Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
Mojn alle.
Så er turen kommet til et lidt ringeagtet medlem af FS1-familien.
Det er selvfølgelig den danske barberede FS1, der var underlagt datidens danske lovkrav på max 60 kg og max 2 gear. Dette resulterede i den 2 gearede version, som var en skræddersyet model til det danske marked i årene 1988 til 1994. Den udkom i 3 farver: Sunshine Red, French Blue og Yamaha Black. Det er den sorte Erik vil have.
Den vil blive bygget af nye originale dele - i det omfang, som det kan lade sig gøre.
I dag har jeg fundet en ny original bagsvinger, et nyt stel og en ny samlet original forgaffel frem og monteret forgaflen.
Så er turen kommet til et lidt ringeagtet medlem af FS1-familien.
Det er selvfølgelig den danske barberede FS1, der var underlagt datidens danske lovkrav på max 60 kg og max 2 gear. Dette resulterede i den 2 gearede version, som var en skræddersyet model til det danske marked i årene 1988 til 1994. Den udkom i 3 farver: Sunshine Red, French Blue og Yamaha Black. Det er den sorte Erik vil have.
Den vil blive bygget af nye originale dele - i det omfang, som det kan lade sig gøre.
I dag har jeg fundet en ny original bagsvinger, et nyt stel og en ny samlet original forgaffel frem og monteret forgaflen.
Mvh Per.
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
smums
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
Så blev det EF-dag (endelig fredag ) og jeg er kommet lidt videre med Eriks 2-gear.
Den kan nu stå selv på fod og forhjul, og diverse nye originale dele til speedometerpladen er monteret. Et nyt pirellidæk 2.25 x 17 er monteret på forhjulet. En stor del af skruer og bolte på en 2.gear er grøn-galvaniseret. Vi må se, om vi kan finde dem alle. Der vil nok snart komme en liste over de få ting, som jeg kommer til at mangle. Så håber jeg på sædvanlig hjælp via dette skønne forum.
Den kan nu stå selv på fod og forhjul, og diverse nye originale dele til speedometerpladen er monteret. Et nyt pirellidæk 2.25 x 17 er monteret på forhjulet. En stor del af skruer og bolte på en 2.gear er grøn-galvaniseret. Vi må se, om vi kan finde dem alle. Der vil nok snart komme en liste over de få ting, som jeg kommer til at mangle. Så håber jeg på sædvanlig hjælp via dette skønne forum.
Mvh Per.
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
Så er der sket lidt igen på projektet.
Jeg har strikket et baghjul sammen, monteret bagende, eldele, styr m.m.
Her kommer der en flok billeder....
Jeg har strikket et baghjul sammen, monteret bagende, eldele, styr m.m.
Her kommer der en flok billeder....
Mvh Per.
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
det ser godt ud per
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
Flot, som sædvanlig.
Lygteholderne ser nok lidt for blanke ud. De nye jeg købte for år tilbage er halvblanke. Eller halvmat.
Men det er en ubetydelig detalje.
Lygteholderne ser nok lidt for blanke ud. De nye jeg købte for år tilbage er halvblanke. Eller halvmat.
Men det er en ubetydelig detalje.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
WROOOOOOOMMMMM
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
Mojn igen.
Det blev så i dag, at Eriks Yamaha FS1 2-gear blev færdig. Alle delene helt ned til mindste skrue, er originale. Ikke alle delene er nye, da der var få skruer og bolte, som jeg ikke har kunnet finde nye, men havde på lager i brugte.
Den står 100% lovlig med knækbolte til indsugning og kædehjul. Den har den originale lovlige 5,2 mm undsugningsstuds, så den er dermed også ligeså død en sild i optrækket, som sådan en nu var dengang.
Heldigvis (for Erik), så bliver det aldrig den, der skal ledsage ham på diverse træf. I den kontekst er hans 72´er med drejeventilsmotor og nummerplade langt sjovere at køre på.
I får lige de seneste billeder, som også bliver de sidste fra mig på dette projekt. Jeg afleverer den til Erik i morgen - selvfølgelig efter samme skabelon, som han har fået alle de andre
Det blev så i dag, at Eriks Yamaha FS1 2-gear blev færdig. Alle delene helt ned til mindste skrue, er originale. Ikke alle delene er nye, da der var få skruer og bolte, som jeg ikke har kunnet finde nye, men havde på lager i brugte.
Den står 100% lovlig med knækbolte til indsugning og kædehjul. Den har den originale lovlige 5,2 mm undsugningsstuds, så den er dermed også ligeså død en sild i optrækket, som sådan en nu var dengang.
Heldigvis (for Erik), så bliver det aldrig den, der skal ledsage ham på diverse træf. I den kontekst er hans 72´er med drejeventilsmotor og nummerplade langt sjovere at køre på.
I får lige de seneste billeder, som også bliver de sidste fra mig på dette projekt. Jeg afleverer den til Erik i morgen - selvfølgelig efter samme skabelon, som han har fået alle de andre
Mvh Per.
Re: Eriks Yamaha FS1 2-gear i sort.
Ser eller godt ud Per og Erik!!
Flere af mine kammerater købte jo netop denne model i starten af 90'erne og i løbet af 14 dage blev de "ombygget" til 4'gears modeller, med andre hjul, støddæmpere, tanke, sæder osv. En enkelt holdte den original i flere år og fik ekstra monteret blinklys på værkstedet.
Som hovedregel fik de et stort tun og kørte bedre end vores andres gamle udslidte 78'ere motorer
Er det det rigtige mønster som er på fordækket? Ellers kan jeg måske hjælpe med det samme som på baghjulet! Ikke nyt, men MEGET lidt kørt!
Mvh
Benny
Flere af mine kammerater købte jo netop denne model i starten af 90'erne og i løbet af 14 dage blev de "ombygget" til 4'gears modeller, med andre hjul, støddæmpere, tanke, sæder osv. En enkelt holdte den original i flere år og fik ekstra monteret blinklys på værkstedet.
Som hovedregel fik de et stort tun og kørte bedre end vores andres gamle udslidte 78'ere motorer
Er det det rigtige mønster som er på fordækket? Ellers kan jeg måske hjælpe med det samme som på baghjulet! Ikke nyt, men MEGET lidt kørt!
Mvh
Benny