Knuds projekt Iwy-face lift
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Men nu står jeg så og mangler oliedækslet - det er til maleren efter SteenV4Sport har aluminiumsgranulat blæst det nye fine oliedæksel-sæt.
Det skal have monteret autolube pumpe!
Det skal have monteret autolube pumpe!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Per Frederiksen fik malet et nyt olie dæksel
Jeg fik samlet på den Iwy Green Facelifted, aka FS1 Iwy Green Street: En ny næsten original bagagebærer Den begynder at tage form..
Baglygten fik et lidt pænere glas, original.
Jeg besluttede mig for ikke at montere sidetænding og tilhørende dæksel.
Oliedækslet skal have monteret pakdåse til kickaksel og pumpe aksel samt autolube pumpe...
Jeg fik samlet på den Iwy Green Facelifted, aka FS1 Iwy Green Street: En ny næsten original bagagebærer Den begynder at tage form..
Baglygten fik et lidt pænere glas, original.
Jeg besluttede mig for ikke at montere sidetænding og tilhørende dæksel.
Oliedækslet skal have monteret pakdåse til kickaksel og pumpe aksel samt autolube pumpe...
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0625.JPG (400.83 KiB) Vist 13326 gange
-
- DSC_0626.JPG (359.71 KiB) Vist 13326 gange
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Så fik jeg spændt motoren fast og monteret koblingsdæksel, luftfilter kassetten og fodhviler:
Nu er jeg så mere alm. spændt på om den NU! er olietæt efter den har fået et nyt olieskjold, hvor der ikke er brækket et opspændingsøje af bagerst ved kickstarter akslen, som det var tilfældet tidligere.Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Hej Knud.
Sandelig et flot køretøj du får brygget sammen der.
Hilsen Kim.
Sandelig et flot køretøj du får brygget sammen der.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Jo! den er olietæt, men den har jo heller ikke været startet endnu
så der kan stadig komme overraskelser.
Jeg har nu fået samlet og monteret den lækre autolube olie tank:
(der var dog så meget slik-lak på den at olie inspektions øjet ikke uden videre kunne presses i - jeg måtte derfor skrabe klar lakken af i selve hullet. Yes! det er lækkert! og med original gummi-dutter til at beskytte beholderen så den ikke gnider op ad stellet!
Tank emblemernes skruer fik skrue sikring (de skulle helst ikke falde af, de er møg-dyre!)
Jeg har "AUTOLUBE" klister mærket, men jeg kan ikke beslutte mig for om det skal monteres..
Ååååhhhh det bli'r så glant!
I morgen kommer så den super-geile oplagte udstødning på!
så der kan stadig komme overraskelser.
Jeg har nu fået samlet og monteret den lækre autolube olie tank:
(der var dog så meget slik-lak på den at olie inspektions øjet ikke uden videre kunne presses i - jeg måtte derfor skrabe klar lakken af i selve hullet. Yes! det er lækkert! og med original gummi-dutter til at beskytte beholderen så den ikke gnider op ad stellet!
Tank emblemernes skruer fik skrue sikring (de skulle helst ikke falde af, de er møg-dyre!)
Jeg har "AUTOLUBE" klister mærket, men jeg kan ikke beslutte mig for om det skal monteres..
Ååååhhhh det bli'r så glant!
I morgen kommer så den super-geile oplagte udstødning på!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Så kom udstødningen på, gevindet på omløberen på afgangsrøret er ikke lang nok til at der kan være en frisk pakning, så der må tænkes alternativt:
Den specielle kickarm bev fundet frem fra lageret...
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
hej... det er en flot knallert du laver der knud - næsten lidt for flot til markcross.
har set udstødningspakninger i halv tykkelse, sådan en må du havde fat i.
hilsen olieklud
har set udstødningspakninger i halv tykkelse, sådan en må du havde fat i.
hilsen olieklud
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Jeps! halv tykkelse - hvor finder jeg den?
