må slettes

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

må slettes

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:55, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hvad er en indsugningsforstæker

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:55, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad er en indsugningsforstæker

Indlæg af Kai »

Og den er lisså håbløs som flertallet af de forklaringer der ligger rundtom på nettet :?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hvad er en indsugningsforstæker

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kai skrev:Og den er lisså håbløs som flertallet af de forklaringer der ligger rundtom på nettet :?
Hej Kai, har du afprøvet det selv ?

De blev brugt flittigt af mange af de andre i klubben hvor jeg kørte RC banebil (scala 1:5 benzin med komatsu zenoah 26 ccm motor) de måtte vist ikke bruges til løbene. jeg har ikke selv prøvet den, men de hævdede at den havde en vis effekt på omgangstiderne :wink: .
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Re: Hvad er en indsugningsforstæker

Indlæg af Simon J »

Mht forbedring i ydelse osv. når man sætter en indsugningsforstærker på, er det minimalt.

Min egen erfaring siger at maskinen skal op i et vis ( højt) tunningsområde før man overhovedet kan mærke et resultat.
På rullefelt kan man bedre se en forskel med/uden forstærker.
Der ér en forskel, men den er lille :)
Hilsen Simon..
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hvad er en indsugningsforstæker

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det forklarer nok hvorfor det virkede godt på rc bilerne så, de er jo ret hårdt pumpet..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hvad er en indsugningsforstæker

Indlæg af Kai »

Morten - Webmaster skrev:
Kai skrev:Og den er lisså håbløs som flertallet af de forklaringer der ligger rundtom på nettet :?
Hej Kai, har du afprøvet det selv ?
Ja, der sad en på den første yamaha YZ125 jeg havde i 82. Forskellen med og uden var minimal, hvis der overhovedet var nogen.
Jeg betvivler ikke at den i nogen tilfælde har en positiv virkning, det er blot den gængse forklaring om hvordan den virker jeg ryster lidt på hovedet af. "Den giver kun optræk, den virker som en ekstra karburator, den suger alt benzinen og skyder det direkte ind i cylinderen osv osv"

Det den gør er at flytte resonansen på indsugningsvejen, så man i visse tilfælde og ved ganske bestemte omdrejninger undgår at benzin/luft mixet står baglæns ud af karburatoren når stemplet eller membranen smækker indsugningen i. Helmholtz resonance hedder fænomenet svjh.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Tuning"