trække falsk luft mellem indsugningplade og krumtaphusdæksel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

trække falsk luft mellem indsugningplade og krumtaphusdæksel

Indlæg af thomsen »

Hejsa igen :mrgreen:

Er der nogle, som har et smart trick, til at finde ud af, hvorvidt indsugningspladen er tæt ind til krumtaphusdækslet ? jeg har tjekket membranen påmonteret på indsugningspladen ved at suge, den er fin tæt, og når jeg sætter den på motoren og "starter" uden tænding siger den også -svup-lyden. Men hvordan tjekker man om den trækker falsk luft mellem indsugningsplade og krumtaphusdæksel :?:
Mvh Mads Thomsen
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

Re: trække falsk luft mellem indsugningplade og krumtaphusdæksel

Indlæg af Tuddi »

sprøjt noget diesel start derind, det råd fik jeg at vide og der kunne jeg straks se det, hvis den trækker falsk luft suger den også diesel starten ind og så går den ud :P
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: trække falsk luft mellem indsugningplade og krumtaphusdæksel

Indlæg af tøffe »

Tuddi skrev:sprøjt noget diesel start derind, det råd fik jeg at vide og der kunne jeg straks se det, hvis den trækker falsk luft suger den også diesel starten ind og så går den ud :P
du kan også sætte en passen vandslange på insunings plade og tage dit u stødning af og holde en hånd tæt om udstødningen kanalen og pust i slanen ind til der er tryk på og så sætte tungen for slangen så kan du hører hvor den er u tæt det gjor jeg fik rådet her inde og det virkede den var u tæt i mitter blokken øvøv men fandt fejlen mvh tøffe
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: trække falsk luft mellem indsugningplade og krumtaphusdæksel

Indlæg af thomsen »

okay, har ikke lige noget dieselstart, men vil heltsikkert prøve med at puste i indsugning og holde for udstødningen :mrgreen: -takker
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: trække falsk luft mellem indsugningplade og krumtaphusdæksel

Indlæg af Guess who »

Nu sidder der vel ikke unbracoskuer ved membranen? Der hvor den er fastspændt på borepladen?

Mvh
Benny
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: trække falsk luft mellem indsugningplade og krumtaphusdæksel

Indlæg af thomsen »

nej, jeg har godt læst herinde et eller andet sted, at de er for høje til at være der, så de er skiftet :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"