Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
ARyeA
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør 6. jun 2009 22:53
Kontakt:

Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af ARyeA »

Hey

Jeg har valgt at sætte en 78'er staffering på min tank. Er der nogen der kan give mig nogle mål, hvor langt fra kanten de skal sidde osv. Og derudover har jeg to metalsideskjolde hvor jeg har 76'er stafferinger til. Er der nogen der har mål til hvor langt de skal sidde fra kanterne?

Mvh andreas
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har ikke lige målene, men har før tænkt at vi skulle få lavet nogle skabeloner og montere efter... vi må have nogle af gutterne med urestaurerede maskiner på banen !!
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af nielsfup »

Ja det ville være en super ide.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Det må da kunne lade sig gøre, at forstørre nogle gamle katalog billeder, som man kan måle ud fra. :wink: Så må det kunne lade sig gøre, ved hjælp af lidt procent-regning, ud fra hvad størrelses-forhold, man får lavet billederne i. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
ARyeA
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør 6. jun 2009 22:53
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af ARyeA »

Er der nogle rigtige "nørder" der kan gøre det? :-) Ellers, kan jeg sagtens bruge målene fra nogle af jeres knallerter :-)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

et godt råd angående stafferinger er,,, køb nu for fan.... de stafferinger som passer i en god kvalitet,,, der findes kopi stafferinger som passer lige så godt som de originale og det vil faktisk sige at de originale passer fuldstændigt i længden ,,, og buerne i enderne følger også tankens buer der uden at man skal klippe / skære i dem uanset årgangen,,, så når man ligger dem på som prøve inden man fjerner bagstykket på dem,,, giver det sig selv hvor de skal sættes på,,, ca 1cm over kanten i bunden af tanken,,, tank stafferingerne er en smule buede i længde retningen ,,, så det kompensere for buen til knæet i tanken ,,, det giver når de er lagt på en helt lige staffering både foroven og forneden,,, side kasse stafferingerne passer også med side kassernes skrå sider som originale,,,,det giver sig selv at de "kun" skal ligge ud til kanten på dem,,, det vil give lige høje stafferinger i begge sider også ,,,der kan dog være stafferinger til højre side som sidder højre oppe pgr af oplagt udstødnings side skjold,,,de tidlige SS"r side stafferinger går med helt rundt til kanten ind mod stelet,,, der er rigtig gode kopier på markedet som ligner de originale 100% både hvad angår længde højde og ternes / stribernes placering osv,,, tilgengæld findes der et hav af uoriginale stafferinger som er forlange og som skal skæres / klippes af for at længden passer ,,, der passer terne / striberne som regel heller ikke på ,,,, det ser pisse træls ud med en 1976 tank eller hvad årgang det nu er til ,,, hvor den foreste /eller bagerste tern / stribe kun er halv størrelse eller der er en tern for meget på ...fordi man skal klippe af længden på dem,,, får jeg fat i nogen af dem som længden ikke passer på så smider jeg simpelt hen bare lortet ud ,,, jeg gider ikke bøvle med dem og de ser ud adhelv.... til bagefter,,, det er spild af penge,,, så gå efter kvaliteten ,,, den sidste hundredelap er givet godt ud ,,, placeringerne kan i se i tråden med yamaha"s årgange,,, men er det kvalitets stafferinger så giver det sig selv hvor de skal sidde på tanken,,,
god fornøjelse,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af nielsfup »

Sådan :D :D :D
Nu skal jeg lige se på min tank staffering :D :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Her er der lige et par billeder af min 1976,,, øverst den første lakering jeg lavede,,, hvor den fik et sæt stafferinger til 150 kr som måtte tilpasses i længden forøvrigt et forkert antal tern på dem også,,,, de ser trælse ud med den halve tern foran og krævede mere at rette ind for at de sad nogenlunde lige,,, også er de forøvrigt sarte over for opløsnings midler også,,, ligmed spildte penge :twisted: :twisted: ,,,,

nederste billede anden lakering med et sæt stafferinger til ca 250 kr. dengang,,, lige til at sætte på uden tilpasning andet end at finde den korekte højde,,, de har også det korekte antal tern og sider perfekt,,, og matcher 100 % de originale stafferinger både i pasning og udsende 8),,, bedøm selv forskellen på dem,,,, min farvorit er de nederste :P
Vedhæftede filer
1976 DX bajabrown (30) (Medium).jpg
1976 DX bajabrown (30) (Medium).jpg (75.58 KiB) Vist 8763 gange
1976 Bajabrown (15).jpg
1976 Bajabrown (15).jpg (112.97 KiB) Vist 8763 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af Nikolaj Y »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej

et godt råd angående stafferinger er,,, køb nu for fan.... de stafferinger som passer i en god kvalitet,,, der findes kopi stafferinger som passer lige så godt som de originale og det vil faktisk sige at de originale passer fuldstændigt i længden ,,, og buerne i enderne følger også tankens buer der uden at man skal klippe / skære i dem uanset årgangen,,, så når man ligger dem på som prøve inden man fjerner bagstykket på dem,,, giver det sig selv hvor de skal sættes på,,, ca 1cm over kanten i bunden af tanken,,, tank stafferingerne er en smule buede i længde retningen ,,, så det kompensere for buen til knæet i tanken ,,, det giver når de er lagt på en helt lige staffering både foroven og forneden,,, side kasse stafferingerne passer også med side kassernes skrå sider som originale,,,,det giver sig selv at de "kun" skal ligge ud til kanten på dem,,, det vil give lige høje stafferinger i begge sider også ,,,der kan dog være stafferinger til højre side som sidder højre oppe pgr af oplagt udstødnings side skjold,,,de tidlige SS"r side stafferinger går med helt rundt til kanten ind mod stelet,,, der er rigtig gode kopier på markedet som ligner de originale 100% både hvad angår længde højde og ternes / stribernes placering osv,,, tilgengæld findes der et hav af uoriginale stafferinger som er forlange og som skal skæres / klippes af for at længden passer ,,, der passer terne / striberne som regel heller ikke på ,,,, det ser pisse træls ud med en 1976 tank eller hvad årgang det nu er til ,,, hvor den foreste /eller bagerste tern / stribe kun er halv størrelse eller der er en tern for meget på ...fordi man skal klippe af længden på dem,,, får jeg fat i nogen af dem som længden ikke passer på så smider jeg simpelt hen bare lortet ud ,,, jeg gider ikke bøvle med dem og de ser ud adhelv.... til bagefter,,, det er spild af penge,,, så gå efter kvaliteten ,,, den sidste hundredelap er givet godt ud ,,, placeringerne kan i se i tråden med yamaha"s årgange,,, men er det kvalitets stafferinger så giver det sig selv hvor de skal sidde på tanken,,,
god fornøjelse,,,,,
hej, jeg har lige et lille spørgsmål. Jeg har købt min klistermærker hos Benny og de kan ikke nå helt i begge ender... så hvad gør jeg skal der være lidt hen til kanten i begge ender eller??... :?
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
ARyeA
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør 6. jun 2009 22:53
Kontakt:

Re: Spørgsmål om stafferinger til 76'er og 78'er

Indlæg af ARyeA »

Er der en der evt. vil måle fra sin egen knallert og skrive målene herinde? :-)
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"