FS1 Stabilitet?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Hej gutter.

Min Yamaha er meget ustabil, jeg vil bare høre om det generelt er sådan her i det kolde eller hvordan?

Den kan ikke starte lige pt. Den tænder et par gange, men gnister livet løs, så den for en dårlig blanding.

Er det et kendt problem, eller er min karburator defekt? Jeg har prøvet at stille på den på alle mulige måder, intet hjælper.

Det er en Kenstse karburator, er Mikuni'er mere stabile?

Mvh. Oliver :BALLOONS
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Kim B S »

Hej Oliver.
Jeg kender ikke den Kenstse karburator, men en rigtig indstillet Mikuni i god stand, plejer i hvert fald ikke at give anledning til problemer. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Nikolaj Y »

Ace skrev:Hej gutter.

Min Yamaha er meget ustabil, jeg vil bare høre om det generelt er sådan her i det kolde eller hvordan?

Den kan ikke starte lige pt. Den tænder et par gange, men gnister livet løs, så den for en dårlig blanding.

Er det et kendt problem, eller er min karburator defekt? Jeg har prøvet at stille på den på alle mulige måder, intet hjælper.

Det er en Kenstse karburator, er Mikuni'er mere stabile?

Mvh. Oliver :BALLOONS
Har du et billede af den karburator? syntes ikke jeg har hørt om sådan en før :?: :D

En mikuni karburator har altid virket for mig.
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Jeg kan lige lægge et billede op imorgen, blev også selv forundret da jeg tog den af og kiggede på den :)
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af FS1originalen »

For nu at starte med dit spørgsmål om Yamaha generelt er ustabile så er mit svar et rungende NEJ!!!
Men det forudsætter at vi snakker en Yamaha der består af YAMAHA dele og ikke alt muligt andet af mere eller mindre lødig kvalitet :(n)

Der er 3 hovedpunkter på en FS1 som ofte bliver udskældt og volder folk problemer:

1. Tændingsanlægget: 8 ud af 10 problemer skyldes en for dårlig tændspole eller kondensator (hovedsageligt købt i en butik med MAAANGE afdelinger over hele landet), eller også at man har fået kabelsko ved platinerne eller ledningerne ud fra tændingen til at skabe stelforbindelse pga. fejlmontering... INGEN af disse ting kan bebrejdes FS1's konstruktion!

2. Koblingen får næsten dagligt kritik: Også her kan 8 ud at 10 problemer føres tilbage til brug af uoriginale koblingsfjedre med for svagt tryk eller også til brug af uoriginal koblingssnegl der flækker når man trykker på koblingsgrebet - evt ovenikøbet monteret i et uoriginalt skjold som ikke engang centrerer over koblingspinden... Igen er Yamaha uden skyld i problemerne!

3. Karburator og indsugningsmembran: Rigtig meget karburatorbøvl skyldes brug af uoriginale karburatorer der godt nok ligner den rigtige Mikuni, men er så meget dårligere i finish at feks. svømmeren kan kile sig fast pga. støbegrater - det for ikke mig overbevist om at resten af karburatoren er "finere" udført!!! Og det bliver først rigtig svært at gennemskue når en fin original karburator får et "renoveringssæt fra tanten" så ved man slet ikke hvor man er henne... Det samme gælder membranerne hvor gummiet hænger i laser - hvis ikke helt fra ny, så ihvertfald efter et halvt års brug... Jeg bruger helst 30 år gamle originale - de duer nemlig stadigvæk!!!

Jeg kan sagtens forstå at mange af jer unge synes det "er noget ustabilt pis" for i TROR jo at i køber en Yamaha, men i mine øjne er der jo i mange tilfælde kun stelnummeret tilbage som Yamaha virkelig har fremstillet :!: :mrgreen: :!:
Og jeg kan også sagtens forstå at i har mere end svært ved at gennemskue hvad der er godt og skidt (det kan være svært nok for os gamle rotter) og når du så nævner navnet på en karburator som jeg (efter 35 år med Yamaha) ALDRIG har hørt om - pyyh, hvor skal man så starte med at give gode råd!!!

Og lige til sidst: "Nothing personal" - Jeg håber du får meget glæde af din FS1 og at den bare lige skal "afluses" før du tror på stabiliteten...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af nielsfup »

:dust :dust :dust

100% enig
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Det kunne bare godt være at her i det kolde vejr at karburatorene havde problemer, og at i veteraner havde nogle tricks man kunne bruge :)

Jeg har aldrig haft de store problemer med den karburator jeg har på nu, men da det blev koldt begyndte den så småt at få dem.

Jeg elsker Yamaha 4 gears, udseendet, og ikke mindst følelsen. Jeg er ikke sådan en typisk ung der bare vil køre stærkt og have et musik anlæg der kan spille højt.

Der findes intet bedre end at cruise rundt på Yamahaen, som er døbt "Tøffe Den Anden" efter min første knallert "tøffe".

Bare til mit forsvar!

Så i siger at en original Mikuni klarer det igennem kulden?

Mvh. Oliver :BALLOONS
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Dewil »

Nu husker du at bruge karburatorsprit i den kolde periode? Bare en tanke....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Nej jeg bruger ikke karburator sprit, ville det hjælpe?
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Dewil »

Du SKAL bruge karburatorsprit på ALLE benzindrevne køretøjer med karburator i den kolde tid, men det er jo kun os fortidslevn der ved den slags.... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Så tror jeg at jeg vil prøve at hive sådan en flaske med hjem imorgen :hot

Så håber jeg det virker :)
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Dewil »

Husk nu at kontrollere blandningsforholdet på emballagen....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Selvfølgelig :)
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1971
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Kai »

Er der efterhånden ikke så meget sprit i benzinen at karburatorsprit er unødvendigt
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Dewil »

Pas? :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Nu må i ikke ødelægge mit håb de herrer :(
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

Så er der lige et billede af min "Kenstse" karburator.. Der har virket upåklageligt førhen..

Karburator sprit hjalp ikke.

Som sagt kan den tænde et par gange når jeg trækker den igang, men ellers vil den ikke.

Billede
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Ace
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 6. apr 2011 19:28
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Ace »

UPDATE:

Fik smidt min 16mm Mikuni karburator på, og det hjalp ikke en fløjtende fis.

Jeg er lidt på herrens mark..
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af strynboen »

her er et større billede af kabuen :what2
Vedhæftede filer
kaburator yamaha kenstse.jpg
kaburator yamaha kenstse.jpg (60.75 KiB) Vist 14468 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1971
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: FS1 Stabilitet?

Indlæg af Kai »

Fin kineser karburator :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"