Hvilken klarlak på Hammerite

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Hvilken klarlak på Hammerite

Indlæg af JacobMC »

Hvilken klarlak kan jeg bruge på Hammerite sølvgrå glat effekt?
Jeg har prøvet med Motip, det bobler op. Jeg har både prøvet med Motip klarlak 20 min. efter det var lakeret, og prøvet og lade det ligge og hærde indenfor i en uge.
Jeg synes malingen er for mat.
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hvilken klarlak på Hammerite

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

der skal ikke klar lak på hammerite ,,, og slet ikke det spildevand fra motip,,, motip det kan kun arbejde sammen med deres egne farver og er ikke benzin fast,,, det koger alt op det kommer i nærheden af,,, også 2 komponent lak,,, hammerite er på fortynder basis og du får kun lak af samme type til at arbejde sammen med det,,, men hammeriten skal være gennem hærdet i mindst en uge ved 20`c før du kan over lakere det og hammeriten burde kunne arbejde sammen med en 2 komponent klar lak,,, men et godt råd lav et prøve stykke først og se hvad der sker,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Hvilken klarlak på Hammerite

Indlæg af JacobMC »

Yamaha FS1 50SS skrev:der skal ikke klar lak på hammerite ,,, og slet ikke det spildevand fra motip,,, motip det kan kun arbejde sammen med deres egne farver og er ikke benzin fast,,, det koger alt op det kommer i nærheden af,,, også 2 komponent lak,,, hammerite er på fortynder basis og du får kun lak af samme type til at arbejde sammen med det,,, men hammeriten skal være gennem hærdet i mindst en uge ved 20`c før du kan over lakere det og hammeriten burde kunne arbejde sammen med en 2 komponent klar lak,,, men et godt råd lav et prøve stykke først og se hvad der sker,,,,
Jeg synes bare, at overfladen er meget mat. Og så ville det være nemmere at gøre rent.
Kan du forklare hvad 2 komponent klarlak er? Jeg er ikke helt inde i det med autolak endnu.
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hvilken klarlak på Hammerite

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jalle219 skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:der skal ikke klar lak på hammerite ,,, og slet ikke det spildevand fra motip,,, motip det kan kun arbejde sammen med deres egne farver og er ikke benzin fast,,, det koger alt op det kommer i nærheden af,,, også 2 komponent lak,,, hammerite er på fortynder basis og du får kun lak af samme type til at arbejde sammen med det,,, men hammeriten skal være gennem hærdet i mindst en uge ved 20`c før du kan over lakere det og hammeriten burde kunne arbejde sammen med en 2 komponent klar lak,,, men et godt råd lav et prøve stykke først og se hvad der sker,,,,
Jeg synes bare, at overfladen er meget mat. Og så ville det være nemmere at gøre rent.
Kan du forklare hvad 2 komponent klarlak er? Jeg er ikke helt inde i det med autolak endnu.

2 Komponent lak fra en autolakere eller en farvehandler med et godt sortiement,,, er en klar lak som man skal blande noget hærder i for at få det til at hærde op,,, tilgændgæld så er det en stærk og holdbar lak som også tåler olie og benzin når den første er hærdet helt op,,, og den er mere ridse fast inden den man bare sprøjter på hvor der ikke skal blandes hærder i ,,,
hos de fleste autolakere kan man godt købe en sjat lak og hærder til en billig penge på en høflig forespørgsel,,, en anden mulighed er at prøve multona klar lakken på spray fra flugger farver ,,, den har næsten de samme egenskaber som den 2 komponent fra autolakeren ,,,, den har jeg med held brugt oven på hammerite,,, uden problemer,,, men hammeriten skal hærde op inden du kommer det på,,, det på billedet er det som er brugt på min 1973"r,,,god fornøjelse,,,
Vedhæftede filer
1973 Yamaha farvecode popcible purble 004 (Medium).jpg
1973 Yamaha farvecode popcible purble 004 (Medium).jpg (79.35 KiB) Vist 4227 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hvilken klarlak på Hammerite

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

ÅÅÅHHH glemte lige at skrive hammeriten er brugt som grunder under den purble på tanken og multona`n oven på som dæk farve og klar lak,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Hvilken klarlak på Hammerite

Indlæg af JacobMC »

Yamaha FS1 50SS skrev:
jalle219 skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:der skal ikke klar lak på hammerite ,,, og slet ikke det spildevand fra motip,,, motip det kan kun arbejde sammen med deres egne farver og er ikke benzin fast,,, det koger alt op det kommer i nærheden af,,, også 2 komponent lak,,, hammerite er på fortynder basis og du får kun lak af samme type til at arbejde sammen med det,,, men hammeriten skal være gennem hærdet i mindst en uge ved 20`c før du kan over lakere det og hammeriten burde kunne arbejde sammen med en 2 komponent klar lak,,, men et godt råd lav et prøve stykke først og se hvad der sker,,,,
Jeg synes bare, at overfladen er meget mat. Og så ville det være nemmere at gøre rent.
Kan du forklare hvad 2 komponent klarlak er? Jeg er ikke helt inde i det med autolak endnu.

2 Komponent lak fra en autolakere eller en farvehandler med et godt sortiement,,, er en klar lak som man skal blande noget hærder i for at få det til at hærde op,,, tilgændgæld så er det en stærk og holdbar lak som også tåler olie og benzin når den første er hærdet helt op,,, og den er mere ridse fast inden den man bare sprøjter på hvor der ikke skal blandes hærder i ,,,
hos de fleste autolakere kan man godt købe en sjat lak og hærder til en billig penge på en høflig forespørgsel,,, en anden mulighed er at prøve multona klar lakken på spray fra flugger farver ,,, den har næsten de samme egenskaber som den 2 komponent fra autolakeren ,,,, den har jeg med held brugt oven på hammerite,,, uden problemer,,, men hammeriten skal hærde op inden du kommer det på,,, det på billedet er det som er brugt på min 1973"r,,,god fornøjelse,,,
Jeg takker mange gange. Så er det godt jeg har forbindelse med min lokale autolakør :)
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"