simmerrings børstning på krumtap? søges. hvad og hvordan ??

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

simmerrings børstning på krumtap? søges. hvad og hvordan ??

Indlæg af malte39 »

Hej :D

har haft problemer med at der samler sin en tyk masse af et eller andet i bunden af mit krumtaps hus, som drukner den når den skal starte. mit bud på problemt er at der kommer gear olie ind i taphuset igennem simmerringen i koblings siden, har fundet ud af at den ting der sidder på krumtappen har lidt småridser og sådan, hvilket kan skyldes at den suger gearolie der.. så jeg har så købt en ny i thansen ( ja, meget dumt men det var det eneste sted jeg lige kunne finde en uden at skulle vente og betale for fragt :oops: )

problemet er så at den jeg har købt i thansen sidder ekstremt løst på krumtappen, den er nok en 0,3 - 0,5 mm for tyk inden i i forhold til hvor tyk krumtappen er, hvilket vel ikke er meningen ? kan ikke se hvordan den kan lukke tæt ?

den anden jeg har er vist original, dog er der intet nummer og sådan på den, men den ligner bestemt ikke den jeg har købt i thansen... den originale passer noget bedre på tappen, og i den ene ende er den lidt smallere inden i, så den sidder rimelig godt fast på krumtappen.. derud over buer den op hele vejen rundt i den ene ende, altså ud mod skruen af.

er der nogle der kan forklare mig hvor og hvordan sådan en skal se ud, hvordan tolorancen skal være imellem den og krumtappen, ( om den skal sidde MEGET løst på som den fra thansen eller sidde lidt fast som den originale) og sådan ?

vis der er noget helt galt med de 2 jeg har, må i gerne skrive vis i har en til overs, er villig til at betale godt for den vis den er 110 % i orden :D

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp.. har ikke haft andet end problemer med den fs1 siden jeg købte den for 2 år siden.. på trods af at have skriftet stort set alt i motoren udover gearkassen og 2 af de 4 blokhalvdele :( den er oppe i over 14.000 efterhånden :?

mvh. malthe, tak på forhånd! :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: simmerrings børstning på krumtap? søges. hvad og hvordan

Indlæg af malte39 »

så har jeg fået fat i en anden.

denne her er noget pænere, og buer ikke op i den ene side mod skruen.. kan det passe at det alene er toloracen mellem tappen og børstningen der holder gearolien ude ? eller om det er mellem tandhjulet og lejet og den at det skal lukke tæt for at forhindre gearolien i at komme ind i taphuset ? :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"