FS1 som MC - fakta!

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
lange-dk
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 18. aug 2009 09:52
Kontakt:

FS1 som MC - fakta!

Indlæg af lange-dk »

Hej venner, har lige talt med Færdselsstyrelsen ang. at få en FS1 godkendt som MC, og beskeden var klar: I modsætning til knallerter er der INGEN krav om typegodkendelse til MC. Det vigtige er blot, at maskinen overholder styrelsens øvrige krav til lygter, bremser osv. Men det skulle ikke være noget problem, især ikke med DX-modellen. Det væsentligste krav jeg kan komme på, er at alle MC skal have positionslys, og det er FS1 som bekendt ikke født med. Desuden er der efter al sandsynlighed en registreringsafgift at betale, da biler og MC som bekendt er belagt med 180%. Men sådan en aldrende svend er jo ikke meget værd... So: Med lidt elarbejde, nogle penge og - ikke at forglemme: Et ordentligt tunsæt :lol: - så skulle synshallen gerne godkende den som MC. Jeg giver lyd fra mig, når det som planlagt er sket til sommer! V.h. Peter Lange.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 som MC - fakta!

Indlæg af strynboen »

er en import knallert du taler om :?: :?:..skal der ikke være nogle papire fra det land den kommer fra,,jeg har nemli en dt 125 som jeg ingen papire har til..så kan den måske aligevel synes :?: høre gerne mere :!: :!:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: FS1 som MC - fakta!

Indlæg af Jensmc »

Nej Lars, det skal den ikke. Det danske stelnummer er rigeligt bevis for, at den er dansk og at der er betalt importtold.
Desuden er det ikke mit indtryk, at de interesserer sig overhovedet. Da jeg fik synet og indregistreret min Kreidler TM fra Schweiz, sagde jeg bare, at den havde kørt i DK som knallert. Så var alt godt. Lidt snyd men jeg er rigtig god til at spille dum. :wink:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 som MC - fakta!

Indlæg af strynboen »

det lyder sgu godt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3218
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: FS1 som MC - fakta!

Indlæg af Jensmc »

Ja, men det gælder ikke motorcykler. Altså køretøjer, der ikke kan have kørt som knallert. Over 50 cc.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 som MC - fakta!

Indlæg af strynboen »

ja det tænkte jeg nok..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 som MC - fakta!

Indlæg af strynboen »

har fundet dette hos færdelsstyrelsen,,mest om import af knallerter..så vidt jeg kan tyde det ,,er det ok med en udenlandsk knallert bare alle de tum mærkede dele er skiftet ud med dansk godkendte dele..så vidt jeg kan læse er der ingen afgift
så er det bare spørgsmålet om hvad det koster ,,hvis det koster 25,000 er det nok i overkanten
der er meget mere på deres side,,så prøv at tjekke
Vedhæftede filer
Anmeldelse_knallert.doc
(189 KiB) Downloadet 184 gange
Anmeldelse_motorcykel.doc
(149.5 KiB) Downloadet 148 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"