Suzuki eller Yamaha

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Louis123
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 14. sep 2022 10:20
Kontakt:

Suzuki eller Yamaha

Indlæg af Louis123 »

Hej jeg skal have købt mig en knallert men jeg er i tvivl om hvilken

lige pt står det mellem en Yamaha fs1 2 gear eller en Suzuki k50 3 gear eller en Suzuki dm50

Tak på forhånd:)
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Suzuki eller Yamaha

Indlæg af CrazyCatman »

K50 3-gear er virkelig lækker med den oplagte udstødning og selvblandersystemet (der vist også skulle være ret stabilt).

Selv syntes jeg dog at koblingen til DM50 er lidt underlig da man kan hive sneglen ud fra toppen uden værktøj (i alt fald på de to jeg har haft). Jeg har ingen erfaringer med FS1 2g (den jeg har fra perioden er svensk, den er lidt anderledes i affjedringen og med 4g motor) - men den virker en anelse spinkel i forhold til de udenlandske modeller og de tidligere danske 4g modeller.

Selv ville jeg nok vælge K50 3g hvis den ikke er blevet pillet for meget ved og nærmere er blevet en 4g (B/DB). DM50 er lidt cool fordi den er "dansk" - det er ikke bare en "droslet" K50 med få modifikationer som de fleste andre 2g modeller var, men et reelt nydesign.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 828
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Suzuki eller Yamaha

Indlæg af Twinsport »

Hej Louis
Begge knallerter er fine, men personligt ville jeg vælge en K50 - og helst en 3-gear, da jeg synes den er den lækreste, med oliepumpe, oplagt udstødning osv.
Teknisk er jeg også af den overbevisning, at en K50 motor er en bedre konstruktion.
Sidst, men ikke mindst, så kører der ikke så mange K50, så det gør den også, i min verden, lidt mere interessant.
God weekend!
/Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Suzuki eller Yamaha

Indlæg af knallert »

yamaha og suz dm er fra knallertloven med max 90 kg for en knallert..det medførte en del foringelser..bla forgaffel/baghjul/bremser..og 2 gear
jeg vil se på den generalle stand af knallerterne..den 3 gearede er noget ældre..men samtidig sjovere..så den kan tåle en højere pris/lidt dårligere stand...efter min mening
strynboen på test profil
Kalotlotte
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 23. sep 2022 13:22
Kontakt:

Re: Suzuki eller Yamaha

Indlæg af Kalotlotte »

Personligt har jeg en Suzuki dm50 også, så jeg er selvfølgelig lidt bias, men jeg synes det er en rigtig god en. Synes altid det er svært når man skal købe ny knallert, men jeg er blevet rigtig glad for min
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"