Får ikke benzin nok?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Får ikke benzin nok?

Indlæg af MatField »

Hej, jeg har en ven, der ligesom jeg har en Suzuki dm50.. problemet er, at den har et optræk som en gammel dame med rollator, og topfarten er også noget hen i den retning.. :lol:

Han har et af de der benzinfiltre fra Thansen monteret på benzinslangen, og det bliver fyldt næsten helt op, når han har kørt en tur.. så min tanke er, at enten er det bare filtret der er stoppet, eller også er det i kaburatoren problemet er. lyder det rigtigt nok?

Så når filtret er tjekket, regner vi med at skille kaburatoren ad og rense den.. vil bare lige høre, om der er andre idéer til hvad der kan være galt, eller om i kan bekræfte min teori, før vi kaster os ud i det! :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Får ikke benzin nok?

Indlæg af Kai »

Filteret behøver ikke være fyldt. Tag slangen af ved karburatoren og se om ikke benzinen løber fint ud når du åbner for hanen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Får ikke benzin nok?

Indlæg af MatField »

Kai skrev:Filteret behøver ikke være fyldt. Tag slangen af ved karburatoren og se om ikke benzinen løber fint ud når du åbner for hanen.
Hej Kai, det løber helt fint ud.

Jeg skruede lige gaskonsollen fra hinanden og trak i gaskablet.. det går meget trægt, kan der gøres noget ved det?
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1975
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Får ikke benzin nok?

Indlæg af Kai »

MatField skrev:
Kai skrev:Filteret behøver ikke være fyldt. Tag slangen af ved karburatoren og se om ikke benzinen løber fint ud når du åbner for hanen.
Hej Kai, det løber helt fint ud.

Jeg skruede lige gaskonsollen fra hinanden og trak i gaskablet.. det går meget trægt, kan der gøres noget ved det?
Ja det kan der sikkert nok, hvis ikke det bare er fjederen i karburatoren der stritter lidt imod :)

Hvis ikke du har sådan en kabelsmøre-dims, så piller du kablet helt af. Finder en 1/2 L cola eller anden plast flaske, og saver den over på midten. Bor et hul i proppen så du kan presse yderkablet i, hæng det hele lodret og fyld lidt tyndt olie i flasken. På et tidspunkt er det lisså stille løbet ned gennem hele kablet, så lader du det hænge lidt og dryppe af, så virker det højst sandsynlig lang tid igen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
MatField
Stor knallert
Indlæg: 250
Tilmeldt: tors 19. jun 2008 11:07
Kontakt:

Re: Får ikke benzin nok?

Indlæg af MatField »

Kai skrev:
MatField skrev:
Kai skrev:Filteret behøver ikke være fyldt. Tag slangen af ved karburatoren og se om ikke benzinen løber fint ud når du åbner for hanen.
Hej Kai, det løber helt fint ud.

Jeg skruede lige gaskonsollen fra hinanden og trak i gaskablet.. det går meget trægt, kan der gøres noget ved det?
Ja det kan der sikkert nok, hvis ikke det bare er fjederen i karburatoren der stritter lidt imod :)

Hvis ikke du har sådan en kabelsmøre-dims, så piller du kablet helt af. Finder en 1/2 L cola eller anden plast flaske, og saver den over på midten. Bor et hul i proppen så du kan presse yderkablet i, hæng det hele lodret og fyld lidt tyndt olie i flasken. På et tidspunkt er det lisså stille løbet ned gennem hele kablet, så lader du det hænge lidt og dryppe af, så virker det højst sandsynlig lang tid igen.
Jeg er ret sikker på, at det ikke er fjederen :)

Det med at smøre kablet vil jeg prøve, tak for hjælpen :)
-Kristian

PGO Hot 50 - skulle bruge noget hverdags med slangeløse dæk
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"