org plejestang

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
jens.o.
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 8. mar 2010 19:27
Kontakt:

org plejestang

Indlæg af jens.o. »

har købt en ny org plejestang efter motor nr årg 78 der står 517 i den men den er mere spinkel end den der sidder i motoren nr 126 men nr 126 skulle passe til årg 74-75 dem har jeg 3 liggende af ville i sætte den i med nr 517 altså den der skulle passe efter motornr i eller hvad gør man nu den e ca 5 mm smallere foroven der hvor krydspinden går igennem til stempel er lidt på herrens mark nu og vil det ha betydning for motorens køreegenskaber alt det andet på selve krumtappen har ellers samme numre efter årgs katelogene på årg fra 74-78
jens.o.
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 8. mar 2010 19:27
Kontakt:

Re: org plejestang

Indlæg af jens.o. »

den vil vel køre med endnu flere omdrejninger når plejestangen er lettere og det har jeg ik ligefrem brug for da den er 100 procent lovlig
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: org plejestang

Indlæg af kreidlerhansen »

Blot den er lige så bred i søle-enden som din originale, skal det nok gå.

En lettere plejlstang får den ikke til at tage flere omdrejninger. I bedste fald bliver den en sjat kvikkere på gassen og lejerne skånes lidt for slid.


Havde den nu været groft tunet, kunne det være, afbalanceringen røg sig en tur, men det er en teori, som deler vandene - nogle mener, at en etcylindret aldrig kan afbalanceres ift. andet end et bestemt omdrejningstal.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"