FS1 Stabilitet?
FS1 Stabilitet?
Hej gutter.
Min Yamaha er meget ustabil, jeg vil bare høre om det generelt er sådan her i det kolde eller hvordan?
Den kan ikke starte lige pt. Den tænder et par gange, men gnister livet løs, så den for en dårlig blanding.
Er det et kendt problem, eller er min karburator defekt? Jeg har prøvet at stille på den på alle mulige måder, intet hjælper.
Det er en Kenstse karburator, er Mikuni'er mere stabile?
Mvh. Oliver
Min Yamaha er meget ustabil, jeg vil bare høre om det generelt er sådan her i det kolde eller hvordan?
Den kan ikke starte lige pt. Den tænder et par gange, men gnister livet løs, så den for en dårlig blanding.
Er det et kendt problem, eller er min karburator defekt? Jeg har prøvet at stille på den på alle mulige måder, intet hjælper.
Det er en Kenstse karburator, er Mikuni'er mere stabile?
Mvh. Oliver
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Hej Oliver.
Jeg kender ikke den Kenstse karburator, men en rigtig indstillet Mikuni i god stand, plejer i hvert fald ikke at give anledning til problemer.
Hilsen Kim.
Jeg kender ikke den Kenstse karburator, men en rigtig indstillet Mikuni i god stand, plejer i hvert fald ikke at give anledning til problemer.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: FS1 Stabilitet?
Har du et billede af den karburator? syntes ikke jeg har hørt om sådan en førAce skrev:Hej gutter.
Min Yamaha er meget ustabil, jeg vil bare høre om det generelt er sådan her i det kolde eller hvordan?
Den kan ikke starte lige pt. Den tænder et par gange, men gnister livet løs, så den for en dårlig blanding.
Er det et kendt problem, eller er min karburator defekt? Jeg har prøvet at stille på den på alle mulige måder, intet hjælper.
Det er en Kenstse karburator, er Mikuni'er mere stabile?
Mvh. Oliver
En mikuni karburator har altid virket for mig.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: FS1 Stabilitet?
Jeg kan lige lægge et billede op imorgen, blev også selv forundret da jeg tog den af og kiggede på den
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: FS1 Stabilitet?
For nu at starte med dit spørgsmål om Yamaha generelt er ustabile så er mit svar et rungende NEJ!!!
Men det forudsætter at vi snakker en Yamaha der består af YAMAHA dele og ikke alt muligt andet af mere eller mindre lødig kvalitet
Der er 3 hovedpunkter på en FS1 som ofte bliver udskældt og volder folk problemer:
1. Tændingsanlægget: 8 ud af 10 problemer skyldes en for dårlig tændspole eller kondensator (hovedsageligt købt i en butik med MAAANGE afdelinger over hele landet), eller også at man har fået kabelsko ved platinerne eller ledningerne ud fra tændingen til at skabe stelforbindelse pga. fejlmontering... INGEN af disse ting kan bebrejdes FS1's konstruktion!
2. Koblingen får næsten dagligt kritik: Også her kan 8 ud at 10 problemer føres tilbage til brug af uoriginale koblingsfjedre med for svagt tryk eller også til brug af uoriginal koblingssnegl der flækker når man trykker på koblingsgrebet - evt ovenikøbet monteret i et uoriginalt skjold som ikke engang centrerer over koblingspinden... Igen er Yamaha uden skyld i problemerne!
3. Karburator og indsugningsmembran: Rigtig meget karburatorbøvl skyldes brug af uoriginale karburatorer der godt nok ligner den rigtige Mikuni, men er så meget dårligere i finish at feks. svømmeren kan kile sig fast pga. støbegrater - det for ikke mig overbevist om at resten af karburatoren er "finere" udført!!! Og det bliver først rigtig svært at gennemskue når en fin original karburator får et "renoveringssæt fra tanten" så ved man slet ikke hvor man er henne... Det samme gælder membranerne hvor gummiet hænger i laser - hvis ikke helt fra ny, så ihvertfald efter et halvt års brug... Jeg bruger helst 30 år gamle originale - de duer nemlig stadigvæk!!!
Jeg kan sagtens forstå at mange af jer unge synes det "er noget ustabilt pis" for i TROR jo at i køber en Yamaha, men i mine øjne er der jo i mange tilfælde kun stelnummeret tilbage som Yamaha virkelig har fremstillet
Og jeg kan også sagtens forstå at i har mere end svært ved at gennemskue hvad der er godt og skidt (det kan være svært nok for os gamle rotter) og når du så nævner navnet på en karburator som jeg (efter 35 år med Yamaha) ALDRIG har hørt om - pyyh, hvor skal man så starte med at give gode råd!!!
Og lige til sidst: "Nothing personal" - Jeg håber du får meget glæde af din FS1 og at den bare lige skal "afluses" før du tror på stabiliteten...
Erik
Men det forudsætter at vi snakker en Yamaha der består af YAMAHA dele og ikke alt muligt andet af mere eller mindre lødig kvalitet
Der er 3 hovedpunkter på en FS1 som ofte bliver udskældt og volder folk problemer:
1. Tændingsanlægget: 8 ud af 10 problemer skyldes en for dårlig tændspole eller kondensator (hovedsageligt købt i en butik med MAAANGE afdelinger over hele landet), eller også at man har fået kabelsko ved platinerne eller ledningerne ud fra tændingen til at skabe stelforbindelse pga. fejlmontering... INGEN af disse ting kan bebrejdes FS1's konstruktion!
