Det er første gang, jeg for alvor har oplevet dette. Typisk har B8HS matchet min motor fortrinligt, så jeg fik en lille overraskelse efter fuld gas i femte med 100-110km/t over ca. 2km.
Af på en frakørsel, ind til siden og tjekke tændrør:
Motoren firtaktede let på toppen, og stempelstoppen er nærmest skyllet ren, så dysen er næppe for lille.
Porcelænet er kridhvidt med en meget svag, brunlig tone. Anoden (el. centerelektroden) er lys-grå og elektroden er kridhvid med en grålig tone samt lidt brune pletter.
Af ren og skær nysgerrighed monterede gik jeg seks dyser op. Forskellen er beskeden! Stadig hvid/grålig, blot med enkelte sorte pletter.
Kort fortalt: B8HS skal erstattes af B9HS. Stempeltoppen viser ingen tegn på ballade, motoren banker og tikker ikke.
Vi taler om 14,3:1 i kompressionsforhold med 95 oktan. Spidsydelse mellem 10-10.500 og max rpm et sted mellem 11-12.000rpm, afhængigt af gear, vind og kørestilling. B-)
Tændrør og varmetal
-
- Moderator
- Indlæg: 3953
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Tændrør og varmetal
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Tændrør og varmetal
Se det positive i det, mindre tændrørs rensning
-
- Moderator
- Indlæg: 3953
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Tændrør og varmetal
Snarere slet ingen!
Som altid endte jeg med at lave det hele om. Blev træt af støjen fra det åbne filter, monterede et nyt replica af det org. blot for at blive skuffet over, hvor restriktivt det egentlig er.
Der røg lige 15km/t af toppen + forbavsende meget bundtræk. Et plastrør i r*ven af luftfilterhuset senere, er alt godt igen. Bare uden støj!
Som altid endte jeg med at lave det hele om. Blev træt af støjen fra det åbne filter, monterede et nyt replica af det org. blot for at blive skuffet over, hvor restriktivt det egentlig er.
Der røg lige 15km/t af toppen + forbavsende meget bundtræk. Et plastrør i r*ven af luftfilterhuset senere, er alt godt igen. Bare uden støj!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Tændrør og varmetal
Hej
Hvis du får udfordringer også med B9, så kan jeg anbefale NGK R5530-11 som vi bruger i de superkart-motorer vi sysler med. Dét er altså gode rør, som i hvert fald ikke er for varmt til dit brug. Men der skal et godt tændingsanlæg til, for at komme igennem opvarmningsfasen..
/Steen
Hvis du får udfordringer også med B9, så kan jeg anbefale NGK R5530-11 som vi bruger i de superkart-motorer vi sysler med. Dét er altså gode rør, som i hvert fald ikke er for varmt til dit brug. Men der skal et godt tændingsanlæg til, for at komme igennem opvarmningsfasen..
/Steen
-
- Moderator
- Indlæg: 3953
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Tændrør og varmetal
Hvis det skulle være tilfældet, vil jeg betragte motoren som fuldt optimeret ift. omdrejningstallet!
Og så tænker jeg, Kokusan kommer til kort, men siden hvornår er undskyldninger for at købe bedre hardware noget dårligt?!
Og så tænker jeg, Kokusan kommer til kort, men siden hvornår er undskyldninger for at købe bedre hardware noget dårligt?!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!