Markcross??? er du da wimmer mand! den skal sgu´da stå i stuen (nu den ikke drypper olie mere)
Markcross??? er du da wimmer mand! den skal sgu´da stå i stuen (nu den ikke drypper olie mere)
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
hej... ja ind i stuen med sådan en knallert, sådan en skal man passe godt på og kun køre 100 km om året, ellers bare holde den pineligt ren & blank.
kan ikke huske hvor det var jeg så de tynde udstødningspakninger fornyligt, men det var på en af de kendte sider med knallertdele.
jeg har faktisk selv sådan en brugt at ligge et sted, en jeg har gemt på i mange år... ved ikke om jeg sådan lige kan hitte den, hvis jeg gør får du et billede.
hilsen olieklud
kan ikke huske hvor det var jeg så de tynde udstødningspakninger fornyligt, men det var på en af de kendte sider med knallertdele.
jeg har faktisk selv sådan en brugt at ligge et sted, en jeg har gemt på i mange år... ved ikke om jeg sådan lige kan hitte den, hvis jeg gør får du et billede.
hilsen olieklud
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Kan man ikke bare stikke den en kobberskive ved udstødningen?
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Hej Carsten tak!
Steen; jo jeg kunne jo prøve med en kobber ring til en Kreidler, dem har jeg på lager i to størrelser
Steen; jo jeg kunne jo prøve med en kobber ring til en Kreidler, dem har jeg på lager i to størrelser
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Jeg anvendte en 32mm kobber ring til en kreidler udstødning og fik skruet omløberen helt fast.
Herefter skiftede jeg gas konsollen til en spritny original udgave og skiftede gas kablet:
Som sædvanligt med det lort man kan købe, passer gaskablets længde ikke og måtte derfor tilpasses:
Herefter skiftede jeg gas konsollen til en spritny original udgave og skiftede gas kablet:
Som sædvanligt med det lort man kan købe, passer gaskablets længde ikke og måtte derfor tilpasses:
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Der kom en ny original stang til bagbremse og en ny original benzin hane på samt originale side reflekser på lygteholderne (rasende sjældne og piv dyre)
I største henseender er denne knallert nu.... Færdig!
(intet er definitivt "færdig", man kan altid finde noget der skal være anderledes eller pænere, fex når jeg har lært at tråde et hjul op kommer bagfælg under behandling med at blive fin blank på navet og med nye egere.)
Men den er blevet rigtig lækker og med et specielt design som nok ikke er set så tit.
(en øjenbæ er dog at der ikke er aksel til center støttefod og at der er boret huller i dette 76er stel til sideskjolde, fordi stellet er voldtaget og at jeg ikke fik rettet dette for 3 år siden... Så: man kan altid indvende at man aldrig bliver færdig! med en knallert)
I største henseender er denne knallert nu.... Færdig!
(intet er definitivt "færdig", man kan altid finde noget der skal være anderledes eller pænere, fex når jeg har lært at tråde et hjul op kommer bagfælg under behandling med at blive fin blank på navet og med nye egere.)
Men den er blevet rigtig lækker og med et specielt design som nok ikke er set så tit.
(en øjenbæ er dog at der ikke er aksel til center støttefod og at der er boret huller i dette 76er stel til sideskjolde, fordi stellet er voldtaget og at jeg ikke fik rettet dette for 3 år siden... Så: man kan altid indvende at man aldrig bliver færdig! med en knallert)
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Nå jeg er ikke den eneste der har noget specielt, på ebay Co.uk er der en 75er, Fs1er til salg 3000£ på bud
Den har 76er forgaffel, 72er bagstøddæmpere, lækker lak, emblem tank etc, men ufffff: mæ' pe'dal'er, eeeeeejjjjjhhhh!
Den har 76er forgaffel, 72er bagstøddæmpere, lækker lak, emblem tank etc, men ufffff: mæ' pe'dal'er, eeeeeejjjjjhhhh!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Der mangler at blive testet med den voldportet cylinder, så det bliver interessant om den dur!
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Denne face-lifted 76er.. eller hvad den nu er for een, fugl/fisk... whatever...
Har været luftet kort på gaden efter den er gjort sæson klar... den skal have lidt gejl på dysen så går det oohhh soh glantz!
Jeg ved godt den er et mix! ... men den blev rent faktisk lavet i england; Nogle få Facebook folk raser lidt over dette design, tiltrods for at der er anvendt rigtigt mange originale FS1 dele, forskærmen er af en god kvalitet til en 18" fælg, som det lykkedes mig at få fra udlandet, chrom kvalitet, pasform etc. er som en original skærm, ikke noget Svanse-skrammel.
(forlygte og lygteholderne kommer over på mit kommende 75er projekt, men tyske bagsvinger og 18" hjul er blot for at kompensere lidt for at denne model nok er den laveste FS1er og med mine lange ben....)
