Hej igen.
Jeg fandt jo en løsning på problemet med at min dejlige Velo Solex 1700 tog farten af selv, det var udstødningen der var til stoppet så nu kører jeg rundt uden
(en ny er på vej, fra Frankring)
Men idag da jeg skulle hjem fra skole, så gjorde den det igen... synes det er meget underligt at uden udstødning så kører den perfekt men så efter tre dages kørsel
ugen NOGEN problemer overhovedet så driller den igen.
Jeg har optaget en video så i kan se hvad den gør: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har desuden opdaget at den bliver våd der hvor billedet viser... jeg tog noget på fingeren og kunne lugte at det var benzin, må den gerne det eller?
(Dråberne rundt omkring er ikke benzin med vand da vejret ikke lige var det aller bedste)
Håber af hele mit hjerte at nogen kan hjælpe mig.
Anders
Igen...igen....og...igen...
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Igen...igen....og...igen...
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: Igen...igen....og...igen...
hvor meget choker ..kan du slå den helt fra..eller skal den have halv choker hele tiden..at den fugter fra pumpen kan måske være en rådden melbran..prøv at tage den ud og hold den op mod en stærk lampe..og tjek for revner..men pas på ikke at ødelægge den...platinen kan også give hakkende gang..du må have det dæksel af svinghjulet og kikke ind når den køre..og se om det gnister meget i mellem kontakt fladerne...har du pudset med sandpapir?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: Igen...igen....og...igen...
Jeg har ikke pudset med sandpapir, kan ikke se hvordan jeg skal kunne komme til.
Hvis jeg giver den fuld choker når den ikke rigtigt gider at køre så kører den lidt bedre (stadig ikke godt)..
Hvis jeg giver den fuld choker når den ikke rigtigt gider at køre så kører den lidt bedre (stadig ikke godt)..
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: Igen...igen....og...igen...
den skal drukne/gå i stå når den får fuld choker..så du har nok aligevel et bensin problem.den får for lidt bensin..det var også det de andre startede med at foreslå
.og måske også andre fejl samtidig...men det kræver en mekaniker desvære..de veloer er lidt vanskelige...men når du får rettet fejlene vil den heldivis køre i årevis uden fejl..
.og måske også andre fejl samtidig...men det kræver en mekaniker desvære..de veloer er lidt vanskelige...men når du får rettet fejlene vil den heldivis køre i årevis uden fejl..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: Igen...igen....og...igen...
strynboen skrev:den skal drukne/gå i stå når den får fuld choker..så du har nok aligevel et bensin problem.den får for lidt bensin..det var også det de andre startede med at foreslå
.og måske også andre fejl samtidig...men det kræver en mekaniker desvære..de veloer er lidt vanskelige...men når du får rettet fejlene vil den heldivis køre i årevis uden fejl..
Når den kører godt og man så giver den fuld choker så drukner den og kan ikke køre, er der så stadig noget galt?
Øv bøv.. Jeg fik at vide at hele benzin systemet var renset igennem..
Hvad kan det evt. være tror du? hvad er det hyppigeste problem til at den ikke får benzin nok?
Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: Igen...igen....og...igen...
jet tror der er en anden fejl der spiller ind...den fungere jo rimelig..og gør som den skal..alså drukner ved choker påvirkning når den køre godt..så der er en periodisk fejl som går ind og giver symptomer...og det er den vi skal have luget ud først...tror alså at tændingen er den faktor som kan give vrøvl..og komme og gå..
kan fugtighed/regn fremkalde problemet?..måske du bare skal prøve nogle forskelige tændrør..og måske prøve at banke tændrørets gnistgab lidt ekstra sammen..
kan fugtighed/regn fremkalde problemet?..måske du bare skal prøve nogle forskelige tændrør..og måske prøve at banke tændrørets gnistgab lidt ekstra sammen..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen