glidere i org. caliber

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

glidere i org. caliber

Indlæg af Dirtyold »

Hejza alle herpå

hvordan får man gliderne ud af caliberen,når låsestifterne er taget ud ??

Mvh. Per
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4254
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af FS1originalen »

Der skulle meget gerne være et gevindhul i gliderne. Læg en kraftig skive over hullet og brug en skrue som aftrækker. Mangler gevindhullerne må du igang med boremaskine og snittap.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af Dirtyold »

FS1originalen skrev:Der skulle meget gerne være et gevindhul i gliderne. Læg en kraftig skive over hullet og brug en skrue som aftrækker. Mangler gevindhullerne må du igang med boremaskine og snittap.

Erik
er der gevind nede i de små huller som er i gliderne ??
de er da ikk ret store de gevind så, hvis de er i gliderne ??
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af nielsfup »

Ja der er gevind
Det er M5
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af Dirtyold »

nielsfup skrev:Ja der er gevind
Det er M5
ok tak for svarene, er nemlig ved at renovere en caliber for en knægt, der ikke helt selv ved hvad der evt skal spørges om herinde, er selv udlært automekaniker for mange år siden, har også været Bilprøveassistent, tilbage da det hed Statens Bilinspektion

Mvh. Per
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af strynboen »

uha har du været en af dem.... :evil: :evil: der sendte min nissan kassevogn ned til negerne..det glemmer jeg ikke lige.....
men siden du er stoppet er du tilgivet :lol: :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:uha har du været en af dem.... :evil: :evil: der sendte min nissan kassevogn ned til negerne..det glemmer jeg ikke lige.....
men siden du er stoppet er du tilgivet :lol: :lol:
det kommer an på om du har fået synet biler i Fåborg, Ringe, Svendborg, Odense eller i Assens, der har jeg nemlig også synet biler førhen igennem tiden
meen var tilknyttet Fåborg/Ringe for det meste, de andre steder var jeg lånt ud til
Mvh. Per
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af strynboen »

jeg har altid fået synet i svendborg..der hvor statens bilsyn holdt til..de har altid været fornuftige..og flinke til at forklare hvad de gik efter....men de gloede lidt da jeg kom med en ellert..mange år efter de var udfaset..men de tog en lille tur ,,og godkendte den..dog med en bemærkning om møre dæk...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:jeg har altid fået synet i svendborg..der hvor statens bilsyn holdt til..de har altid været fornuftige..og flinke til at forklare hvad de gik efter....men de gloede lidt da jeg kom med en ellert..mange år efter de var udfaset..men de tog en lille tur ,,og godkendte den..dog med en bemærkning om møre dæk...
ok ja der har jeg også været lånt ud til, ved du om Peter er i Svendborg endnu ??
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af strynboen »

hej det er 2 år siden jeg har fået synet noget..og kender ikke dem personligt såååå :?: :?: :lol: men skal have toldsyn på min dt 125,,men det er vel odense..jeg skal have et datablad hvor den er typegodkendt som importeret model først
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: glidere i org. caliber

Indlæg af Dirtyold »

strynboen skrev:hej det er 2 år siden jeg har fået synet noget..og kender ikke dem personligt såååå :?: :?: :lol: men skal have toldsyn på min dt 125,,men det er vel odense..jeg skal have et datablad hvor den er typegodkendt som importeret model først
jeg mener nu ikk du skal køre til Odense med den Dt 125, de skulle nu også kunne toldsyne den i Svendborg,
meen tag da lige og ring til dem i Svendborg, så du er helt sikker på ikk at behøver at køre længere end højest nødvendigt med den, da jeg synede biler, toldsynede vi da biler i alle de synshaller jeg har været i
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"