Soldatens Maxi Puch P
Re: Soldatens Maxi Puch P
Det ligner ikke et originalt svinghjul.
Ift. at ændre på fortændingen behøver du ikke at kunne se platinerne. Prøv i første omgang at løsne de 3 skruer der holder ankerpladen og drej hele ankerpladen MOD uret til den ikke kan komme længere - så opnår du maksimal fortænding og den skulle meget gerne være særdeles omdrejningsvillig.
Her ville jeg starte, alene for at se om du kan opnå en bedre forbrænding og få mere både optræk og topfart. Til gengæld bliver cylinderen varm ved for meget fortænding, men så arbejder du dig tilbage og justere MED uret indtil den kører godt og ikke bliver meget varm. Det kræver lidt testkørsel og frem og tilbage, men prøv dig frem.
Ift. at ændre på fortændingen behøver du ikke at kunne se platinerne. Prøv i første omgang at løsne de 3 skruer der holder ankerpladen og drej hele ankerpladen MOD uret til den ikke kan komme længere - så opnår du maksimal fortænding og den skulle meget gerne være særdeles omdrejningsvillig.
Her ville jeg starte, alene for at se om du kan opnå en bedre forbrænding og få mere både optræk og topfart. Til gengæld bliver cylinderen varm ved for meget fortænding, men så arbejder du dig tilbage og justere MED uret indtil den kører godt og ikke bliver meget varm. Det kræver lidt testkørsel og frem og tilbage, men prøv dig frem.
Re: Soldatens Maxi Puch P
Hvilken vej viser omdrejningspilen på svinghjulet?
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- Elitesoldaten
- Stor knallert
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: tors 20. maj 2021 12:47
- Kontakt:
Re: Soldatens Maxi Puch P
Er det muligt du kan illustrere med et billede hvilke skruer jeg skal skrue på for at løsne ankerpladen? Og kan dette gøres uden at pille svinghjulet af?MCL skrev: ↑søn 16. jul 2023 14:01 Det ligner ikke et originalt svinghjul.
Ift. at ændre på fortændingen behøver du ikke at kunne se platinerne. Prøv i første omgang at løsne de 3 skruer der holder ankerpladen og drej hele ankerpladen MOD uret til den ikke kan komme længere - så opnår du maksimal fortænding og den skulle meget gerne være særdeles omdrejningsvillig.
Her ville jeg starte, alene for at se om du kan opnå en bedre forbrænding og få mere både optræk og topfart. Til gengæld bliver cylinderen varm ved for meget fortænding, men så arbejder du dig tilbage og justere MED uret indtil den kører godt og ikke bliver meget varm. Det kræver lidt testkørsel og frem og tilbage, men prøv dig frem.
Pilen peger med urets retning.
EDIT: Nå jeg fandt selv ud af det med ankerpladen og jeg synes ikke det gjorde nogen forskel at dreje ankerpladen så langt mod uret som muligt. Prøvede også at dreje den så langt med uret som muligt og der kørte den i hvert fald ringe! Jeg har stadig allermest lyst til at prøve en dyse større.
Jeg prøvede et par gange mens den stod på centerfod at dreje gassen helt om, og der tabte den omdrejninger i starten, ganske kort, for derefter at komme op i omdrejninger. Hvilket for mig indikerer at den får for meget luft / for lidt benzin. Jeg prøvede at se om jeg kunne filme det men havde svært ved at fremprovokere det. Mærkeligt...
Her er videoen, jeg mener at det var med ankerpladen drejet så langt mod uret som muligt. Kort før videoen oplevede jeg som sagt at den tabte omdrejninger ganske kort et par gange mens jeg vred håndtaget helt om... men her synes jeg den går og lyder OK.
The brave don't live forever... the cautious don't live at all.
Re: Soldatens Maxi Puch P
Ud fra videoen synes jeg også den lyder ok.
Det er svært at høre om der er mere power i den på toppen, men jeg ville prøve med dyse 58 og se om du ikke opnår et bedre optræk og topfart. Selvom du har monteret den "lille" plump, så vil jeg da tro at den kan klare en 35-40 km/t målt på GPS ved optimale indstillinger og på lige vej.
Kunne du ikke mærke en forskel i køreoplevelsen med justering af fortændingen ?
Det burde have givet dig en mere livlig motorgang.
Har du i øvrigt tjekket farven på tændrøret efter en god tur på 2-3 km ved fuld gas ?
Det kan give dig en indikation af om motoren forbrænder optimalt ift. benzin og luft
Det er svært at høre om der er mere power i den på toppen, men jeg ville prøve med dyse 58 og se om du ikke opnår et bedre optræk og topfart. Selvom du har monteret den "lille" plump, så vil jeg da tro at den kan klare en 35-40 km/t målt på GPS ved optimale indstillinger og på lige vej.
Kunne du ikke mærke en forskel i køreoplevelsen med justering af fortændingen ?
Det burde have givet dig en mere livlig motorgang.
Har du i øvrigt tjekket farven på tændrøret efter en god tur på 2-3 km ved fuld gas ?
Det kan give dig en indikation af om motoren forbrænder optimalt ift. benzin og luft
- Elitesoldaten
- Stor knallert
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: tors 20. maj 2021 12:47
- Kontakt:
Re: Soldatens Maxi Puch P
Nej jeg synes faktisk ikke der var stor forskel efter justeringen. Jeg kunne heller ikke rykke den vanvittig meget mere mod uret end den var i forvejen. Højest en halv til en hel centimeter. Jeg har tjekket tændrøret ja og farven ser uimddelbart fin ud. Jeg tror sgu jeg forsøger mig med en dyse op og ser hvad det gør.
The brave don't live forever... the cautious don't live at all.
Re: Soldatens Maxi Puch P
Fik du dyset den op?
Kan det passe at jeg har set en til salg annonce på den?
Kan det passe at jeg har set en til salg annonce på den?
Re: Soldatens Maxi Puch P
Jeg har også spottet en annonce på den tror jeg
Nicht mehr laufen, Quickly kaufen
(Nsu Quickly S 1959)
(Nsu Quickly S 1959)
Re: Soldatens Maxi Puch P
Og som MCL skriver fik du den dyset op fra str 54? Og havde det effekt på gas responsen i en positiv retning? Det vil vi vente spændt på at høre om
Nicht mehr laufen, Quickly kaufen
(Nsu Quickly S 1959)
(Nsu Quickly S 1959)
- Elitesoldaten
- Stor knallert
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: tors 20. maj 2021 12:47
- Kontakt:
Re: Soldatens Maxi Puch P
Fik aldrig dysset op nej og ja den blev sat til salg og er også solgt nu. Følte den slet ikke når jeg kørte på den, savner min gamle bravo så har talt med vedkommende jeg solgte den til og han vil godt lade handlen gå tilbage.
The brave don't live forever... the cautious don't live at all.
Re: Soldatens Maxi Puch P
Nå for dælen, godt du får bravoen tilbage!!
Jeg tror nu som jeg læser det en større dyse havde afhjulpet problemet med maxien hvis den var tøvende på gas responsen
Jeg tror nu som jeg læser det en større dyse havde afhjulpet problemet med maxien hvis den var tøvende på gas responsen
Nicht mehr laufen, Quickly kaufen
(Nsu Quickly S 1959)
(Nsu Quickly S 1959)