Knuds projekt puch monza 4gear
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Jeg har også et par tyske, alle med runde lygter.
Tror nogen har opgraderet til Imola/Daytona front.
Tror nogen har opgraderet til Imola/Daytona front.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Den gamle mand der var forrige ejer var vidst en værre bølle....i hans unge dage
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Monza med firkantet lygte fra 81 til 84
http://puch.webege.com/monza.htm
http://puch.webege.com/monza.htm
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Ok jeg holder kæft
Så lærte jeg noget nyt i dag
Så lærte jeg noget nyt i dag
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Vielen Dank! Genau so:
http://puch.webege.com/monza.htm (1981- 1984)
Dog havde / har min de runde blinklygter, men de har sikkert været skiftet et utal af gange...
Min havde malede skærme i hjemmegjort sølv maling ligesom fælgene var belvet malet med sølv maling.
Tak for oplysningerne
http://puch.webege.com/monza.htm (1981- 1984)
Dog havde / har min de runde blinklygter, men de har sikkert været skiftet et utal af gange...
Min havde malede skærme i hjemmegjort sølv maling ligesom fælgene var belvet malet med sølv maling.
Tak for oplysningerne
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Så er skiltemaleren færdig med at sætte stafferingerne på og delene har fået mere klar lak på, de andre dele har fået metal lakering og klar lak.
Forgaffel er monteret og el arbejdet skrider frem ad.
Jeg har købt en elektronisk tænding hpi2ten til den alt det andet geil gider jeg ikke rode med.
Alle steder pånær forlygten bliver monteret med LED pærer
Forgaffel er monteret og el arbejdet skrider frem ad.
Jeg har købt en elektronisk tænding hpi2ten til den alt det andet geil gider jeg ikke rode med.
Alle steder pånær forlygten bliver monteret med LED pærer
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Så fik jeg monteret det meste el i forlygten og monteret speedometer og omdrejningstælleren, hold da op hvor er der bare mange ledninger.
Jeg har forstærket det indkøbte kabel med et ekstra stel kabel og ændret forsyningen til instrument og baglygte belysningen til at være batteri-forsynet
Det er lækkert at der indikator for langt lys og blinklys; det mangler jeg ofte på mine Yamaha´er.
Jeg har forstærket det indkøbte kabel med et ekstra stel kabel og ændret forsyningen til instrument og baglygte belysningen til at være batteri-forsynet
Det er lækkert at der indikator for langt lys og blinklys; det mangler jeg ofte på mine Yamaha´er.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Jeg fik monteret et nyt styr (Fehling), møg dyrt og meget solidt, grebskonsoller og håndtag, bremsemasteren blev renset grundigt for ir og andet snavs og pakket med flydende pakning, gevind blev frisket op og diverse bolte fik en tur i minus-kalk, koblings kablet måtte have en tur med dremel og skævbidder fordi det frie stykke ved motor var for kort, de nye håndtag er beregnet til mc, de er meget tykkere og dejlige bløde ( og dyre), men så får jeg ikke "døde fingre" under kørslen. Styret er et Monza formet styr og er omtrent dobbelt så kraftigt som et knallert styr, det kostede 500kr og håndtagene kostede 230 kr.. jeg måtte sætte det ene håndtag udenpå et gl og defekt magura gummi håndtag, så passer det fint og sidder fast.
Gas kablet passede fint, det er et magura blok kabel og det er simpelthen så nemt at montere i fht gaskabel på en yamaha ( det er helt det samme som kreidleren bruger)
Gas kablet passede fint, det er et magura blok kabel og det er simpelthen så nemt at montere i fht gaskabel på en yamaha ( det er helt det samme som kreidleren bruger)
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Betjenings kontakterne, koblings og forbremse greb, tændings sidedæksel og hpi2ten tændingsanker og svinghjulet blev monteret.
Tændspole og CDI kan gemmes i vs sideskjold.
Jeg har bestilt en kontakt til hydraulisk aktiveret stoplys (forbremse).
Tændspole og CDI kan gemmes i vs sideskjold.
Jeg har bestilt en kontakt til hydraulisk aktiveret stoplys (forbremse).
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Tænding etc, hele venstre side er monteret
Tændings tidspunktet blev indstillet og kontrolleret, det er underligt at en cdi tænding har sådan en fesen gnist i tændrøret.
I dag blev pynte rør, fodhviler og udstødning excl forrør monteret. Med lidt held skal der kun lidt tilpasning til på det tomos forrør jeg købte, sammen med de andre gode dele til dette restaurerings projekt.
Det nærmer sig, dagen hvor der kommer gang i denne fine knallert .
Tændings tidspunktet blev indstillet og kontrolleret, det er underligt at en cdi tænding har sådan en fesen gnist i tændrøret.
I dag blev pynte rør, fodhviler og udstødning excl forrør monteret. Med lidt held skal der kun lidt tilpasning til på det tomos forrør jeg købte, sammen med de andre gode dele til dette restaurerings projekt.
Det nærmer sig, dagen hvor der kommer gang i denne fine knallert .
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Bokser stadig med elsystemet, fandt en fejl i el diagrammet hvor nøgle position-I, kortslutter anker forsyning til stel, fandt så en løsning på det.
LEDblink lys drillede, grundet cockpit blink indikator sidder mellem hs. Og vs. blinklys. Et par dioder klarede den sag. Jeg skiftede iøvrigt glødepæren i denne til LED type men måtte sætte en 3KOhm modstand i serie for at undgå at blive blændet.
LED baglygte pæren er en fesen omgang, den lyser ligeså ringe som en vissen glødepære, det skal der rettes op på.
Der skal trækkes ledning fra den hydrauliske bremse lys kontakt på forbremse til bagbremse fod kontakten.