2. Koblingen får næsten dagligt kritik: Også her kan 8 ud at 10 problemer føres tilbage til brug af uoriginale koblingsfjedre med for svagt tryk eller også til brug af uoriginal koblingssnegl der flækker når man trykker på koblingsgrebet - evt ovenikøbet monteret i et uoriginalt skjold som ikke engang centrerer over koblingspinden... Igen er Yamaha uden skyld i problemerne!
3. Karburator og indsugningsmembran: Rigtig meget karburatorbøvl skyldes brug af uoriginale karburatorer der godt nok ligner den rigtige Mikuni, men er så meget dårligere i finish at feks. svømmeren kan kile sig fast pga. støbegrater - det for ikke mig overbevist om at resten af karburatoren er "finere" udført!!! Og det bliver først rigtig svært at gennemskue når en fin original karburator får et "renoveringssæt fra tanten" så ved man slet ikke hvor man er henne... Det samme gælder membranerne hvor gummiet hænger i laser - hvis ikke helt fra ny, så ihvertfald efter et halvt års brug... Jeg bruger helst 30 år gamle originale - de duer nemlig stadigvæk!!!
Jeg kan sagtens forstå at mange af jer unge synes det "er noget ustabilt pis" for i TROR jo at i køber en Yamaha, men i mine øjne er der jo i mange tilfælde kun stelnummeret tilbage som Yamaha virkelig har fremstillet
Og jeg kan også sagtens forstå at i har mere end svært ved at gennemskue hvad der er godt og skidt (det kan være svært nok for os gamle rotter) og når du så nævner navnet på en karburator som jeg (efter 35 år med Yamaha) ALDRIG har hørt om - pyyh, hvor skal man så starte med at give gode råd!!!
Og lige til sidst: "Nothing personal" - Jeg håber du får meget glæde af din FS1 og at den bare lige skal "afluses" før du tror på stabiliteten...
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: FS1 Stabilitet?
100% enig
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: FS1 Stabilitet?
Det kunne bare godt være at her i det kolde vejr at karburatorene havde problemer, og at i veteraner havde nogle tricks man kunne bruge
Jeg har aldrig haft de store problemer med den karburator jeg har på nu, men da det blev koldt begyndte den så småt at få dem.
Jeg elsker Yamaha 4 gears, udseendet, og ikke mindst følelsen. Jeg er ikke sådan en typisk ung der bare vil køre stærkt og have et musik anlæg der kan spille højt.
Der findes intet bedre end at cruise rundt på Yamahaen, som er døbt "Tøffe Den Anden" efter min første knallert "tøffe".
Bare til mit forsvar!
Så i siger at en original Mikuni klarer det igennem kulden?
Mvh. Oliver
Jeg har aldrig haft de store problemer med den karburator jeg har på nu, men da det blev koldt begyndte den så småt at få dem.
Jeg elsker Yamaha 4 gears, udseendet, og ikke mindst følelsen. Jeg er ikke sådan en typisk ung der bare vil køre stærkt og have et musik anlæg der kan spille højt.
Der findes intet bedre end at cruise rundt på Yamahaen, som er døbt "Tøffe Den Anden" efter min første knallert "tøffe".
Bare til mit forsvar!
Så i siger at en original Mikuni klarer det igennem kulden?
Mvh. Oliver
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Nu husker du at bruge karburatorsprit i den kolde periode? Bare en tanke....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: FS1 Stabilitet?
Nej jeg bruger ikke karburator sprit, ville det hjælpe?
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Du SKAL bruge karburatorsprit på ALLE benzindrevne køretøjer med karburator i den kolde tid, men det er jo kun os fortidslevn der ved den slags....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: FS1 Stabilitet?
Så tror jeg at jeg vil prøve at hive sådan en flaske med hjem imorgen
Så håber jeg det virker
Så håber jeg det virker
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Husk nu at kontrollere blandningsforholdet på emballagen....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: FS1 Stabilitet?
Er der efterhånden ikke så meget sprit i benzinen at karburatorsprit er unødvendigt
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: FS1 Stabilitet?
Pas?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: FS1 Stabilitet?
Nu må i ikke ødelægge mit håb de herrer
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Så er der lige et billede af min "Kenstse" karburator.. Der har virket upåklageligt førhen..
Karburator sprit hjalp ikke.
Som sagt kan den tænde et par gange når jeg trækker den igang, men ellers vil den ikke.
Karburator sprit hjalp ikke.
Som sagt kan den tænde et par gange når jeg trækker den igang, men ellers vil den ikke.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
UPDATE:
Fik smidt min 16mm Mikuni karburator på, og det hjalp ikke en fløjtende fis.
Jeg er lidt på herrens mark..
Fik smidt min 16mm Mikuni karburator på, og det hjalp ikke en fløjtende fis.
Jeg er lidt på herrens mark..
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
her er et større billede af kabuen
- Vedhæftede filer
-
- kaburator yamaha kenstse.jpg (60.75 KiB) Vist 14468 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: FS1 Stabilitet?
Fin kineser karburator
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?