Side 1 af 1

hjæælp kabu/motor problem

: man 23. jul 2012 20:19
af maus11
hej, min yamaha fs1 har lige fået ny kabu (yamaha er lovlig) og efter man har jokket 3-6 gange på kick starter starter den og køre skide godt når du HAR fået den op i RPM. og køre på vejen, men når du kobler ud tager den selv rpm, eller også der 5-6 sec før den falder i rpm, den kan ikke selv holde sig startet ud hjælp. hvis du skruer tomgang op, tager den selv RPM, er det en utæt hed eller hvad, eller er det også kobling. motor har fået nyt stempel, topstyk, cylinder, og nu kabu. hjæp mig, tak på forhånd.

Re: hjæælp kabu/motor problem

: man 23. jul 2012 20:25
af FS1originalen
Nu er der jo skiftet mange ting på en gang, men HVIS det kun er et karburatorproblem så er det din luftskrue der står forkert - måske i kombination med at du evt. ikke har karburatordæksel, gummilåg og propper på plads så luftindtaget foregår alle andre steder end gennem luftfilteret.

Har du kigget karburatorguiden her på forum???

Erik

Re: hjæælp kabu/motor problem

: man 23. jul 2012 20:47
af maus11
ja det har jeg, luft skruen syns jeg nu står fint.... :what2

Re: hjæælp kabu/motor problem

: man 23. jul 2012 22:14
af T.B.
Mikuni eller "Mokai" karburator ? Grundindstilningen på en Mikuni er nål midt i og luftskrue 1 1/2 omgang ud. Hvis dit spjæld falder fint nok ned når du slipper håndtaget,vil jeg mene at du har en utæthed måske ved din indsugningsplade/studs. Prøv at brug søgefunktionen der er nok 100-200 indlæg om dette problem :D

Re: hjæælp kabu/motor problem

: man 23. jul 2012 23:40
af juhl-drengen
ehm det er en mokini den der uorg. hedder ;) mokai det er en cider drik lavet af cult x)

Re: hjæælp kabu/motor problem

: tirs 24. jul 2012 00:12
af FS1originalen
T.B. skrev:Mikuni eller "Mokai" karburator ? :D
Thats a good vending T.B. - maybe we can use it in another afsnit :teeth2

Erik

Re: hjæælp kabu/motor problem

: tirs 24. jul 2012 00:29
af juhl-drengen
årh de nattergale det sgu rart :D bob-bob-bob ik ogs :P

Re: hjæælp kabu/motor problem

: tirs 24. jul 2012 04:41
af T.B.
juhl-drengen skrev:ehm det er en mokini den der uorg. hedder ;) mokai det er en cider drik lavet af cult x)
Nææhhhh "CD" vidste jeg ikke,eller............. Måske derfor der er brugt " :D Nå men kælenavnet "" Mokai"" kommer a at man sjældent kan køre hjem hvis man har købt sådan en. Og hvis man kan så er det meget slingrende,da man ligger hen over tanken og hiver chokeren op og ned i et fortvivlet forsøg på at redde den hjem :hihi

Re: hjæælp kabu/motor problem

: tirs 24. jul 2012 10:59
af juhl-drengen
hahaa javel ja :hihi

Re: hjæælp kabu/motor problem

: tors 26. jul 2012 21:54
af maus11
nu slynger jeg lige en bemærkning ud i luften, ikk :teeth2 det er en mokini :sad

den falder nok ikke helt ned... men når jeg kobler ud tager den selv RPM. det forstår jeg ikke :crying

Re: hjæælp kabu/motor problem

: tors 26. jul 2012 22:10
af maus11
er de uorginale virkelig så dårlige? har nemlig sådan en på :crying

Re: hjæælp kabu/motor problem

: tors 26. jul 2012 22:42
af FS1originalen
En Mokini KAN komme til at fungere hæderligt, men det er vigtigt at du lige går svømmeren efter for støbegrater og sikrer dig at svømmeren kan bevæge sig HELT frit i svømmerhuset - evt ved at slibe lidt af de "styrebuler"??? der er støbt indvendig i svømmerhuset.
Jeg ved ikke om det løser dit problem, men prøv - det skal ihvertfald være i orden...

Kontroller lige samtidig at gasspjældet ikke går trægt i hullet, og sidst men ikke mindst: Et uhensigtsmæssigt skarpt bøj på gaskablet kan også være synderen - det skal MEGET bløde buer... Tanten har det med at skrive "ekstra stærk" på deres kabler -det plejer at betyde "ekstra for langt" og det er absolut ingen fordel :oops:

Erik

Re: hjæælp kabu/motor problem

: fre 27. jul 2012 09:07
af maus11
okay tak for tippet! :thunge tror lige jeg vil prøve at kigge på det

Re: hjæælp kabu/motor problem

: fre 27. jul 2012 12:54
af kreidlerhansen
Bremsekabler til cykler er i øvrigt sublime til brug som inderkabel til gasgivning. Skruenipler fungerer fint til formålet, men man kan lodde med almindeligt tin, blot kablet ikke er i rustfast stål. Jeg har præsteret at køre 6 år med sådan et kabel@skruenippel!

Et org. inderkabel skylles let ud ved brug af WD40. VENT med at hælde olie og fedt i yderkablet til inderkablet ER skubbet igennem. Skruenipler og loddetin har det virkelig skidt med den slags.


Uanset en karburators oprindelse giver det sig selv, at alt skal være i orden. Spjældet skal kunne glide frit, svømmeren have fri bevægelse osv. Mange overser detaljer som et frisk spjæld, når maskineriet driller - mig selv inkl.!
Men da jeg endelig besluttede mig for at bytte alle stumper (spjæld, nål, strålerørm tomgangsdyse, svømmer, nåleventil) ud med nye og originale, fik jeg mig et chok, kort fortalt! Knivskarp tomgang, lækker gasrespons, langt bedre gasdosering...

Lad det koste arme og ben, for det er hver en krone værd!

Re: hjæælp kabu/motor problem

: man 30. jul 2012 12:44
af maus11
det kunne godt være man skulle ofre en bondegård på en ordenligt kabu :teeth2

Re: hjæælp kabu/motor problem

: man 30. jul 2012 14:24
af kreidlerhansen
maus11 skrev:det kunne godt være man skulle ofre en bondegård på en ordenligt kabu :teeth2
Du kan sammenligne det med, hvordan du fodrer dig selv.
Hvis du sluger 10 poser chips én gang om dagen uden at tygge dem kontra at spise når du er sulten, varieret føde og tygge maden ordentligt... Og det kræver trods alt, at man vedligeholder tandsættet!

Karburatoren fungerer på den måde ligesom munden ved at levere det rette mængde brændstof i et tilpas tempo, samt det deles i tilpas store stykker.


Karburatoren er lige så vigtig som alt det andet! Derfor har jeg opgraderet Kreidlerens Bing-karburator til en DellOrto, som er overlegen til sammenligning.
Resultatet er højere effekt ved alle omdrejninger, bedre gasrespons og en mere stabil tomgang.

Så duer det!

Re: hjæælp kabu/motor problem

: lør 4. aug 2012 18:15
af maus11
hahhaha :(y) det var sgu en god sammenligning! :bravo men jeg har fundet ud af det!! "kabel-skruen", den dutnas, lige til højre for tomgangs skruen, der var 2-2½ mm kabel for meget, så når jeg slipper gassen, stødte den på bunden af gas-spjælds-kammeret.... nu køre den bare, så er der kun baglygten der skal laves! :hihi




TAK!! -ALLE SAMMEN FOR I HAR HJULPET MIG

Re: hjæælp kabu/motor problem

: søn 5. aug 2012 00:40
af kreidlerhansen
Mon ikke snarere spjældet støder på tomgangsskruen, og du ved din opstramning af kablet nu har ramt det punkt på spjældets åbning, hvor motoren duer?

Eller læser jeg dit dutnas af en formulering forkert? ;) (herligt udtryk: det tager jeg til mig, og jeg skal nok bruge det i korrekt kontekst næste gang!)

Det er fedt, du har fået det fikset. Jeg er dog usikker på, hvad du har gjort.

Re: hjæælp kabu/motor problem

: søn 26. aug 2012 18:33
af Randskov
Hej
Et stort problem på ordenligt tomgang er tit at tomgangs pinden er skæv så glider spjældet ikke ned når man slipper rullen.
Hvorfor bliver den skæv pinden , det gør den når man står med spjældet i hånden og tænker jeg drejer lige på rullen for at se om det virker
så bukker pinden og problemerne opstår.