må slettes

Køreture, begivenheder, ræs, stumpemarkeder, skruedage og andre aktiviteter.
Adgang kræver medlemskab!
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Tottenham »

Æv osse. Nej du , kør til Nordjylland. Der er der idet mindste kaffe på kanden
Men Super Info
Mv totte
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Guess who »

jesper j skrev:Jeg vil gerne komme med en advarsel så i andre ikke også bliver lokket på en forgæves køretur :evil: vi er efterhåden et par stykker der er blevet snydt af en på dba der lokker med sjældene org res. han svare kun på sms eller mail hans mail add hedder et eller andet med drejeventil i mit tilfælde blev jeg lokket til wemb ved holstebro men på adressen gik der kun en håndværker som bestemt ikke kendte noget til sagen og han chef som ejede huset kendte heller ikke noget til det.
efter min mening er det kun en syg person der kan finde nydelse ved sådan nummre :!: og udfra hvor sjældne delene var er det ikke bare drengestreger da det vil være svært at finde billeder af delene jeg troer nærmere at det er nogle af de forum medlemmer som jeg tidligere har beskrevet med flere profiler kun for at lave ballade :(n)
Seneste eksempel er en der fik stillet en masse nye originale Yamaha fs1 dele fra hans far's cykelhandlerbutik i Fredericia. Deriblandt en spritny Yamahafs1 i papkasse.
Adressen fandtes, men ikke husnummeret. Den anden evt. kunde som skulle dukke op en time efter kom heller ikke, så var de da ellers to der var blevet snydt. Fremgangsmåden er 100% identisk med ovenstående!!!

Nogen har en mærkelig form for humor, eller de er bedrøvelige over et eller andet som så skal gå ud over nogle tilfældige som bider på krogen..

Jeg SKAL understrege det ikke var mig der var indblandet men personen der blev snydt, ringede til mig for at høre om jeg evt. var kunde nr. to.

Mvh
Benny
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Sv: syg form for humor

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg er bekendt med forskellige personer som er involveret i den slags og jeg kan fortælle at der i øjeblikket overvejes hvilke tiltag der skal tages i forhold til de fjolser der ikke har fattet en meter af hvad kammeratskab handler om, sørgeligt og egentligt lidt synd for dem selv. Jeg har mødt flere af dem tidligere og har altid haft en rigtig dårlig fornemmelse omkring dem. Nærmest ubehag. :?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2146
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Poul-Erik A. »

Seneste eksempel er en der fik stillet en masse nye originale Yamaha fs1 dele fra hans far's cykelhandlerbutik i Fredericia.
Mvh
Benny[/quote]

Hmm... jeg studser over cykelhandleren i Fredericia - for der findes faktisk en ærlig forhandler der og jeg købte nogle gode uoriginale Yamaha dele incl. en VDO speedodrev, som vi begge troede var til Maxi. :? Men ellers en god advarsel.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
YAM FS1

Re: syg form for humor

Indlæg af YAM FS1 »

jesper j skrev:Jeg vil gerne komme med en advarsel så i andre ikke også bliver lokket på en forgæves køretur :evil: vi er efterhåden et par stykker der er blevet snydt af en på dba der lokker med sjældene org res. han svare kun på sms eller mail hans mail add hedder et eller andet med drejeventil i mit tilfælde blev jeg lokket til wemb ved holstebro men på adressen gik der kun en håndværker som bestemt ikke kendte noget til sagen og han chef som ejede huset kendte heller ikke noget til det.
efter min mening er det kun en syg person der kan finde nydelse ved sådan nummre :!: og udfra hvor sjældne delene var er det ikke bare drengestreger da det vil være svært at finde billeder af delene jeg troer nærmere at det er nogle af de forum medlemmer som jeg tidligere har beskrevet med flere profiler kun for at lave ballade :(n)
Hej man kan jo også gå hen og lave en fejl advardsel med navne,som der ikke rigtig er hold i,det kalder jeg da bestemt ikke rigtigt kammerat skab,men så må vi jo havde nogle navne på boret,så dem der er stabile ikke hopper på den
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Morten - Webmaster »

YAM FS1 skrev:Hej man kan jo også gå hen og lave en fejl advardsel med navne,som der ikke rigtig er hold i,det kalder jeg da bestemt ikke rigtigt kammerat skab,men så må vi jo havde nogle navne på boret,så dem der er stabile ikke hopper på den
Den her er ret sikker så det behøver du egentligt ikke bekymre dig så meget om !

