Ligeså snart jeg lukker op for benzintilførslen på min fs1 løber benzinen igennem karburatoren, ud gennem bunden, ned på vejen og den kan ikke holdes igang... Hvorfor? Og hvad skal jeg gøre for at ordne problemet?
p.s. Jeg er ny i ´knallert-verdenen´ samt i dette forum, og kender derfor ikke navne på de forskellige dele. Så vær sød at svare så en nybegynder som mig kan forstå det
ellers forstår jeg det nok ikke
hej din flyder i kaburatoren hænger fast..den har forbindelse i en lille tap,,som går op i et lille hul..når der er bensin nok i kaburatoren går flyderen op og trykker den lille tap op i hullet og lukker for bensinen...det virker så ikke på din..
der er 2 muligheder for fejl 1 din flyder støder på ,,så tappen ikke bliver trykket op,,,, eller 2 i det lille hul sidder noget skidt så tappen ikke kan lukke for bensinen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
når du køre normalt ,,åbner den automatisk en gang i mellem,,og fylder bensin ned i bunden af kaburatoren,,,hvor det så suges op i indsugeningen gennem dysen,,når du giver gas..og løfter dit spjæld med en nål,,som går ned i dysen,,sådan reguleres mængden efter hvor meget gas du giver...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Hvis du går nederst på siden kan du vælge at gå til "justering af karburator" - Niels Fups fantastiske karburatormanual.... Prøv at give den en rensning efter vejledningen
Konkret tror jeg at der er skidt i din svømmerventil, eller også "hænger svømmeren fast". Det er især et problem med uoriginale karburatorer/svømmere der kan have støbegrater.
God fornøjelse
Erik
Ps. Strynboen kom først, men alligevel
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Tusind tak begge to. Jeg ser problemet. Dog kan jeg ikke finde ud af at afmonterer karburatoren
Jeg har afmonteret alle slangerne, men hvor sidder den fast? skal den skrues af et sted?
Der er en skrue bag den lille gummiprop på billedet ( nummer 2). Den er en form for spænde bånd der holder karburatoren på plads
Vedhæftede filer
DSC01056.JPG (137.61 KiB) Vist 6097 gange
DSC01146.JPG (139.66 KiB) Vist 6097 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Nicolai.
Velkommen på forum. Det glæder mig at dit problem allerede er løst. Jeg håber at du også fremover, vil få meget gavn og glæde af dette dejlige forum.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom. Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt. Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning. Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter. Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil. Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jeg er fantastisk glad for at dit problem så nemt blev løst !
Og til Strynboen & Lars: Det må være humlen i dette forum... Konkret velformuleret spørgsmål, konkret velformuleret svar, og vores nye ven er på farten samme eftermiddag !! SÅDAN !
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner: Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret, Projekter på lager: Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75