Utydeligt stelnummer og hvad så ?

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Utydeligt stelnummer og hvad så ?

Indlæg af Kai »

Jeg må indrømme jeg ikke var klogere på emnet, og troede synshallen kunne klare en genindhugning.

Talte med vores lokale synsmand i dag, reglerne/lovgivningen er blevet ændret, hvornår kunne han dog ikke huske. MEN ! Synshallen kan i dag _kun_ udfylde en genindhugningstilladelse på køretøjer der skal/kan fremstilles til syn ! (køretøj med tilhørende registreringsattest)

Så hvad gør man så ? Jeg ved det ikke, og ringede til Nordjyllands politi i Aalborg og blev stillet rundt i systemet flere gange... enden på det var at den knallertsagkyndige ikke var på arbejde. Ak... men har fået en mailadresse at sende spørgsmålet til. Når/hvis det ender i noget positivt så følger jeg op på emnet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Utydeligt stelnummer og hvad så ?

Indlæg af kreidlerhansen »

Gad vide om det i praksis munder ud i, en cykelsmed kan hugge et frisk nummer i stellet, uden videre?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Utydeligt stelnummer og hvad så ?

Indlæg af Kai »

Så var der svar fra Nordjyllands Politi.
(spørgsmål angående utydeligt stelnummer på veteranknallert sendt til N.J Politi att knallertsagkyndig)
------------

Jeg kan desværre ikke give dig et ret godt svar på dit spørgsmål.
Detailforskrifter for køretøjer og Udstyrsbekendtgørelsen siger, at en knallert skal være forsynet med identitet i form af et stelnummer.
Stelnummeret skal være synligt, således at det kan aflæses, hvis du bliver standset af politiet. Forsikringsbeviset skal indeholde stelnummer, som er identisk med knallertens stelnummer.

Det er ikke længere tilladt at indhugge nye stelnumre i knallerter og derfor er det heller ikke tilladt, at ihugge et stelnummer magen til det som sidder der i forvejen.

Jeg vil lige rådføre mig med en af vores eksperter på området for at høre om han har et godt råd til jer.

-------------

Hej Kaj

Jeg lovede dig et svar fra en af vores stelnummereksperter omkring jeres problem med delvis manglende stelnummer.

Han har desværre ikke kunnet byde ind med noget, der kan bruges, så du må nøjes med det svar jeg gav dig i forrige uge.

Nordjyllands Politi
Operativ Færdsel
Jyllandsgade 27
9000 Aalborg
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Utydeligt stelnummer og hvad så ?

Indlæg af 12V »

Hmm.. Såe, hvis man kan tydeliggøre stelnummeret "renovere" det, uden nogen kan kende forskel? Alternativ er at skrotte stellet..
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Utydeligt stelnummer og hvad så ?

Indlæg af Kai »

Der er åbenbart ikke længere nogen lovlig måde at gøre det på :(

Jeg vil ikke opfordre til ulovligheder, kun at passe godt på det stelnummer der allerede er der. Kan man "fikse det" så det fremtræder i rette størrelse og ser ud som originalt, og ikke vælter rundt på kryds og tværs..såeh.. det er op til ens egen samvittighed.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"