Side 1 af 3

Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 13:45
af Toke
Så kom jeg til at købe sådan en :D
Karburatoren blev renset, 2 omgange på pedalerne, så spinnede den, efter 15 år. på et loft...
Men tanken skal renses..

Jeg ved ikke helt om jeg skal male stellet og skærmene, men bevarer tanken som den er. Hvad synes i? Tanken bliver ikke rørt under alle omstændigheder!
Baglygte købes :wink:

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 14:35
af Yamaha FS1 50SS
Hej Toke

Tillykke med den :D :D :P
Du ryster bare de goe gl. maskiner ud af ærmet 8) ,,, ville det ikke være synd at male den om ,,, jeg syntes ikke det gør noget at man kan se at tingene har været brugt,,, og den ser da fin ud selv om den har lidt pletter hist og pist,,,, det eneste jeg kunne nænne at lave ved den var at skille den ad,,, rense og polere og smøre den med noget nyt fedt de steder der skal være det,,, også lade de patina pletter være som de er ,,, :D det ville jeg gøre med den vis det var min :lol: :lol: :lol:

Held og lykke med den :wink:

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 16:18
af Kim B S
Hej Toke.
Tillykke med købet. :wink: Super fin gammel Diesella. :D Jeg er nok lidt enig med Johnny. :wink: Hvis det var min, ville jeg nok starte med at rengøre og polere, og hvis der så er rust som ikke kan poleres væk, ville jeg slibe det væk og pletmale det nænsomt. :wink: Sort er jo heldigvis en af de nemmeste farver at pletmale med, uden det bliver meget synligt. :wink: :D
Jeg har tidligere haft en sort Volvo Amazon, som fik den behandling. :wink: Og man skulle faktisk meget tæt på for at kunne se at den var pletmalet. :wink:
Hilsen Kim.

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 17:08
af Toke
Ja, det kan godt være jeg skal nøjes med en grundig rengøring og smøring. Jeg fik nye kabler med til den, som også kommer på.

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 19:12
af Jensmc
Jeg vil mene at en gang grundig rens og puds er nok. Og så lige den rigtige baglygte.
Den dag du har højre motordæksel afmonteret, vil du gøre store øjne: Det er nemlig fiber-koblingspladerne, der fungerer som tandhjul. :shock: :wink:
Jeg har lidt pakninger liggende, hvis du skal bruge.
///
jensmc

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 20:06
af strynboen
hej en lækker diesella,,du kan nøjes med at mæle kædeskærm og forgaffel og andre løs dele som skal pilles af,,jeg kan tage billeder af den orginale baglygte ,,så du får den rigtige,,er det en bing kaburator,,,de fleste kørte med delorto,,er der alu fælge :?: :?: det er vist ikke orginalt,,men de kan poleres op så de står som crome
det vil se godt ud,,her er lige et billede af min rust vogn..
og ja det er smart med de fiber plader/tandhjul,,,de tager al støjen

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 21:03
af Morten - Webmaster
jeg kan kun tilslutte mig de andre.. absolut ikke males om

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 21:48
af Toke
Jensmc skrev: Jeg har lidt pakninger liggende, hvis du skal bruge.
///
jensmc
Hvilke har du, og hvad skal du ha' for dem?
strynboen skrev:hej en lækker diesella,,du kan nøjes med at mæle kædeskærm og forgaffel og andre løs dele som skal pilles af,,jeg kan tage billeder af den orginale baglygte ,,så du får den rigtige,,er det en bing kaburator,,,de fleste kørte med delorto,,er der alu fælge :?: :?: det er vist ikke orginalt,,men de kan poleres op så de står som crome
det vil se godt ud,,her er lige et billede af min rust vogn..
og ja det er smart med de fiber plader/tandhjul,,,de tager al støjen
Hej,

Du må meget gerne tage et billede af baglygten :) Jeps, den køre med Bing kaburator, og fælgene er alm. forkromede jernfælge, som faktisk ikke er særligt rustne...
Mht. støjen, så larmer den en del fra koblingen, lidt lige som der er en udrykkerleje, der larmer??? Når koblingen er "aktiveret" er der ingen larm.

