Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Er der nogen der lige kan forklare hvordan man adskiller sådan en gammel type støddæmper ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af strynboen »

trækker man ikke bare kraven lidt ned,,holder på stempel,stangen med en poligrip,,der sker ikke noget med mærker,,på den øverste cm.
og skruer toppen af,sådan har jeg gjort på alle mine,,men de er nyere
ved ikke om de helt gamle er magen til..jeg havde spændt poligrip tangen fast i skruestikken,for at holde hårdt nok.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

hmm man trækker den øverste kappe ned ? jeg må prøve
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af strynboen »

det er ikke nemt,,jeg havde en hjælper til at trække mends jeg fik tangen på plads,,,men det er ikke det værste,,, :twisted: når toppen skal på,,efter at du har malet,,det er skide umuligt at undgå at ridse
malingen,,tror at man skal finde et par andre gamle at øve sig på først
men jeg håber at der er andre på forum,som har en bedre metode,,for der kommer mærker i stempelstangen,,med tangen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af nielsfup »

Hej Morten
Er det denne
Vedhæftede filer
DSC02748.JPG
DSC02748.JPG (119.81 KiB) Vist 14239 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af FS1originalen »

Jeg ved ikke lige med den model, men jeg har flere gange presset dæmperen sammen og så sat en svejseklemtang på stempelstangen. Det plejer at give ro til at skrue toppen af og på...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

ja, det er den !

Tak for svarende, svejsetangen er nok genial i denne forbindelse
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af strynboen »

den type er anderledes end mine da den skilles ad i bunden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af FS1originalen »

Hæ... Så kunne den bog altså bruges til noget nyttigt alligevel..

Jeg har ellers anmeldt den på et tidspunkt med en konklusion i retning af: Interessant læsning for en FS1 nørd, men som restaureringsmanual, ikke en sk.... bevendt :lol:
Motoren har han glemt og elsystemet "plejer han at få lavet ved den lokale autoelektriker".

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

ja, den er ikke meget bevendt som restaurerings-manual den bog... lånte den på biblioteket og var glad for jeg ikke havde købt den.... jeg har set en britisk video hvor han fortæller om fs1-e, det lyder heller ikke som om han ved specielt meget mere om dem end de detaljer man finder ud af hen af vejen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af nielsfup »

Hej
Næ det må jeg give jer. Den bog er sku ikke meget bevendt.
Men jeg var ung og naiv :mrgreen: Eller retter jeg viste ikke hvad jeg købte.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af nielsfup »

Eller nok mest naiv :?
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvordan ?

Indlæg af FS1originalen »

Den ser nu meget pæn ud oppe på hylden... Og jeg synes den var ganske hyggelig at kigge i, men den skulle nok ikke have haft undertitlen "Your step by step guide......"

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvord

Indlæg af juhl-drengen »

hey ved godt det er et gammelt enme men ville lige tage det op siden i lyder som om i har læst den hvad er navnet på den ? den er engelsk og sådan nogle værkstedbøger er forholdsvis nemme at finde gratis for os der ved en smule om det host host mindre lovlige del af nettet :teeth2 så altså ville virkelig gerne have den fulde titel :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Adskillelse af gl type org. støddæmper (69 -> 75) hvord

Indlæg af Dewil »

http://books.google.dk/books?id=IR7gSNH ... &q&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;

:tuba :tuba :tuba
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"