Hvis der skal navne på bordet bliver det ikke herfra lige nu. Jeg er sikker på at mange af jer udemærket ved hvad det handler om.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
YAM FS1

Re: syg form for humor

Indlæg af YAM FS1 »

Ret skal være Ret,Hej forstår godt advarelsen,men går der en profilen rundt i hjørne og advare for noget der ikke vedkommende profil,så er det alså pure opspind,så skal alle gå rundt og lave en prikke rundte med advardlser,dårlig tendens,som hverken gavner køber eller sælger her på forumet,hmm tror ikke jeg er den første,var der ikke en anden på et andte tidpunkt,men send en personlig besked i stedet for at lege prike rundte mod mig
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af claus olieklud »

hej... der var også den originale `73 fra et dødsbo i borup sidste sommer... der var mange der ville købe den, men der var vel ingen der fik den ??? han svarede tilbage på mail flere gange og jeg ved også andre forum brugere som var i telefonisk kontakt med sælger... det rent fup & svindel... hilsen olieklud
Brugeravatar
Per P
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: man 11. feb 2008 21:10
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Per P »

Hej

Nu har jeg ikke selv prøvet at køre forgæves, men hørt flere fortælle om det,men jeg prøvet at byde mange penge for en 69´på DBA år tilbage, for senere at finde ud af at biledet var lånt.

Men jeg kan se at der her på forum også bliver lånt billeder når der skal fortælles historier.

DOBBELTPROFILER !!!!!!!!!!!!!!!

Jesper J, du nævner Evald, ham har jeg prøvet at få personlig kontakt angående detaljer til min 72´, jeg har givet ham mit telefonnummer, men han vil ikke ringe tilbage, det er for mig mærkeligt, når man ikke vil oplyse sit eget, vi har heller ikke set mere til hans projekt med barnebarnet.

En anden oplevelse er at et forummedlen en time efter at være tilmeldt forum, spørger mig over PB om det også er mig som sælger dele på Ebay, delene var magen til mine, men det var ikke mig.

Her er der helt sikkert tale om en dobbeltprofil, da forummedlemmet vil have mig til at fortælle hvem sælgeren så var.
Men han har sikkert glemt sit login da han ikke er aktiv mere, men så har han nok bare oprettet en ny dobbeltprofil.

Dette og andre oplevelser går at jeg idag er meget varsom med hvem jeg omgåes og taler med.

Så hvis vi kan lave dette forum om til noget man skal afgive personlige oplysninger og betale for at være med, vil jeg gerne være den første til at betale.

Det var en lang smøre, men nu skulle det bare ud.

Hilsen

Per P
Mvh

Per P
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Morten - Webmaster »

Per P skrev:Dette og andre oplevelser går at jeg idag er meget varsom med hvem jeg omgåes og taler med.

Så hvis vi kan lave dette forum om til noget man skal afgive personlige oplysninger og betale for at være med, vil jeg gerne være den første til at betale.

Det var en lang smøre, men nu skulle det bare ud.

Hilsen

Per P
Hej Per, jeg hører og forstår dig fuldt ud. Jeg syntes det er så latterligt langt ude at man skal opføre sig som et barn herinde.

Jeg har overvejet hvordan vi si'er det useriøse fra, men er ikke nået til en afgørelse endnu. Jeg tænker tit tilbage på hvor nemt det var at drive forum for 3-4 år siden :?

Måske man skulle kigge på at lave lukkede grupper som man skal anbefales til af andre eller ansøge om at blive medlem af ved personlig kontakt med admin eller redaktører. Jeg synes måske bare det er lidt drastisk og loge agtigt.

Som tidligere skrevet så syntes jeg bare man skal henvende sig til mig hvis man oplever luskeri og dobbeltprofiler herinde !!
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af T.B. »

Kunne man måske starte med at "si" dem fra der ikke har været aktive i 2012 for at gøre det lidt mere overskueligt ? Bare lige en tanke. Er vi ikke 1400 medlemmer hvor af 100-200 kommer med noget til fællesskabet ? :D :D :D og så lige en mere :D da jeg ikke er knotten :D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af strynboen »

vi kan nok ikke stoppe banditterne...og skal passe på ikke at gøre det for surt /besværligt for alle de ærlige som der jo er flest af...selv om vi laver et systen ,hvor man kun kan komme ,med anbefæling af mindst 5 nuværende medlemmer..vil de aligevel snyde sig ind..og vi vil måske miste nye gode medlemmer..som ikke orker at blive sluset ind
problemet er entelig begrænset til en lille skare. som ikke ejer moral og misundelse florere.hvor der mobbes kraftigt,,måske højest 10 medlemmer....så jeg tror saktens vi kan udelukke/spærre de skyldige..uden at vi behøver yderligere ændringer i forum formen...at mobberne så vælget at hakke på andre også..gør at advarslen er helt på sin plads,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
YAM FS1

Re: syg form for humor

Indlæg af YAM FS1 »