Det mest ærgerlige er dog stellet: selvom det er et 76er stel har den foregående ejer boret huller til plastik sideskjolde samt fastsvejst et rør ved aksel-øjerne til center-støttefoden.
Jeg har et andet 76 stel som vil bliver givet the full Monty og derefter kommer delene fra denne FS1er over på dette.. og så får det nuværende stel også en tur over knæet...
Der er åbentbart ikke flere Street sæder tilgængelige, jo Hans Hendrikse har eet tilbage... men om han vil sælge det??? naaarj!
Har været luftet kort på gaden efter den er gjort sæson klar... den skal have lidt gejl på dysen så går det oohhh soh glantz!
Jeg ved godt den er et mix! ... men den blev rent faktisk lavet i england; Nogle få Facebook folk raser lidt over dette design, tiltrods for at der er anvendt rigtigt mange originale FS1 dele, forskærmen er af en god kvalitet til en 18" fælg, som det lykkedes mig at få fra udlandet, chrom kvalitet, pasform etc. er som en original skærm, ikke noget Svanse-skrammel.
(forlygte og lygteholderne kommer over på mit kommende 75er projekt, men tyske bagsvinger og 18" hjul er blot for at kompensere lidt for at denne model nok er den laveste FS1er og med mine lange ben....)
Det mest ærgerlige er dog stellet: selvom det er et 76er stel har den foregående ejer boret huller til plastik sideskjolde samt fastsvejst et rør ved aksel-øjerne til center-støttefoden.
Jeg har et andet 76 stel som vil bliver givet the full Monty og derefter kommer delene fra denne FS1er over på dette.. og så får det nuværende stel også en tur over knæet...
Der er åbentbart ikke flere Street sæder tilgængelige, jo Hans Hendrikse har eet tilbage... men om han vil sælge det??? naaarj!
- Vedhæftede filer
-
- DSC_1002.JPG (458.24 KiB) Vist 12804 gange
-
- DSC_1003.JPG (511.42 KiB) Vist 12804 gange
-
- DSC_1001.JPG (525.67 KiB) Vist 12804 gange
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Endnu engang til: den måtte skilles helt ad; fordi det bare ikke er til at holde ud at se det bras den forrige ejer fik klattet sammen: der er en fast svejst bøsning til aksel for central støttefoden. Den skal væk så der kan komme en centralstøtte fod på. Desuden har der været en vandal der har lavet huller i dette 76er stel til plastik sidedæksler: de skal lukkes og der er ikke beslaget/benet til udstødningen og stelbøsningerne er også ødelagte.
Så nu sker der så det der skulle have været sket for 4 år siden: stellet bliver slebet ned, ordnet understel og så skal det gåes efter for defekter og så skal der grundes/spartels og males. Motoren er ellers meget fin: en hollandsk 5trins drejeventiler, men jeg vil lave den mere lovlig, sætte en anden gearing på og sætte plump og 10 mm karburator på - jeg håber den vil køre ordentlig med denne opsætning (den kører ok som den er)
Den bliver ikke klar til årets Haslev-50cc familietur.
Så nu sker der så det der skulle have været sket for 4 år siden: stellet bliver slebet ned, ordnet understel og så skal det gåes efter for defekter og så skal der grundes/spartels og males. Motoren er ellers meget fin: en hollandsk 5trins drejeventiler, men jeg vil lave den mere lovlig, sætte en anden gearing på og sætte plump og 10 mm karburator på - jeg håber den vil køre ordentlig med denne opsætning (den kører ok som den er)
Den bliver ikke klar til årets Haslev-50cc familietur.
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Et virkelig flot stykke arbejde, tak for at vise os denne forvandling og rejsen til en som ny FS-1
Michael Jensen
MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 488
- Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
- Kontakt:
Re: Knuds projekt Iwy-face lift
Så fik jeg pillet alle dele af stellet, skåret bagsvinger bøsningsenderne af og fjerne den rørbøsning der var svejst i, der hvor central støttefoden skal være.
Jeg kan godt se, at det stel bare ikke er i god stand, og derfor skal det bygges op til en perfekt finish- men først skal det til sandblæsning og derefter til en smed for at få udbedret alle skavankerne.
Jeg kan godt se, at det stel bare ikke er i god stand, og derfor skal det bygges op til en perfekt finish- men først skal det til sandblæsning og derefter til en smed for at få udbedret alle skavankerne.