Lidt utydelig stel nr på Bravo

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Tusse »

Jeg har købt en dansk vespa bravo hvor noget af stel nr er lidt utydelig, især bogstavet N når man står og kikker rigtig i lyset kan man se det, men er ikke sikker på man kan mere når den bliver sandblæst og lakeret.

Må man selv banke et tydelig N i, eller hvad gør man lige ???

Jeg har kvittering på knallerten og ved den er dansk, den har tideligere kørt som køreskoleknallert :-)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Kai »

Hen i den nærmeste synshal og få lavet en tilladelse til genindhugning af stelnummer.
Senest rettet af Kai lør 24. okt 2020 16:50, rettet i alt 1 gang.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Tusse »

Okay tak, det vil jeg da prøve, ved du hvad det koster ?
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Tusse »

Jeg ringede til den nærmeste synshal og de kendte ikke til sådan en tilladelse, kun når køretøjet var med nummerplade. Hmm. Ellers mente de ikke det var noget de kunne hjælpe med.

Jeg må jo prøve og kontakte en anden synshal og se hvad de siger.
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Tusse »

Jeg har snakket med en anden synshal, der var heller ikke den store hjælp at hente, fik fortalt at politiet ikke gik så meget op i stel nr. og bare de kunne tyde noget af stel nr. var politiet tilfredse.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af 12V »

Hvis du har en rolig hånd, så kan det gøres pænt med en mini gravør slibeskive. Men om det er lovligt? Jeg har gjort det hvis den var utydelig, efter lak ser det ens ud.
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Tusse »

Det bliver nok også enden på det, om det lovlig tror jeg ikke, men sådan må det være.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af 12V »

Det er jo lige det, hvis ikke man kan se forskel i sidste ende - hvem kan så vide det? Jeg har sku set ret dårlig lavede stelnumre fra de danske importørers side. Mange knallerter har jo først fået det danske nummer herhjemme, dobbelt slåede bogstaver, skæve tal osv.
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Tusse »

Ja det rigtig, stel nr står heller ikke helt lige op den anden Bravo jeg har. Men på min Ciao fra 75 er det dælme pænt banket i.

Det blot nu når jeg gerne vil have den sandblæst og lakeret vil man jo gerne have stel nr. osv er i orden. Når man skal ud og bruge mange penge på en vidunderlig knallert “tror ikke min kone er enig :-)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af FS1originalen »

Stelnumre kan bare ikke lide "grovsandblæsning". Min fremgangsmåde har længe været følgende:
Glasblæsning af det lille område hvor stelnummeret står (det kan faktisk tit få nummeret mere tydeligt).
Afdækning af området med flere lag gaffatape (eller punktsvejse en stump plade på der dækker nummeret) - tak for tippet Jens :(y)
Efter sandblæsning afdækkes nummeret med malertape så området ikke bliver grundmalet.
Tape fjernes og kanter slibes jævne før slutlakering. Denne fremgangsmåde plejer at give et læseligt stelnummer også selv om det er hugget i af en "vatarm" :oops:

Og Tusse, du er velkommen til at komme forbi Sommervej med stellet hvis du ikke har adgang til glasblæsning andre steder.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Lidt utydelig stel nr på Bravo

Indlæg af Tusse »

Det lyder da også som en god idé :-) så hvis man nu skulle blive stoppet har orden i tingende.

Jeg kender kun et sted hvor jeg kan få sandblæst, så sender lige en besked til dig Erik.
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"