Re: Diesella Special Standard

: tirs 14. jul 2009 21:56
af Jensmc
Kigger en af dagene. Husk mig på det, hvis der går for lang tid.
///
jensmc

Re: Diesella Special Standard

: ons 15. jul 2009 15:50
af FS1originalen
Den er dæleme fin Toke. Og du har helt ret - den tank må ikke røres :!: :!: :!: Jeg har faktisk aldrig set den "nye tankbemaling i virkeligheden". De fleste har bare "røde kinder" men denne her kom i 63 eller 64.
Special standard2.jpg
Special standard2.jpg (158.13 KiB) Vist 13429 gange
Motorlyden må du nok leve med, du skal ihvertfald være en heldig mand for at finde nye fiberkoblingsplader :oops:

Erik

Re: Diesella Special Standard

: ons 15. jul 2009 19:55
af Toke
FS1originalen skrev:Den er dæleme fin Toke. Og du har helt ret - den tank må ikke røres :!: :!: :!: Jeg har faktisk aldrig set den "nye tankbemaling i virkeligheden". De fleste har bare "røde kinder" men denne her kom i 63 eller 64.
Special standard2.jpg
Motorlyden må du nok leve med, du skal ihvertfald være en heldig mand for at finde nye fiberkoblingsplader :oops:

Erik
Hehe ja de er nok ikke så nemme, at finde nye koblinger til, men den fungere også ok, men alt skal jo heller ikke spinne som nyt på sådan en.

Kan jeg ikke få dig til at maile det billede til mig?? Evt. også nogle af den du renoverede engang??

Re: Diesella Special Standard

: ons 15. jul 2009 22:10
af FS1originalen
Du kan bare højreklikke på billedet og vælge gem billede herfra. Jeg har det desværre ikke i højere opløsning.

Lyden i koblingen kan til forveksling sammenlignes med primærhjulene i yamahaen. På Diesellaen er det bare "stort primærhjul" der også er koblingsplader der bliver slidt. Hvis du begynder at søge efter nye plader skal du være opmærksom på at de ældre kørte med 2 tykke plader og de nyere (som din sikkert er) med 3 lidt tyndere plader... (den havde det nemlig også med at fedte i koblingen) :oops:

Erik

Re: Diesella Special Standard

: ons 15. jul 2009 22:17
af Toke
Tak for info Erik.

Vil du sende nogle af den du har haft?

Re: Diesella Special Standard

: ons 15. jul 2009 22:37
af FS1originalen
Er sendt.

Erik

Re: Diesella Special Standard

: ons 15. jul 2009 23:05
af strynboen
kan se at der er forskel på styr beslaget,,det er støbt alu på min,,der er også lodret stiver på forskærmen ,og min tank stafering er den store røde dråbe,,din er nok lidt nyere end min,,min var oprindeligt med delerto,,men den var ødelagt,,så jeg satte en på fra en rex 2 gear,,den med blæserkøling og alu cylender..
det er fantastisk at dine hjul har cromen endnu,,min er desvære rustet helt op,,men motoren køre fint,,
kan se at din ikke har beslag til cykelpumpe

Re: Diesella Special Standard

: ons 15. jul 2009 23:09
af Toke
strynboen skrev:kan se at der er forskel på styr beslaget,,det er støbt alu på min,,der er også lodret stiver på forskærmen ,og min tank stafering er den store røde dråbe,,din er nok lidt nyere end min,,min var oprindeligt med delerto,,men den var ødelagt,,så jeg satte en på fra en rex 2 gear,,den med blæserkøling og alu cylender..
det er fantastisk at dine hjul har cromen endnu,,min er desvære rustet helt op,,men motoren køre fint,,
Ja det er lidt fantastisk med hjulene, men helt uden rust er de ikke. Men de absolut acceptable. Navene er også meget fine i kromen.

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 17:53
af Toke
Ja, jeg kunne ikke lade være... :oops:

Skærmene var meget rustne, så for at de ikke skulle forsvinde helt + malingen var kogt op alle steder undtagen tanken, besluttede jeg mig for at gøre noget ved det...
Jeg håber i kan bærer over med mig :lol:

Det er støv der er de steder, hvor malingen ikke er blank

Ps. tanken bliver kun poleret.. :)

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 18:06
af FS1originalen
Som altid når du går igang: Smukt og gennemført arbejde Toke :P :P :P

Er der en bule i lygtekransen, eller er det bare billedet der snyder :?:
Jeg har vist en ny krans (CEV type95) hvis det har interesse.

Erik

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 18:21
af Toke
Hej,

Tak for det :)

Der er ikke én, men to buler i kransen. Jeg kunne godt bruge en ny, jeg finder lige ud af om den er magen til den du har. Jeg går ud fra den er 95mm. i dia.?

Re: Diesella Special Standard

: lør 3. apr 2010 19:18
af FS1originalen
Mit forkromede øjemål siger at den er rigtig :lol: Og den er da også i overskud fra mit Special Standard projekt for 10 år siden...
CEV krans.jpg
CEV krans.jpg (86.71 KiB) Vist 13191 gange
Hvis du vil måle noget i nærheden af 95 mm så er det nok lysåbningen. Selve kransen er vel 110-115mm.
Send mig lige adresse i en PB så skal jeg poste den i næste uge. Vi siger bare at det er en påskegave - måske har du en stump jeg mangler en anden gang :P :P :P

Erik