Ellers er hele ledningsnettets funktioner testede nu.
Der er et meget tydeligt DYYYYT i hornet, som nu er et Dc horn, Puch' ens originale trælse vekselstrøms horn lyder bare for åndssvagt. Der er en 45W pære i forlygten og der er en LED "positions pære", lys spolen er på 70W så der skal en overspændings beskyttelse på .
Bortset fra det er jeg nu blevet fyret fra MAN Diesel og Turbo (øv!) så nu skal der skrues (regner med at blive fritstillet på tirsdag, ialt er der nedlagt 70 stillinger)
LEDblink lys drillede, grundet cockpit blink indikator sidder mellem hs. Og vs. blinklys. Et par dioder klarede den sag. Jeg skiftede iøvrigt glødepæren i denne til LED type men måtte sætte en 3KOhm modstand i serie for at undgå at blive blændet.
LED baglygte pæren er en fesen omgang, den lyser ligeså ringe som en vissen glødepære, det skal der rettes op på.
Der skal trækkes ledning fra den hydrauliske bremse lys kontakt på forbremse til bagbremse fod kontakten.
Ellers er hele ledningsnettets funktioner testede nu.
Der er et meget tydeligt DYYYYT i hornet, som nu er et Dc horn, Puch' ens originale trælse vekselstrøms horn lyder bare for åndssvagt. Der er en 45W pære i forlygten og der er en LED "positions pære", lys spolen er på 70W så der skal en overspændings beskyttelse på .
Bortset fra det er jeg nu blevet fyret fra MAN Diesel og Turbo (øv!) så nu skal der skrues (regner med at blive fritstillet på tirsdag, ialt er der nedlagt 70 stillinger)
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Nu mangler kun forreste blinklys, så er alt det elektroniske og ledninger på plads. jeg skal have limet beslaget til kvart-kåben på denne (der er brækket lidt af skrue hullet), så kan kvart-kåben komme på.
Jeg har lavet lidt ekstra på kabelføring idet der er advarsels blinkkontakt til forlygten (overhalings blink, som tænder begge tråde i pæren) og motor stop-kontakt ekstra udover stoplys aktiveret fra forbremse.
Der kom en uoriginal pæreholder i baglygten, så der kan anvendes en LED pære med to-styrke, nu er der fint baglys og stoplys.
Der er en ekstra (rød) cockpit lys indikator, til lidt sjov/ udvikling.
Jeg har lavet lidt ekstra på kabelføring idet der er advarsels blinkkontakt til forlygten (overhalings blink, som tænder begge tråde i pæren) og motor stop-kontakt ekstra udover stoplys aktiveret fra forbremse.
Der kom en uoriginal pæreholder i baglygten, så der kan anvendes en LED pære med to-styrke, nu er der fint baglys og stoplys.
Der er en ekstra (rød) cockpit lys indikator, til lidt sjov/ udvikling.
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Super spændende puch project. Jeg er spændt på at se det færdige resultat.
Skal du køre på den til det årlige træf med 50 cc Haslev. ???
Hvis du har brug for følgeskab når du skal ud og lufte dyret kan du sige til, jeg er jo også fritidsforsker (forsker i min egen fritid) og har derfor ofte go tid til at køre tur.
Skal du køre på den til det årlige træf med 50 cc Haslev. ???
Hvis du har brug for følgeskab når du skal ud og lufte dyret kan du sige til, jeg er jo også fritidsforsker (forsker i min egen fritid) og har derfor ofte go tid til at køre tur.
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Trist at høre med dit job!
Skal vi ikke se lidt billeder af projektet igen? Du overlader en del til fantasien kun med beskrivelser i tekst format
Skal vi ikke se lidt billeder af projektet igen? Du overlader en del til fantasien kun med beskrivelser i tekst format
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Jo de skal nok komme.. jeg har taget billeder undervejs.
Ja det bliver spændende om den vil køre til det årlige 50Cc familie turen, ellers er der jo også kreidleren, den face-lifted Iwy og selvfølgelig RødeHest.
Ja det bliver spændende om den vil køre til det årlige 50Cc familie turen, ellers er der jo også kreidleren, den face-lifted Iwy og selvfølgelig RødeHest.
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
ja du har jo rigeligt med potente heste i stalden at vælge imellem. Det bliver spændende hvad vi ser dig på til familieturen med 50cc haslev.
Men monzaen vil helt sikkert vække opsigt
Men monzaen vil helt sikkert vække opsigt
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Her kommer en lille billede serie om de små fremskridt på dette projekt:
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Jeg fik monteret bremse slange og hydraulisk kontakt til stoplys, så tog jeg ind på MAN og fik sagt farvel til de få frem mødte kolleger, givet en omgang hjemme bagt kage min dygtige hustru havde svejst sammen til dem og fik så mit "løbepas" aka fritstillelses erklæring. Slut,prut finale
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
er der så kun hoved kontoret i København tilbage af det danske B&W-MAN..
strynboen på test profil
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt puch monza 4gear
Nej der er stadig i Frederikshavn og Holeby samt et lille kontor i Ishøj??, men det er primært København MAN diesel&turbo, filial af MAN SE, Augsburg- Tyskland, der blev ramt, dvs der hvor jeg arbejdede. MAN B&W har det ikke heddet meget længe. Der var ca 700 ansatte i København inden fyringerne.
Min betaling for fritstillelsen er sletning af 2 ugers ferie og 7 feriefridage, det er dog også en slags penge for mig, men småligheden er stor på MAN.
Min betaling for fritstillelsen er sletning af 2 ugers ferie og 7 feriefridage, det er dog også en slags penge for mig, men småligheden er stor på MAN.