jesper j skrev:nu giver din text ikke ret meget mening men jeg forstår godt hvad du mener og mener overhodet ikke den høre hjemme i denne tråd men når du så aligevel bringer det på banen må jeg jo heller forklare mig :arrow: jeg har advaret en forum kammerat mod at sende brugte reservedele til dig og det viste sig jo at det ikke var ubegrundet :!: du gjode jo nøjagtig som jeg havede forudsagt som jeg også skrev til dig er dine forvetninger til 35 år gammle reservedele helt misforstået :!: :!: men i begge tilfælde er du blevet bedt om at sende delene retur og det har du valgt ikke at gøre :idea: jeg vil til en hver tid dele mine erfaringer med mine kamerater :P og til sidst skiver du noget med pm hvad lave dit inlæg så i offentlig forum du kunne jo have skrevet en pm hvis du har noget på hjertet
YAM FS1 skrev:Ret skal være Ret,Hej forstår godt advarelsen,men går der en profilen rundt i hjørne og advare for noget der ikke vedkommende profil,så er det alså pure opspind,så skal alle gå rundt og lave en prikke rundte med advardlser,dårlig tendens,som hverken gavner køber eller sælger her på forumet,hmm tror ikke jeg er den første,var der ikke en anden på et andte tidpunkt,men send en personlig besked i stedet for at lege prike rundte mod mig
Jeg bad dig bar om at holde din stikkker tendens for dig selv og auganse,så længe det ikke gavner hverken køber eller sælger på nogen måde,så har jeg svært ved at se denne advardsel på en positivt måde der kan gavne andre, så jeg håber du har fået budskabet frem med dine advadlser,eller er det bare en form for chikane, du glemer helt at dette forum ikke er så stort og kammeratskab ikke høre den tendens til,og jeg respeter alle forumes bruger og undskylder som regl hvis jeg laver en fejl,men din tendens bliver jeg faktis bitter over,og ønsker hverken at undskylde for dig,Nb.når du adskilder dine blokke så lad vær med at bruge skrugetrækker da det ødelægger blokke,og de er ubruglige
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Morten - Webmaster »

YAM FS1 skrev:Jeg bad dig bar om at holde din stikkker tendens for dig selv og auganse,så længe det ikke gavner hverken køber eller sælger på nogen måde,så har jeg svært ved at se denne advardsel på en positivt måde der kan gavne andre, så jeg håber du har fået budskabet frem med dine advadlser,eller er det bare en form for chikane, du glemer helt at dette forum ikke er så stort og kammeratskab ikke høre den tendens til,og jeg respeter alle forumes bruger og undskylder som regl hvis jeg laver en fejl,men din tendens bliver jeg faktis bitter over,og ønsker hverken at undskylde for dig,Nb.når du adskilder dine blokke så lad vær med at bruge skrugetrækker da det ødelægger blokke,og de er ubruglige
Godt, så stopper vi lige den her, hvis du har et problem med Jesper så tager du den i pm eller over telefonen (endnu bedre)

Du skal ikke begynde og blande dine sager ind i den her sag som er speget nok i forvejen. Nu kender jeg Jesper temmelig godt efterhånden fordi vi har snakket meget sammen gennem de sidste knap 5 år og derfor ved jeg at Jesper ikke bringer denne advarsel på banen for sjov. Denne advarsel har INTET med dig at gøre og derfor vil jeg bede dig om at lade være og blande tingende sammen.

Jespers advarsel er tiltænkt alle og til gavn for alle og derfor er den offentlig. Hvad du måtte have af problemer med Jesper vedrører ikke os andre.

At begynde og svine Jesper til offentligt og antyde at han skulle ødelægge og sende defekte blokke til dig DET hører ingen steder hjemme. Hvis du kendte Jesper ville du også vide at han, i modsætning til visse andre, er særdeles kompetent hvad angår mekanik og faktisk aser og maser med og redde folks ødelagte blokke som er hærget med f.eks skruetrækkere af tåbelige garagefuskere :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
YAM FS1

Re: syg form for humor

Indlæg af YAM FS1 »

Hej jeg har skrevet her hvorfor jeg regere på denne måde,og ja folk som kender mig personligt enten via 123nu auktion,ville nok undre sig hvor Hr Nielsen reger på netop denne måde,mere har jeg ikke at sige
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Dewil »

http://sikkerhed.dba.dk/artikler/nemid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af trs »

Ja det kunne hjælpe en del. Problemet er jo nok bare at de hverken er cpr eller nemid verificeret.

Der er lidt 2 ting der bør komme med.
1. Der er en Eller flere sælgere der, enten forsøger at drille folk, eller snyde folk!
2. Der er entusiaster der søger dele, og der er handelende entusiaster der måske håber på en god handel.

Det er ikke iorden at oprette fake annoncer eller på anden måde forsøge at snyde folk. (Tror faktisk DBA og GOG lukker bruger hvis det er)

Syntes også at kunne læse, man kun komunikere over Email eller sms? Hvorfor? -Det vil nok være godt at tale med vedkommende.

Det er godt der kommer advarsler op.

Men husk ved handel er der altid risiko for at blive snydt.

PS. Jeg har handlet med Jesper og flere andre herinde uden problemer.

PPS. Jeg har ikke noget imod man forsøger at opkøbe dele og sælge dem igen.

:inbottle
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
sailor

Re: syg form for humor

Indlæg af sailor »

jesper j skrev: men måsker er der bare for stor forskel på fluebinderi og renovering af veteran knallerter
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af Michael »

Fluebinderi.... Hmm det må være svært. Bare det at finde fluens hænder så man kan binde dem :what2 . Jeg har til gengæld tit hørt om flueknepperi..det må være nemmere. det er i hvert tit man hører om det :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: syg form for humor

Indlæg af strynboen »

flue knepperi...der må sgu komme nogle grimme børn/fluer..ud af det..dyresex er noget snavs.. :tale
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked"