irriterende kobling

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

irriterende kobling

Indlæg af roemer »

min kobling på yamahaen driller en del den glider en del i 3 og 4 gear og har læst diverse guides og jeg ved ikke hvad. plader, jernring, knast, fjedre, snegl, kabel er nyt trykstængerne er lige begge kugler er der og der er ingen hakker i primærhjulet og olien er beregnet til vådkobling. det hjælper ingenting at justere koblingen den gør det mest når den er kold og lidt mindre når den er varm. jeg er helt på bar bund :whew

og en anden ting jeg har lige været ude og kører en lang tur og lige pludselig virkede koblingen ikke mere og det begyndte at dryppe olie fra motoren :shock: jeg fik knallerten hjem og så at kontramøtrikken i sneglen var gået løs. så jeg justerede bare koblingen og den virker igen, jeg pillede så skjoldet af og der lå olie i skjoldet jeg kiggede divers pakdåser igennem og de så fine ud og det dryppede ikke mere hvad kan der være gået galt der?

Mvh Benjamin
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: irreterende kobling

Indlæg af Morten - Webmaster »

Mht oliespild, for lille kugle i sneglen måske ?

Se evt. denne tråd:

viewtopic.php?f=16&t=8088&p=78741&hilit ... en+#p78741" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: irreterende kobling

Indlæg af roemer »

kuglen skulle meget gerne passe. men nu drypper den slet ikke mere. det mærkligt :shock:
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: irriterende kobling

Indlæg af claus olieklud »

roemer skrev:kuglen skulle meget gerne passe. men nu drypper den slet ikke mere. det mærkligt :shock:
der er vel ikke mere olie på... hilsen olieklud
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: irriterende kobling

Indlæg af Morten - Webmaster »

claus olieklud skrev:der er vel ikke mere olie på... hilsen olieklud

LOL :teeth2
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: irriterende kobling

Indlæg af roemer »

HAHA!! go griner! :teeth2

men der er masser af olie på det er det der undrer mig ;)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: irriterende kobling

Indlæg af roemer »

har forresten os overvejet at lave min kobling om til at der kan være 3 plader men har ikke adgang til drejebænk kan det gøres uden? hvis ja hvordan? :whew
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"