgaard
Til daglig arbejder jeg i en butik hvor vi sælger mange NGK tændrør,og det er ikke fordi de ikke holder.
Jeg mener bestemt at NGK er lige så godt som så meget andet,men for nogle år siden sendte Gilera en model Runner Pure Jet på markedet,altså med indsprøjtning. De skulle partout køre med champion rør,på forespørgsel til service teknikeren ved gilera dk som er en meget kompetent tekniker, fik jeg svaret at de kunne "tåle" at blive våde,hvilket skete når man satte tænding på og benzin pumpen skød benzin ind i indsugningen. Med den i mente kan det da være at der er nogen der har problemer med at røret bliver vådt.
Har altid selv kørt på b6hs, på yamsen og det har kørt fint,men da jeg hentede min 77er ved Originalen for 14 dage siden havde jeg taget et nyt ngk rør med som vi monterede. Så startede vi den op og den gik vel i ca 1 min hvorefter den skød et par gange og så duede det ngk rør ikke mere..... i med det champion rør som Erik havde sat i og straks kørte den igen.
Til den med at et Bp6hs rør skulle være bedre så er det det samme rør lavet af nøjagtig de samme matrialer,P betyder "bare" fremskudt elektrode,men om det så betyder at man nemmere holder elektroden ren kan jeg ikke svare på.
Hvis der er nogen der gerne vil have "oversat" nogle ngk rør til andre fabrikater så har jeg den store ngk bog som kan oversætte det meste, så skriv endelig en pb så skal jeg se hvad jeg kan hjælpe med.
Mvh Dalgaard
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Tændrør NGK Til Bosch
Jeg skal ikke kunne sige noget præcist, jeg kan blot konstatere at jeg har meget dårlige erfaringer med adskillige nyere NGK fra tanten på adskillige maskiner og jeg derfor er gået fuldt og helt over til Bosch, Denso eller Champion som jeg ikke oplever problemer med.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Tændrør NGK Til Bosch
honda cd tændrør..af alle typer..kan ikke tåle att blive våde...af bensin..så hvis bæstet ikke starter ret let..og tændrøret bliver druknet..kortslutter det..en test med megger-højspænding...ser man tydeligt at der er overgang fra sentrum elektroden ud til stel..en glasblæsning..så er det væk..og røret duer igen...de fleste gange!
men mon ikke problemet er de gamle knallerters tændings system generalt,er for svagt..dem med cdi tænding kan bedre slå de våde tændrør i gang..
men er der nogen som har megget sine ngk...eller prøvet det defekte rør efter en gang tørring..jeg har stadig ngk i dt 125..men skifter nok til bosch..
men mon ikke problemet er de gamle knallerters tændings system generalt,er for svagt..dem med cdi tænding kan bedre slå de våde tændrør i gang..
men er der nogen som har megget sine ngk...eller prøvet det defekte rør efter en gang tørring..jeg har stadig ngk i dt 125..men skifter nok til bosch..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Tændrør NGK Til Bosch
Hej
Jeg må sige at jeg altid har kørt med NGK i mine MCér undtagen i min Triumph-som helst skal have nogle specille Champion-pga forøget komp.
Jeg har aldrig haft problemer med NGK.
Da jeg kørte BMW brugte jeg Bosch uden problemer. Den startede dig nemmere på nogle specielle Brisk tændrør med en elektrode der var udviklet til BMW.
Jeg må sige at jeg altid har kørt med NGK i mine MCér undtagen i min Triumph-som helst skal have nogle specille Champion-pga forøget komp.
Jeg har aldrig haft problemer med NGK.
Da jeg kørte BMW brugte jeg Bosch uden problemer. Den startede dig nemmere på nogle specielle Brisk tændrør med en elektrode der var udviklet til BMW.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.