Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Knallerter fra Tjekkiet, Slovenien, Polen etc. Mærker som Tomos, Jawa, Romet, Komar etc.
Besvar
Vitalis
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 11. maj 2012 16:36
Kontakt:

Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af Vitalis »

Hey Venner!
- Jeg har et problem med min knallert. Problemet er det at i dag da jeg var ud og køre, der satte baghjulet sig fast. Det har jeg fået fikset, og baghjulet kan dreje rundt igen.
Nå, men nu til problemet. Efter denne episode, kan jeg ikke trykke min kickstarter ned. Den kan simpelhen ikke rokkes ud af flækken.

Er der nogen af jer der har et godt svar på hvordan man kan fikse det? :)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af Kai »

Jeg har aldrig nogen sinde skruet i sådan en..så der kan jeg ikke hjælpe. Men jeg har fundet en repair manual på nettet som måske passer til din Tomos Quadro hvis du kan få noget ud af den:

http://www.mopedriders.org/article_view ... fldAuto=21" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Vitalis
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 11. maj 2012 16:36
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af Vitalis »

Jeg glemte at tilføje at det minder meget om en puch maxi!
Billede
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af strynboen »

den har en rulle låse mekanisme..som gamle honda mc..som låser kick drevet fast på gear/motor akslen...det burde kunne frigøres ved at dreje baglænds på svinghjulet..så burde rullerne gå fri..og akslen rotere frit igen..men jeg kender ikke denne model...så alt med forbehold..for dumhed/u videnhed...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Vitalis
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 11. maj 2012 16:36
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af Vitalis »

strynboen skrev:den har en rulle låse mekanisme..som gamle honda mc..som låser kick drevet fast på gear/motor akslen...det burde kunne frigøres ved at dreje baglænds på svinghjulet..så burde rullerne gå fri..og akslen rotere frit igen..men jeg kender ikke denne model...så alt med forbehold..for dumhed/u videnhed...
Altså bare ved at rulle baghjulet bagud? :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af juhl-drengen »

nej han mener at du skal dreje svinghjulet som er der hvor knallerten får sin strøm fra fjern sidedækslet i modsatte sidde af kickstarter og drej svinghjulet :) (rund metal dims hvis du skulle værei tvivl ;) )
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af Kai »

Så ender han da inde ved koblingen, hvis du mener på den modsatte side af knallerten ? Tændingen sidder i samme side som kickstarteren.
Men den har 1 / 2 automatkoblinger/slyngkoblinger, så det er ikke sikkert den vil slippe bare ved at dreje på svinghjulet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af strynboen »

bare prøv det hele. både drej svinghjulet og skub knallerten baglænds.inden du begynder at adskille noget..men at rotere krumtappen burde løsne drevet,,hvis det er låst fast i lukket tilstand..men der kan være noget helt andet galt :whew
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af bonde søren »

har en, der er adskilt, jeg kan godt kigge på den har også cylindre osv til at ligge hvis den har sat sig ;) bare skriv pm
fuskeren
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Tomos Quadro A-35! Hjælp!

Indlæg af juhl-drengen »

hehe undskyld drenge men tog lidt konklusionen men kickstarter og tænding over at på min suzuki sidder kickstarter og kobling jo i samme sidde :crying
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Østeuropa"